Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hei! Fant dette forumet og tenkte jeg skulle spørre siden jeg har brukt mange timer for å lete etter et svar på google.

Jeg skal ha et Studioprogram til min PC med Vista 64bit. Det skal bruket sammen med GuitarRig3 og EZdrummer. Hvilket er det beste som vil fungere med disse?

Jeg har tidligere testet med Cubase SX men der får jeg feilmelding når jeg skal åpne opp filer jeg har lagret som inneholder trommespor etc fra ezdrummer.

Hjelp meg.

Annons
Postat (redigerat)

De flesta program ska fungera med de två pluggarna. Varför det strular med Cubase vet jag inte, men det känns som det finns en annan anledning till det.

"Bästa programmet" är ju väldigt subjektivt för det finns ju inget som är generellt det bästa. Min två favoriter är Mackie Tracktion och Ableton Live. Båda finns som demoversioner att ladda hem.

Redigerat av rainydays
Postat

Låter som om du har kompatiblitetsproblem med Vista.

Vet inte så mycket om alla program som fungerar bra med Vista. Det jag däremot vet är att i alla fall Ableton Live 7 fungerar bra med Vista tillsammans med EZdrumer. Vad det gäller GuitarRig3 har jag ingen aning.

Postat

Guitar Rig 3:

System Requirements

Mac OSX 10.4.x, G4 1.4 GHz or Intel® Core™ Duo 1.66 GHz, 512 MB RAM

Windows XP + Service Pack 2 or Windows Vista (32 bit), Pentium/ Athlon XP 1.4 GHz, 512 MB RAM

USB 2.0

Additional Information

This product is currently not compatible with 64-bit versions of Windows XP/Vista.

http://www.native-instruments.com/index.php?id=guitarrig3

Vad jag har kunnat hitta, så har EZ inte stöd för 64-bit ännu, men det är planerat att komma i framtiden. Ska visserligen troligen gå att köra som 32-bitsapplikation i 64-bits OS, men det är kanske mindre intressant om man vill köra 64-bit...

Postat
Det är inte särskilt troligt att SX kommer i 64-bitsversion, utan du måste uppgradera till Cubase4 i så fall.

Cubase4 finns i nuläget bara i beta-version för 64-bit: http://knowledgebase.steinberg.de/274_1.html

Prøvde med den men får opp en sånn Elicencer.. der mangler den, og det er noe jeg ikke har til Cubase 4

Har du SX, så fungerar din licens inte till C4, utan du måste i så fall uppgradera till C4 innan du kan testa 64-bits betan...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.