Guitar Nilsson Postat 3 november 2008 Postat 3 november 2008 (redigerat) Vad meenas med free shippin? Kan de mygel-skicka en mick från USA som typ använd gammal grej och därmed slippa tull? Hittade en demomick till bra pris, det stod så här om försäljningsförfarandet: Tonetronix Shipping Policy To be sure our customers receive the best deals possible, Tonetronix offers Free Shipping on most orders over $99. # Total purchase amount of your order must exceed $99 (excluding tax). Items must qualify for our free shipping offer. Every product that qualifies for our free shipping offer will display the notification "This product Qualifies For Free Shipping!" on the product description page. # All items that qualify for free shipping will be shipped via USPS standard parcel service except for orders that are above USPS weight limitations. All packages that are above the size and weight cutoff for USPS will be shipped standard ground service. If USPS parcel shipping is not convenient for your area, you may select a suitable method of shipment at checkout however shipping via a method other than USPS will add shipping cost to your order and will not be free. # The following express shipping methods are available but do not qualify for our free shipping: * First Overnight: Early morning deliveries, next business day * Priority Overnight: Delivery by 10:30 a.m., next business day * Standard Overnight: Afternoon delivery, next business day * 2Day: Afternoon delivery, second business day * Express Saver: Afternoon delivery, third business day * Ground service via standard carrier other than USPS * Please note: Shipping via Standard express services does not automatically include Saturday Delivery. All carriers charge an additional fee on top of the standard express rate for Saturday delivery service. You must specify Saturday delivery if you wish to receive your item on a Saturday via express shipping, otherwise all shipments will be delivered on standard business days. # We will charge you the exact fees for express services, based on the DHL, UPS, or FedEx web site. # Free shipping is limited to the Continental US, and is not available to Alaska, Hawaii, other territories, or any other country. # Free shipping excludes items which we are prohibited (by the manufacturer) from offering at the additional free shipping discount, and most large, bulky items where extreme shipping cost prohibit us to ship for free. These charges will be calculated after you place your order, and you will be notified of the actual cost of shipping at checkout or you can contact us prior to ordering and we would be happy to quote your actual shipping cost. # Tonetronix reserves the right to modify the terms of our free shipping offer, select at our discretion, which items qualify for free shipment, or to end our free shipping offer at any time. # Tonetronix does ship internationally, but we do not offer any free international shipping. All international shipments must meet the criteria outlined in our International Sales Policy, otherwise we cannot complete the sale. Redigerat 3 november 2008 av Guitar Nilsson
rainydays Postat 3 november 2008 Postat 3 november 2008 Det innebär ju bara att det är gratis frakt inom USA. Få företag tillämpar gratis frakt till andra länder. När det gäller amerikanska företag skickar de på sin höjd gratis till kanada. Till sverige finns ett fåtal brittiska företag som skickar gratis vad jag vet. I vilket fall som helst: du kommer få betala normal frakt till sverige, och räkna med att få betala tull och moms på det.
Claes Holmerup Postat 3 november 2008 Postat 3 november 2008 (redigerat) Om du läser det du har citerat, så ser du att det bara handlar om att de bjuder på frakten inom "continental US", men inte någon annanstans... 😉 EDIT: Rainydays var tydligen snabbare på avtryckaren... Redigerat 3 november 2008 av Claes
Guitar Nilsson Postat 3 november 2008 Trådstartare Postat 3 november 2008 Om du läser det du har citerat, så ser du att det bara handlar om att de bjuder på frakten inom "continental US", men inte någon annanstans... 😐EDIT: Rainydays var tydligen snabbare på avtryckaren... 🙂 Jag är usel på engelska. Skjäms kraftigt öfver detta.
rainydays Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 Jag är usel på engelska. Skjäms kraftigt öfver detta. Inget att skämmas över. Man kan inte vara bra på allt. Du tar ju igen det i ditt gitarrspel 🙂
friend (oregistrerad) Postat 4 november 2008 Postat 4 november 2008 (redigerat) Jag är usel på engelska. Skjäms kraftigt öfver detta. Ingen fara. 😛 Det är aldrig för sent att börja, om du känner för det. 😛 Skämmas ska du inte göra i alla fall. De flesta av oss som har engelska som första språk kan inte många ord på annat språk. 🙂 Jag är född här så jag har tur. 😛 Redigerat 4 november 2008 av friend
Guitar Nilsson Postat 4 november 2008 Trådstartare Postat 4 november 2008 Jag är usel på engelska. Skjäms kraftigt öfver detta. Ingen fara. 😎 Det är aldrig för sent att börja, om du känner för det. 🙂 Skämmas ska du inte göra i alla fall. De flesta av oss som har engelska som första språk kan inte många ord på annat språk. 😄 Jag är född här så jag har tur. 😛 Skämtar nog mest. Det är fackengelska om frakter, studiotermer osv som man blir very osäker på. Att skicka efter mindre poster från USA är nog ingen vits ändå.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.