Jump to content
Annons

Ha fler än 6 låtar på Myspace Music?

Recommended Posts

Specs (oregistrerad)
Postat

Har reggat mig på Myspace Music och såg att man bara kan ha max 6 låtar i sin player där. På vanliga Myspace kan man tydligen ha flera, men jag skulle som sagt vilja kunna ha flera på Myspace Music. Går det att modda sin sida i samma utsträckning som man kan på vanliga myspace? Alltså att man lägger in en annan player och på så sätt kan lägga upp flera låtar? 6 låtar är lite fattigt tycker jag. Ser att många av de större artisterna kan ha flera låtar, men varför kan inte andra det?

Annons
Postat

Du kan inte jämnföra dig med guns´n roses kanske 🙂. Men jag för mig att när jag gjorde en music så la vi in en player, mins dock inte vad den hette men då kunnde man dom 6 plus det som fick plats i playern, om jag inte mins fel.

Så lägg in en och testa, någon annan kanske vet som svarar sedan.

Postat

Självfallet kan du lägga in hur många låtar som helst med flashplayers. Det brukar ta några sekunders sökning på Google för att hitta ett okej gratisalternativ.

Postat

Japp du kan bara fixa en annan spelare. Finns ju koder som gör att du kan ta bort den vanliga spelaren också. Det där med att ha fler låtar än 6 är till för albumpreviews där jag antar att skivbolagen gör ett samarbete med Myspace och kan ha ett helt album uppladdat för en tid.

Specs (oregistrerad)
Postat

Nice! Frågan är då bara vart man laddar upp låtarna, för dom måste ju länkas från nånstans till playern? Vill gärna kunna ha full kontroll över låtarna och inte vara tvungen att ladda upp dom på nåt skumt ställe. Om jag slänger upp låtarna på en egen hemsida, kan jag länka dom till playern den vägen då?

Postat
Nice! Frågan är då bara vart man laddar upp låtarna, för dom måste ju länkas från nånstans till playern? Vill gärna kunna ha full kontroll över låtarna och inte vara tvungen att ladda upp dom på nåt skumt ställe. Om jag slänger upp låtarna på en egen hemsida, kan jag länka dom till playern den vägen då?

Precis, du laddar upp låtarna på en egen eller någon annans server och i flashspelaren skriver du in namn på låten och länken till sjävla mp3-filen och man kan streama direkt från spelaren. Kom ihåg att länken måste sluta med .mp3 - alltså att du måste länka direkt till själva filen och inte sidan där filen finns.

Postat (redigerat)
Om jag slänger upp låtarna på en egen hemsida, kan jag länka dom till playern den vägen då?

Japp.

Dom FLesta Flash Mp3 spelare bestor av Spelaren + en XML fil och i XML filen anger du vart dina låtar finns.

Du måste ladda upp Flashfilen (SWF) och XML filen på samma server för att spelaren skall funka.

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.