Anders F Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 (redigerat) Hejsan Håller nu på att förbereda för ett inköp av Pro Tools HD2. Dock så har jag två erbjudande. Kortfattat så är det ena med digi192 interfacet och standardpluggar eller med 96 i/o Interfacet och en 16 TDM-pluggar extra (se detta paket ), varav 8 är valbara för min del ur en specifik lista. Det senare erbjudandet är billigare och jag får behålla min digi002r, det första är dyrare och jag måste byta in min digi002r. Min fråga är: är det hörbar skillnad på 192 och 96 interfacet? Är den soft clipping i 192 interfacet värd att ha i praktiken? Ja, vad tycker ni? Vad skall jag välja av dessa två? OBS! Vet att många tycker att HD är en dålig affär och att det är överpriser. MEn det är jag inte intresserad av utan enbart skillnaderna på 192 och 96 Interfacet 😲 Tack på förhand MVH Anders Redigerat 12 november 2008 av Gizmozis
JonasW Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 Nu har jag inte koll på prisskillnaden, men vi uppdaterade vårt PT-system från ett mixplus med Apogee AD8000 till ett HD3 med Apogee AD16x/DA16x och är väldigt nöjda med resultatet så mitt tips skulle nog vara Apogee istället 😄 Men jag har inte testat 192an så jag kan inte direkt jämföra mellan dem.
Anders F Postat 4 november 2008 Trådstartare Postat 4 november 2008 Nu har jag inte koll på prisskillnaden, men vi uppdaterade vårt PT-system från ett mixplus med Apogee AD8000 till ett HD3 med Apogee AD16x/DA16x och är väldigt nöjda med resultatet så mitt tips skulle nog vara Apogee istället 😄Men jag har inte testat 192an så jag kan inte direkt jämföra mellan dem. Hejsan Prisskillnaden är ca 30 000kr (ungefär vad ett digi192 kostar). Så om jag tar ett HD2 med digi192 interface så tar jag ändå mitt andra alternativ och tar den extra. Detta ser jag nu när jag kollat lite mer på priserna. Men det är ju ändå ca 30-35000 kronor mer och det är ju en del pengar. Digi192 vet jag har bättre AD/DA än 96 i/o, men frågan är hur mycket av det som märks i praktiken. Jag måste erkänna att pluggarna suger tag i en riktigt ordentligt. Så det känns som man vill ha det erbjudandet. Och samtidigt så kan man ju köpa till ett digi192 senare och synka med 96 i/o om man skulle känna behovet av det. Man kan ju säkert synka apogee med digi-interfacen också 😎 Vad tror ni om den tanken Köra på erbjudandet med 96 interfacet, och senare köpa till 192:an eller apogee om man känner behovet av det (ett interface till kommer det bli senare hur eller hur, men om man är nöjd med 96:an så kanske det blir ett sådant till, eller ett digi192) MVH Anders
Discoführer Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 Vad tror ni om den tanken Köra på erbjudandet med 96 interfacet, och senare köpa till 192:an eller apogee om man känner behovet av det (ett interface till kommer det bli senare hur eller hur, men om man är nöjd med 96:an så kanske det blir ett sådant till, eller ett digi192) Det låter väl helt klockrent, med tanke på de smaskiga pluggarna du får till 96:an. 😄
Anders F Postat 4 november 2008 Trådstartare Postat 4 november 2008 (redigerat) Vad tror ni om den tanken Köra på erbjudandet med 96 interfacet, och senare köpa till 192:an eller apogee om man känner behovet av det (ett interface till kommer det bli senare hur eller hur, men om man är nöjd med 96:an så kanske det blir ett sådant till, eller ett digi192) Det låter väl helt klockrent, med tanke på de smaskiga pluggarna du får till 96:an. 😄 Jo, det känns så lite för mig också och så blir det ju inte lika mycket i lån vilket alltid är skönt! Men jag ska gräva vidare, samtidigt får ni gärna fylla på med era tankar och idéer! MVH Anders Redigerat 4 november 2008 av Gizmozis
JonasW Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 Jo det är ju en del pengar hehe, trodde inte det var så stor skillnad. 😎 Men att köpa 96 med extra pluggar och dessutom billigare känns ju då som det "bästa" alternativet, även om det kanske skiljer i AD/DA, båda är ju ändå nyframtagna interface och borde ha hög kvalitet. Annars kan du ju alltid satsa på två kanaler Prism för ungefär samma summa 😄
crillemannen Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 (redigerat) Köp INTE 96!!! Det är stor skillnad i ljudkvalite på 96 och 192. AD/DA omvandlarna är så mkt bättre på 192. Får du chans så provlyssna. Visserligen så är T.C electronics pluggarna som ingår i 92 paketet väldigt bra. Både multibands kompressorn och deffinitivt master bus compressorn/limitern (kostar ju 10tusen kr annars). Men vid en sådan investering så bör du provlyssna. Lycka till Mvh Christian Redigerat 4 november 2008 av crillemannen
Anders F Postat 4 november 2008 Trådstartare Postat 4 november 2008 Köp INTE 96!!! Det är stor skillnad i ljudkvalite på 96 och 192. AD/DA omvandlarna är så mkt bättre på 192. Får du chans så provlyssna. Visserligen så är T.C electronics pluggarna som ingår i 92 paketet väldigt bra. Både multibands kompressorn och deffinitivt master bus compressorn/limitern (kostar ju 10tusen kr annars). Men vid en sådan investering så bör du provlyssna. Lycka till Mvh Christian Oj, detta va tvärtom mot vad jag hört från annat håll då denne sagt att AD/DA är helt OK i 96:an, fast självklart sämre än 192:an. Men jag tror nog att jag kör på det spåret. För om jag vill ha 192:an så köper jag till den. Hur som helst så blir det samma pris att köpa med 96:an och 192:an som att köpa bara 192:an (lite skumt, men det är sant) 😊 Så det blir nog en 192:a om ett år i så fall, och då kanske jag säljer 96:an om jag inte är nöjd och kör typ 192:or istället. Eller så är jag nöjd, men vill ha något vassare ibland och då synkar jag 192:an med 96:an. Tror jag ahr mer användning av pluggarna i något år och lite sämre AD/DA, så går mina tankar nu aif. Tyvärr kan jag inte provlyssna utan får gå lite på orden från andra och känslan i magen MVH Anders
4Trax Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 (redigerat) Varför införskaffa ett HD system? För att man verkar mer seriöst eller proffsig? Att äga HD har allt mer blivit en allt mindre fråga bland kunderna. Alla vill dra in på kostnaderna och handhavandet/talang (äntligen) har kommit före. Ingen av de större kunderna skulle tycka att det var konstigt om du skulle sitta med en laptop och hörlurar på deras kontor och jobbar, typ. Har jobbat i många år nu i branschen (Började med Mix Plus senare HD, nu native) och frågan vad man kör på har inte ställts de senaste åren. PLUS hur mycket spelar du in genom ljudkortet? Hörbarhet mellan de kort du nämner är nog NOLL. Det blir exakt lika svårt att få bra ljud eller mixa som tidigare. Jag menar jag summera ändå i datorn och alla blir nöjda. Har ett Motu HD198 interface som har samma om inte bättre AD än HD 192 interfacet men jag är inte ljudbög och skulle klara mig med sämre kort om jag var tvungen till. Som sagt det är killen/tjejen bakom som räknas. Har man en fet studio och behöver dra av kostnader så förstår jag ett HD system kopplat till ett schysst mixerbord . Satsa på lokalen eller nåt sånt skulle jag göra, vilket jag också gjort. 🙂 Det är bara min uppfattning så kör hårt om du tycker det är värt det. Edit: Här är polarens band och alla instrument och sång är inspelade genom Macens egna ljudkort vilket t.o.m jag tyckte var konstigt men hur låter det......? http://www.lowe.st/flash/popUpPlayer.jsp?mediaId=1013818 verkar inte funka att länka så prova denna istället http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...VideoID=3002247 Redigerat 4 november 2008 av 4Trax
Anders F Postat 4 november 2008 Trådstartare Postat 4 november 2008 Varför införskaffa ett HD system? För att man verkar mer seriöst eller proffsig?Att äga HD har allt mer blivit en allt mindre fråga bland kunderna. Alla vill dra in på kostnaderna och handhavandet/talang (äntligen) har kommit före. Ingen av de större kunderna skulle tycka att det var konstigt om du skulle sitta med en laptop och hörlurar på deras kontor och jobbar, typ. Har jobbat i många år nu i branschen (Började med Mix Plus senare HD, nu native) och frågan vad man kör på har inte ställts de senaste åren. PLUS hur mycket spelar du in genom ljudkortet? Hörbarhet mellan de kort du nämner är nog NOLL. Det blir exakt lika svårt att få bra ljud eller mixa som tidigare. Jag menar jag summera ändå i datorn och alla blir nöjda. Har ett Motu HD198 interface som har samma om inte bättre AD än HD 192 interfacet men jag är inte ljudbög och skulle klara mig med sämre kort om jag var tvungen till. Som sagt det är killen/tjejen bakom som räknas. Har man en fet studio och behöver dra av kostnader så förstår jag ett HD system kopplat till ett schysst mixerbord . Satsa på lokalen eller nåt sånt skulle jag göra, vilket jag också gjort. 🙂 Det är bara min uppfattning så kör hårt om du tycker det är värt det. Edit: Här är polarens band och alla instrument och sång är inspelade genom Macens egna ljudkort vilket t.o.m jag tyckte var konstigt men hur låter det......? http://www.lowe.st/flash/popUpPlayer.jsp?mediaId=1013818 verkar inte funka att länka så prova denna istället http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...VideoID=3002247 Hejsan 4trax. Precis det du säger är jag fullt medveten om, och det va det jag skrev om i mitt första inlägg. Lokal kommer självklart komma senare (planerna är att bygga om en lada). Jag har rätt stora planer och detta är ett steg i denna plan. Att det blir ett HD är på grund av en sån barnslig sak som att det varit en dröm i väldans många år. Och även om mycket talar emot något så är drömmar något man bör följa tycker jag. Nu lyssnade jag inte på länken, jag behöver inte det. Jag har hört saker inspelade på dåliga kort som låter kanon och saker inspelade på bra kort som låter skit, så är redan fullt medveten om vad du säger som sagt 😛 MVH Anders
4Trax Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 (redigerat) Varför införskaffa ett HD system? För att man verkar mer seriöst eller proffsig?Att äga HD har allt mer blivit en allt mindre fråga bland kunderna. Alla vill dra in på kostnaderna och handhavandet/talang (äntligen) har kommit före. Ingen av de större kunderna skulle tycka att det var konstigt om du skulle sitta med en laptop och hörlurar på deras kontor och jobbar, typ. Har jobbat i många år nu i branschen (Började med Mix Plus senare HD, nu native) och frågan vad man kör på har inte ställts de senaste åren. PLUS hur mycket spelar du in genom ljudkortet? Hörbarhet mellan de kort du nämner är nog NOLL. Det blir exakt lika svårt att få bra ljud eller mixa som tidigare. Jag menar jag summera ändå i datorn och alla blir nöjda. Har ett Motu HD198 interface som har samma om inte bättre AD än HD 192 interfacet men jag är inte ljudbög och skulle klara mig med sämre kort om jag var tvungen till. Som sagt det är killen/tjejen bakom som räknas. Har man en fet studio och behöver dra av kostnader så förstår jag ett HD system kopplat till ett schysst mixerbord . Satsa på lokalen eller nåt sånt skulle jag göra, vilket jag också gjort. 😛 Det är bara min uppfattning så kör hårt om du tycker det är värt det. Edit: Här är polarens band och alla instrument och sång är inspelade genom Macens egna ljudkort vilket t.o.m jag tyckte var konstigt men hur låter det......? http://www.lowe.st/flash/popUpPlayer.jsp?mediaId=1013818 verkar inte funka att länka så prova denna istället http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...VideoID=3002247 Hejsan 4trax. Precis det du säger är jag fullt medveten om, och det va det jag skrev om i mitt första inlägg. Lokal kommer självklart komma senare (planerna är att bygga om en lada). Jag har rätt stora planer och detta är ett steg i denna plan. Att det blir ett HD är på grund av en sån barnslig sak som att det varit en dröm i väldans många år. Och även om mycket talar emot något så är drömmar något man bör följa tycker jag. Nu lyssnade jag inte på länken, jag behöver inte det. Jag har hört saker inspelade på dåliga kort som låter kanon och saker inspelade på bra kort som låter skit, så är redan fullt medveten om vad du säger som sagt 🙂 MVH Anders Ok!............................................................don´t do it! 😄 Att äga en gibson istället för en epiphone det kan jag förstå (jag måste eftersom jag har 3st 🙂 ) men en digital pryl med extra dyra tillbehör? 🙂 Redigerat 4 november 2008 av 4Trax
Anders F Postat 4 november 2008 Trådstartare Postat 4 november 2008 Varför införskaffa ett HD system? För att man verkar mer seriöst eller proffsig?Att äga HD har allt mer blivit en allt mindre fråga bland kunderna. Alla vill dra in på kostnaderna och handhavandet/talang (äntligen) har kommit före. Ingen av de större kunderna skulle tycka att det var konstigt om du skulle sitta med en laptop och hörlurar på deras kontor och jobbar, typ. Har jobbat i många år nu i branschen (Började med Mix Plus senare HD, nu native) och frågan vad man kör på har inte ställts de senaste åren. PLUS hur mycket spelar du in genom ljudkortet? Hörbarhet mellan de kort du nämner är nog NOLL. Det blir exakt lika svårt att få bra ljud eller mixa som tidigare. Jag menar jag summera ändå i datorn och alla blir nöjda. Har ett Motu HD198 interface som har samma om inte bättre AD än HD 192 interfacet men jag är inte ljudbög och skulle klara mig med sämre kort om jag var tvungen till. Som sagt det är killen/tjejen bakom som räknas. Har man en fet studio och behöver dra av kostnader så förstår jag ett HD system kopplat till ett schysst mixerbord . Satsa på lokalen eller nåt sånt skulle jag göra, vilket jag också gjort. 😛 Det är bara min uppfattning så kör hårt om du tycker det är värt det. Edit: Här är polarens band och alla instrument och sång är inspelade genom Macens egna ljudkort vilket t.o.m jag tyckte var konstigt men hur låter det......? http://www.lowe.st/flash/popUpPlayer.jsp?mediaId=1013818 verkar inte funka att länka så prova denna istället http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...VideoID=3002247 Hejsan 4trax. Precis det du säger är jag fullt medveten om, och det va det jag skrev om i mitt första inlägg. Lokal kommer självklart komma senare (planerna är att bygga om en lada). Jag har rätt stora planer och detta är ett steg i denna plan. Att det blir ett HD är på grund av en sån barnslig sak som att det varit en dröm i väldans många år. Och även om mycket talar emot något så är drömmar något man bör följa tycker jag. Nu lyssnade jag inte på länken, jag behöver inte det. Jag har hört saker inspelade på dåliga kort som låter kanon och saker inspelade på bra kort som låter skit, så är redan fullt medveten om vad du säger som sagt 🙂 MVH Anders Ok!............................................................don´t do it! 😄 Att äga en gibson istället för en epiphone det kan jag förstå (jag måste eftersom jag har 3st 🙂 ) men en digital pryl med extra dyra tillbehör? 🙂 Om det är en dröm så är det 🙂 Och jag kan förstå alla som lägger ut stora summor på sina drömmar. Sedan så skulle jag aldrig vilja jobba i något annat DAW än pro tools, och då har man ju inte så mycket val tyvärr 🙂 MVH Anders
JonasW Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 Varför införskaffa ett HD system? För att man verkar mer seriöst eller proffsig?Att äga HD har allt mer blivit en allt mindre fråga bland kunderna. Alla vill dra in på kostnaderna och handhavandet/talang (äntligen) har kommit före. Ingen av de större kunderna skulle tycka att det var konstigt om du skulle sitta med en laptop och hörlurar på deras kontor och jobbar, typ. Har jobbat i många år nu i branschen (Började med Mix Plus senare HD, nu native) och frågan vad man kör på har inte ställts de senaste åren. PLUS hur mycket spelar du in genom ljudkortet? Hörbarhet mellan de kort du nämner är nog NOLL. Det blir exakt lika svårt att få bra ljud eller mixa som tidigare. Jag menar jag summera ändå i datorn och alla blir nöjda. Har ett Motu HD198 interface som har samma om inte bättre AD än HD 192 interfacet men jag är inte ljudbög och skulle klara mig med sämre kort om jag var tvungen till. Som sagt det är killen/tjejen bakom som räknas. Har man en fet studio och behöver dra av kostnader så förstår jag ett HD system kopplat till ett schysst mixerbord . Satsa på lokalen eller nåt sånt skulle jag göra, vilket jag också gjort. 😛 Det är bara min uppfattning så kör hårt om du tycker det är värt det. Edit: Här är polarens band och alla instrument och sång är inspelade genom Macens egna ljudkort vilket t.o.m jag tyckte var konstigt men hur låter det......? http://www.lowe.st/flash/popUpPlayer.jsp?mediaId=1013818 verkar inte funka att länka så prova denna istället http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...VideoID=3002247 Hejsan 4trax. Precis det du säger är jag fullt medveten om, och det va det jag skrev om i mitt första inlägg. Lokal kommer självklart komma senare (planerna är att bygga om en lada). Jag har rätt stora planer och detta är ett steg i denna plan. Att det blir ett HD är på grund av en sån barnslig sak som att det varit en dröm i väldans många år. Och även om mycket talar emot något så är drömmar något man bör följa tycker jag. Nu lyssnade jag inte på länken, jag behöver inte det. Jag har hört saker inspelade på dåliga kort som låter kanon och saker inspelade på bra kort som låter skit, så är redan fullt medveten om vad du säger som sagt 🙂 MVH Anders Ok!............................................................don´t do it! 😄 Att äga en gibson istället för en epiphone det kan jag förstå (jag måste eftersom jag har 3st 🙂 ) men en digital pryl med extra dyra tillbehör? 🙂 Du tappar mig med det argumentet, så det är skillnad mellan olika gitarrer i olika prisklass, men interface är skitsamma? Det gäller ju precis samma princip med gitarrer med, bara fär att du har en bra gitarr måste det inte låta bra och bara för att du har en kass gitarr måste det inte låta kasst. Uffe Wakenius kör ju på en billig Aria-planka och han klämmer ju ut en och annan fin ton... Kan bara säga att bytet vi gjorde från Mixplus med Apogee AD8000 till HD3 med Apogee AD16x var som en ny värld, och då är ju inte AD8000 några dåliga interface...
4Trax Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 Nej, bara att gitarren inte tappar värdet men den låter lika kasst om man lirar dåligt! 🙂 Apogee har de bästa AD omvandlare det är väl allmänt känt. Grattis!
JonasW Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 Nej, bara att gitarren inte tappar värdet men den låter lika kasst om man lirar dåligt! 🙂 Apogee har de bästa AD omvandlare det är väl allmänt känt. Grattis! Nä där kan jag väl inte annat än att hålla med, men å andra sidan gör ju inte det produkten sämre, bara tungt att köpa nytt när man inte får ens en spottstyver för det gamla 🙂
J.Westling Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 (redigerat) Hej Gizmo! Som jag ser det ar en 96i/o inget att ha om man anda ska satsa pa ett HD system. Den ar i grunden nastan som en 003 i ljud kvallite. Och jag tror att du kommer bli besviken pa skillnaden mellan den och din 002:a Basta interfacet till PTHD for fortfarande vettiga pengar ar utan tvekan Lynx Aurora 16 eller Lynx Aurora 8 om det ar tight med pengar. Aurora 16 kostar ca som en 192i/o och ar manga mil battre. Och det sager jag inte bara for att jag kor pa en aurora 16. Jag har jobbat mycket med olika interface. 96i/o, 192i/o pa alchemea mm, Apogee AD16 och DA16 hos en producent jag jobbar for, Prism Dream ADA-8 har vi pa metropolis och sjalv har jag en Lynx Aurora 16. Auroran ar helt klart den basta om man inte vill lagga ut lika mycket till pa en Prism och dessutom fa mindre kanaler. Det fina med auroran ar att den har exakt samma latency varde som en 192i/o vilket gor att det bara ar att koppla in och kora. Vilket gor att Apogee mm blir lite krangligt. Dessutom far man 16 analoga i/o och 16 digitala AES/EBU i/o sammtidigt i auroran vilket gor den annu mer prisvard jamfort med en 192i/o PT ser Auroran som tva 192 interface i 32ch mode. Samma i/o med apogee blir ocksa valdigt mycket dyrare och inte speciellt mycket battre. Sa som jag ser det finns det bara ett val! Om du nu inte vill slanga en 60-70k pa Prism, som man kanske fa se som den basta. Andra alternativ som jag inte testat ar Myteks och lavry's interface som sags ska va mycket bra, men igen blir det dyrare an en aurora om du vill ha samma i/o. Natt annat att tanka pa ar att jag hort rykten om nya HD kort borjan pa nasta ar. Da kommer priserna pa nuvarande HD falla forhoppningsvis. MVH J Redigerat 4 november 2008 av Bobogura
Anders F Postat 4 november 2008 Trådstartare Postat 4 november 2008 Hej Gizmo! Som jag ser det ar en 96i/o inget att ha om man anda ska satsa pa ett HD system. Den ar i grunden nastan som en 003 i ljud kvallite. Och jag tror att du kommer bli besviken pa skillnaden mellan den och din 002:a Basta interfacet till PTHD for fortfarande vettiga pengar ar utan tvekan Lynx Aurora 16 eller Lynx Aurora 8 om det ar tight med pengar. Aurora 16 kostar ca som en 192i/o och ar manga mil battre. Och det sager jag inte bara for att jag kor pa en aurora 16. Jag har jobbat mycket med olika interface. 96i/o, 192i/o pa alchemea mm, Apogee AD16 och DA16 hos en producent jag jobbar for, Prism Dream ADA-8 har vi pa metropolis och sjalv har jag en Lynx Aurora 16. Auroran ar helt klart den basta om man inte vill lagga ut lika mycket till pa en Prism och dessutom fa mindre kanaler. Det fina med auroran ar att den har exakt samma latency varde som en 192i/o vilket gor att det bara ar att koppla in och kora. Vilket gor att Apogee mm blir lite krangligt. Dessutom far man 16 analoga i/o och 16 digitala AES/EBU i/o sammtidigt i auroran vilket gor den annu mer prisvard jamfort med en 192i/o PT ser Auroran som tva 192 interface i 32ch mode. Samma i/o med apogee blir ocksa valdigt mycket dyrare och inte speciellt mycket battre. Sa som jag ser det finns det bara ett val! Om du nu inte vill slanga en 60-70k pa Prism, som man kanske fa se som den basta. Andra alternativ som jag inte testat ar Myteks och lavry's interface som sags ska va mycket bra, men igen blir det dyrare an en aurora om du vill ha samma i/o. Natt annat att tanka pa ar att jag hort rykten om nya HD kort borjan pa nasta ar. Da kommer priserna pa nuvarande HD falla forhoppningsvis. MVH J Mycket kloka och tänkvärda ord du säger där. Att det ska komma nya kort kan ju ge förklaringen till varför jag får (vad jag tycker) ett så pass bra pris som jag får redan nu. Dock vill jag köpa in detta före nyår så det hamnar i årets bokföring 🙂 Det jag nu har bestämt mig för efter att ha kollat själv och läst vad ni säger samt jämför priser är 1 st HD2 Inklusive Massive pack PRO 1 st 96 i/o (denna skall om cirka ett år antingen kompletteras med digi192 eller Apogee eller Lynx som ni har förelsagit), vilket det blir får jag titta på då. Och då kanske interfacepriserna sjunkit också om det kommer nya kort så kanske nya interface är på gång också, vem vet 🙂 På detta sätt så tycker jag mig seatt jag får mest valuta för pengarna när det gäller hårdvaran och mjukvaran. MVH Anders
Jagärsnabb Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Och allt kommer till att det handlar om musiken! MEN någon/någonting måste ju vara mellanhanden/inspelningen, och varför inte ha bästa tänkbara verktyg att jobba med? =)
Anders F Postat 12 november 2008 Trådstartare Postat 12 november 2008 Idag la jag beställningen 😏 Som ni ser så står det HD1, men det ligger ett extra accel kort med så det är HD2 Nu väntar jag på följande: HD1 PCIe 96 I/O Digidesign Virtual Instrument Box Set Transfuser Abbey Road Brilliance Pack Brainworx bx_digital Eventide Omnipressor Flux Epure II GRM Tools Classic TDM Bundle Softube Acoustic Feedback Deluxe TC Electronic MD3 Stereo Mastering URS M series EQ Bundle PLUS! Mina egna val: Digidesign Eleven Digidesign Real tape suite Trillium Lane Labs TL Drum Rehab™ Trillium Lane Labs TL Space™ TDM Edition Bomb Factory Classic Compressors Bundle † Digidesign Impact® Digidesign ReVibe® Digidesign X-Form® SAMT Pro Tools HD Accel Card TC Electronic Master X3 TC-Helicon Harmony4 Snacka om att det pirrar i magen nu ☺️🙂 Får det förhoppningsvis i slutet av nästa vecka eller veckan därpå! MVH Anders
JonesH Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Härligt Gizmo! Hoppas du får roligt, det blir ju som julafton det där hörru 🙂
Anders F Postat 13 november 2008 Trådstartare Postat 13 november 2008 Härligt Gizmo! Hoppas du får roligt, det blir ju som julafton det där hörru 🙂 Ja, lite tidig julafton bara. Det känns nästan overkligt. För vissa kanske detta inte är en big deal. Men för mig har detta varit en dröm länge, så jag fick läsa orderbekräftelsen flera gånger innan jag ens fattade att jag verkligen beställt detta 😑 Förhoppningsvis så skall det vara hos mig i slutet av nästa vecka. MVH Anders
JonasW Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 (redigerat) Det är väl kul hela vägen fram tills det är dags att betala skiten 🙂 Nä men grattis till inköpet om man nu kan säga så, alltid kul när man till slut kan infria en dröm 😑 Redigerat 13 november 2008 av JonasW
crillemannen Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Vad gick det här kalaset på då?? Hade varit kul att veta Mvh Christian
Anders F Postat 13 november 2008 Trådstartare Postat 13 november 2008 Det är väl kul hela vägen fram tills det är dags att betala skiten 😉 Nä men grattis till inköpet om man nu kan säga så, alltid kul när man till slut kan infria en dröm 😛 För det här betalar jag så gärna 🙂 Man får tacka för gratulationen. Vad gick det här kalaset på då?? Hade varit kul att veta Mvh Christian Hela kalaset går på 105 000kr ink moms + att jag måste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan så slänger jag på lite mer ramminne nu när jag ändå är i farten. Tänkte väll slänga in en 6GB i burken iaf 🙂 Det värsta är att jag även nu går i köptankar på ett nord electro, då jag behöver ett stagepiano också. Nu får jag nog ge mig 🙂 MVH Anders
JonasW Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Vad gick det här kalaset på då?? Hade varit kul att veta Mvh Christian Hela kalaset går på 105 000kr ink moms + att jag måste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan så slänger jag på lite mer ramminne nu när jag ändå är i farten. Tänkte väll slänga in en 6GB i burken iaf ⚠️ Det värsta är att jag även nu går i köptankar på ett nord electro, då jag behöver ett stagepiano också. Nu får jag nog ge mig 😆 MVH Anders Hur är det med PT, finns det nån gräns för hur mycket RAM man kan ha? Har för mig Logic har 4GB som max. Jag har 6,5 i min burk vilket iof inte är nåt fel även om logic inte tar mer eftersom man aldrig behöver oroa sig för att nåt annat ligger och tar minne, men ändå, kan vara bra så du inte slänger ut pengar i onödan.
Anders F Postat 14 november 2008 Trådstartare Postat 14 november 2008 Vad gick det här kalaset på då?? Hade varit kul att veta Mvh Christian Hela kalaset går på 105 000kr ink moms + att jag måste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan så slänger jag på lite mer ramminne nu när jag ändå är i farten. Tänkte väll slänga in en 6GB i burken iaf ⚠️ Det värsta är att jag även nu går i köptankar på ett nord electro, då jag behöver ett stagepiano också. Nu får jag nog ge mig 😆 MVH Anders Hur är det med PT, finns det nån gräns för hur mycket RAM man kan ha? Har för mig Logic har 4GB som max. Jag har 6,5 i min burk vilket iof inte är nåt fel även om logic inte tar mer eftersom man aldrig behöver oroa sig för att nåt annat ligger och tar minne, men ändå, kan vara bra så du inte slänger ut pengar i onödan. Bra fråga! Jag kollade manualen och i den står det inget om att Pro Tools skulle vara begränsat på detta. Det enda som står är att Pro Tools kräver ett minimum av ramminne som är reserverat för programmet. MVH Anders
Burnie Postat 15 november 2008 Postat 15 november 2008 Det är väl kul hela vägen fram tills det är dags att betala skiten 😲 Nä men grattis till inköpet om man nu kan säga så, alltid kul när man till slut kan infria en dröm 🙂 För det här betalar jag så gärna 🙂 Man får tacka för gratulationen. Vad gick det här kalaset på då?? Hade varit kul att veta Mvh Christian Hela kalaset går på 105 000kr ink moms + att jag måste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan så slänger jag på lite mer ramminne nu när jag ändå är i farten. Tänkte väll slänga in en 6GB i burken iaf 🙂 Det värsta är att jag även nu går i köptankar på ett nord electro, då jag behöver ett stagepiano också. Nu får jag nog ge mig 🙂 MVH Anders Hej Anders Gratulerar till dina inköp, du verkar vara som att barn på julafton just nu 😄 men jag förstår dig, det är otrooligt kul med nya dyra prylar 😎 Jag har ett "Nord Rack Virtual analog" som jag sällan använder om du skulle vara intresserad att köpa..... Mvh Björn
Anders F Postat 15 november 2008 Trådstartare Postat 15 november 2008 (redigerat) Det är väl kul hela vägen fram tills det är dags att betala skiten 😲 Nä men grattis till inköpet om man nu kan säga så, alltid kul när man till slut kan infria en dröm 🙂 För det här betalar jag så gärna 🙂 Man får tacka för gratulationen. Vad gick det här kalaset på då?? Hade varit kul att veta Mvh Christian Hela kalaset går på 105 000kr ink moms + att jag måste uppgradera mitt OSX för att det ska funka med PT8 och sedan så slänger jag på lite mer ramminne nu när jag ändå är i farten. Tänkte väll slänga in en 6GB i burken iaf 🙂 Det värsta är att jag även nu går i köptankar på ett nord electro, då jag behöver ett stagepiano också. Nu får jag nog ge mig 🙂 MVH Anders Hej Anders Gratulerar till dina inköp, du verkar vara som att barn på julafton just nu 😄 men jag förstår dig, det är otrooligt kul med nya dyra prylar 😎 Jag har ett "Nord Rack Virtual analog" som jag sällan använder om du skulle vara intresserad att köpa..... Mvh Björn Hejsan Björn. Barn som på julafton är nog bara förnamnet 🙂 Om det blir ett Clavia Nord så blir det med klaviatur då det är mest tänkt att hänga med på spelningarna, men om det bara hade varit till studion så hade helt klart rackmodellen varit mer intressant, eller om jag redan hade ett sunkigt stagepiano som jag bara ville ha nya ljud till. Man får tacka för gratulationen 🙂 MVH Anders Redigerat 15 november 2008 av Gizmozis
Chris900 Postat 25 november 2008 Postat 25 november 2008 Hur gick det med HD-köpet? Blev det så bra som du tänkt dig? Befinner mig lite i samma situation: har tröttnat på brist på ADC och att det bara finns 12 auxar osv, så det skulle vara intressant att höra dina första intryck av HD-världen. /Chris
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.