Jump to content
Annons

Recommended Posts

Lunne (oregistrerad)
Postat

Tjena.

Funderar på att köpa en G5 alltså måste mitt digi 001 kort bytas men 002 tvån känns lite maffig.

så jag har sneglat lite på mboxen. jag vet ju att programmvaran e densamme men mboxen e den likvärdig 001:an i kvalite (jag diggar 001:an tycker det e ett schysst kort/interface vill inte byta ner mig)..nån som har erfarenhet?

Annons
Postat

Eftersom du byter från ett 8 kanals ljudkort till ett 2 kanaligt så förlorar du ju 6 inspelningskanaler så redan där går du ju ner dig.

Jag tycker väl annars att M-boxen är helt okej om man bra vill ha 2 st kanaler det jag kan känna är att den är lite "plastig" plus att den bara går via USB.

De M-boxar jag använt har aldrig strulat och är perfekt för den bärbara datorn om man vill spela upp en mix eller lägga ett pålägg med den mobila studion tillexempel.

Förstår inte riktigt orsaken till varför du skall byta från 001 till M-box om du inte har en bärbar dator eller om du bara spelar in 2st kanaler åtgången, risken blir ju att man känner, om jag bara hade 2 kanaler till då hade jag kunnat...Okej 001 uppgraderas ju inte längre och 002 kostar ju mer, men jag hade hellre sparat och köpt en 002, du får iallafall mycket mer för pengarna och 002 är bra och betydligt bättre än 001. Dessutom måste du om du jobbar med midi köpa till ett midi interface vilket både 001 och 002 redan har.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.