Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Som relativt nya Live användare så har jag stött på ett problem som jag inte förstår mig på.

Det är så att jag har installerat Addictive Drums men jag kan inte använda pluggen i Live.

Den kommer inte upp i instrument listan bland övriga VST pluggar. I cubase funkar det, så jag vet att det inte

är fel på det. Jag har samma problem med FM8.

Jag har testat att installera om pluggarna utan nån framgång, även rescannat vst mappen i live, och alla andra pluggar funkar bra och syns

men just FM8 och AD vägrar dyka upp på listan.

Nån som vet om en lösning?

Annons
Postat

Ett snabbt förslag skulle vara att kolla så att alla vst-pluggar verkligen ligger i samma mapp. Det kan ju vara så att FM8 och AD ligger i en mapp som Cubase tittar i men inte Live. Om det inte löser problemet så kan det vara läge att skicka ett mail till XLN Audio's support.. öhh.. alltså, jag eller Tore då 🙂

support[at]xlnaudio.com

Postat

Hej!

Ja dom ligger i samma mapp som resten av mina vst pluggar, dvs dll filerna ligger i rooten (eller ja, mappen som jag angett som vst root i både cubase och live) och där ligger även dll filerna till andra pluggar som funkar i Live. Mycket märkligt. 🙂

• 2 veckor senare...
Postat
Hej!

Ja dom ligger i samma mapp som resten av mina vst pluggar, dvs dll filerna ligger i rooten (eller ja, mappen som jag angett som vst root i både cubase och live) och där ligger även dll filerna till andra pluggar som funkar i Live. Mycket märkligt. 😳

kört rescan vst folder? (eller va den heter, men nå liknande iaf)

jag hade det där problemet med fabfilter förut, men rescannade så hittade den dom..

Fick även sådär när jag installerade Fm7 an, men kopierade bara dll filerna från windows-foldern till min vst folder så funkade det..

• 2 månader senare...
Postat

Problemet löste sig när jag i Live tog bort min master vst folder, för att sedan lägga till den igen.

Det funkade inte bara med rescan, men jag antar att man tvingar Live till en "ordentligare" scan

när det måste scanna om allt helt från scratch.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.