Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har kopplat och fört över mina bilder och mina videoklipp från Samsung NV24HD, den ultrakompakta digitalkameran.

Medföljde gjorde programmet Samsung Master. I det har jag nu granskat bilderna jag tagit (som hade en pixelpunkt fel i vitt synlig på lcd-displayen). På bilden på skärmen syns dock inget fel.

Men... de videoklipp jag gjort (och som är i HD-format, RGB32, MPEG-4, 1368x720 pixels, tror jag) syns inte, man hör bara ljudet. Detta oavsett vilket program jag försöker öppna dem i; Windows Media Player, QuickTime, Picture Viewer etc. Bilden är helt svart.

Varför? Kan HD-film bara ses på en dator med HD-grafikkort?

😕

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat (redigerat)

Har har du två källor som handlar om HDTV.

http://susning.nu/HDTV

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hdtv

Vad HDTV har med musik att göra är väl en tolkningsfråga men för att svara på din fråga så har du inte sparat din film i ett HD-format som följer standarden, det är därför som inget av dina program klarar av att återge bilden på ett korrekt sätt mer än med svärta.

Redigerat av Implasticyde
Postat (redigerat)

HD kan spelas upp av flera mediaspelare, men något fishy är det ju, eftersom du inte kan se bilden. Kanske är det 32 bitars djupet som ställer till det. Precis som i ljud så kan inte alla program läsa av och spela upp 32 bitars float format i alla containerformat, och det kanske är samma med färg djup. Du kanske kan prova att öppna filmen i ett bra videoredigeringsprogram och översätta en film till 24 bitars.

I annat fall kan du prova att hämta hem "AVI Codec", som är ett program som är riktigt bra på att läsa av filmfiler och deklarera vad för slags förutsättningar som behövs för att spela upp filmen, samt om det stödet finns installerat på din dator eller inte. Om du inte har det, så finns knappen "web" som man kan klicka på så kommer man till det mjukvarustödets hemsida och kan få mer info och oftast hämta hem codecs.

Redigerat av Opus99

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.