Jump to content
Annons

betyg  

5 röster

1. 1. betyg

• 1. underkänt
      0
    • 2. godkänt
      2
    • 3. väl godkänt
      0
    • 4. med beröm väl godkänt
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: rocknroll_041113_test

ARTIST/GRUPP: jkn

GENRE: alternativ pop/rock

LÅTLÄNGD: 2 å en halv typ

KOMPOSITÖR: jag, jonas

PRODUCENT: densamme

EV. MEDVERKANDE: undertecknad

INSPELNINGSÅR: 2 lax 4

FORMAT: mp3

STORLEK: 3 meg nåt.

STATUS: skiss

LÅTLÄNK:

klistra in länken i adressfönstret. (markera länken ctrl-c/ctrl-v.)

detta är bra tycker jag, men jag har kört fast. ska nog låta den vila ett tag. det fattas bas och vokaler (hook!). har ni några invändningar gentemot mixen hojta gärna till, sitter med mina tio år gamla träskåp, alesis m1:or.

Väl mött/

jonas

Redigerat av jkn
Annons
Postat (redigerat)

Skönt riff i inledningen! Lite otajt melodigitarr i introt.

Sound: Jag gillar gitarrsoundet, men du borde minska på pappkartongsmidden för att få gitarrerna att ligga bättre mot trummorna.

Bra rum på trumljuden, men hihaten borde inte ligga så högt. Framförallt inte pedaltrampen. Ta ned dom och lyft sedan fram lite mer topp på trummorna.

Med tanke på det funky trumkompet och variationen på gitarrerna så tycker jag inte basen behöver vara så komplicerad. Snarare stabila grundtoner som ger stadga åt helheten.

Ser fram emot att höra sång på det här!

[justerade lite stavfel]

Redigerat av joachime
Postat
Skönt riff i inledningen! Lite otajt melodigitarr i introt.

Sound: Jag gillar gitarrsoundet, men du borde minska på pappkartongsmidden för att få gitarrerna att ligga bättre mot trummorna.

Bra rum på trumljuden, men hihaten borde inte ligga så högt. Framförallt inte pedaltrampen. Ta ned dom och lyft sedan fram lite mer topp på trummorna.

Med tanke på det funky trumkompet och variationen på gitarrerna så tycker jag inte basen behöver vara så komplicerad. Snarare stabila grundtoner som ger stadga åt helheten.

Ser fram emot att höra sång på det här!

[justerade lite stavfel]

tack för den konstruktiva kritiken! var tvungen å sitta å pula med den nu. lade faktiskt på bas och lite sång, det är lite surt i början, men det tar jag om. lyssna om ni orkar.

Postat

Skönt slammrig låt det här...men det låter som du står i en flyttkartong o sjunger..ganska ful rumsklang.. jag tror att låten skulle vinna på om du dämpade den och lade på lite snygg, artificiell rumsklang istället ( om du inte kan ändra den naturliga akustiken till det bättre vill säga.)

Jag tror att låten skulle behöva lite EQ-tweaks här och var, soundet låter lite väl *rått*

schysst utgångsmaterial iaf.

Postat
Skönt slammrig låt det här...men det låter som du står i en flyttkartong o sjunger..ganska ful rumsklang.. jag tror att låten skulle vinna på om du dämpade den och lade på lite snygg, artificiell rumsklang istället ( om du inte kan ändra den naturliga akustiken till det bättre vill säga.)

Jag tror att låten skulle behöva lite EQ-tweaks här och var, soundet låter lite väl *rått*

schysst utgångsmaterial iaf.

du har alldeles rätt, inser jag nu när jag lyssnar på den hemma hos brorsan. meningen var att jag skulle få till et sånt där coolt badrumseko på sången som man hör på new wave-alster från tidigt åttiotal. använde en kombination av cubase egna reverb och delay. tycker bara att det låter skräp nu! som tur har jag sången clean, utan effekter kvar! versen ska bort, kommer en ny inom några dar.

vill bara slå ett slag för freware-effekter! hela denna låt är proddad med helgratis prylar. in med gitarren i mixerbordet, på med en guitar suite -mumma-, trummorna å basen är sampletank free.

tack för den konstruktiva kritiken.

Postat
vill bara slå ett slag för freware-effekter! hela denna låt är proddad med helgratis prylar. in med gitarren i mixerbordet, på med en guitar suite

Härligt! Nu måste jag kolla in guitar suite igen 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.