Jump to content
Annons

Har du släppt en skiva?

Har du medverkat på kommersiell cd- eller vinylskiva?  

335 röster

1. 1. Har du medverkat på kommersiell cd- eller vinylskiva?

• Ja
      153
    • Nej
      142

Recommended Posts

Postat

Har varit med som medlem på 3 stycken, gjort en egen platta, samt medverkat på allt från finsk humpa-humpa till tv-vinjett (tror den går på 2:an fortfarande) m.m

Annons
  • Svar 129
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Vinylsingel 1980 med Grannarna Klagar, och med på nån samling nåt år senare som visserligen bara släpptes som kassett (ett väldigt ålderdomligt media som ungdomen idag väl knappast känner till :rolleyes: )

• 2 år senare...
Madvikins (oregistrerad)
Postat

NU!

Mina elever finns med på Laser incs singel!

(min mix av drygt 200 barn som sjunger Fågeln Roger!) 😆

https://www.cdon.com/download/product.phtml?albumid=28057187

Det står som "Ängsmogårdens Kör" men är en multispårsinspelning i Cubase halvklassvis med hörlurar på alla barn... 1an till 9an...

mvh/Tobias

Postat

Har medverkat på en komersiell singel än så länge (men hoppas få vara med på albumet också). Medverkade som inspelningstekniker av livetrummor.

Postat

Släppte en EP med gruppen "Greed", ett kängpunkband från Sundsvall, för herrans massa år sedan.

Den fick finfina recensioner i bland annat Close-up, och sålde helt ok vill jag minnas. Ramlar in nån krona i stimpengar från radio i Finland fortfarande! :-)

im_violence.jpg

Tyvärr så fick jag jobb på annan ort strax efter skivsläppet och missade turne både i Tyskland och Polen... :-(

Postat

Har bara varit med som musiker på en kommersiell platta och det va på Fame factory-vinnaren Sandra Oxenryd.

Inte så mycket att hänga i granen men bättre än inget 🙂

Postat

sist jag kollade var det 15 samlingsskivor totalt i norden (typ absolute om det räknas:P) samt 2 singlar. inget album än men det kommer:)

• 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.