Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, hur gör man om man vill sänka eller höja volymen eller automationen på flera eller alla kanaler samtidigt i logic 8?

Vore jätteglad för hjälp eftersom jag sitter med ett projekt som ska in i morgonbitti.

Tack på Förhand

-Alex

Annons
Postat

Om du inte har någon automation inlagd och vill justera volym på flera kanaler är det bara markera dem i mixern och dra i en regel så flyttar sig alla. Har du automation inlagd så kommer ju inte regeln följa det du gör iom att den vill följa automationen, lättaste att göra då är att skicka kanalerna till varsin buss och justera overallvolymen där... så brukar iaf jag göra.

Postat

Jag brukar lösa det genom att slänga på en gainplugg och automatisera den istället. Då kan man ju använda den vanliga volymregeln för att höja och sänka oberoende. Men du kan ju göra tvärt om. Alltså använda en gainplugg för att höja och sänka allt.

Postat

Kan ju också koppla alla till en group och styra alla reglar där ifrån. Eller kommer alla reglar att hamna på samma regel nivå då!? hm...

Annars är det ju meningen med just dessa groups att man ska kunna styra flera reglar i samma group.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.