Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vet att det redan finns en tråd om chipset jag startade nyss men behöver ha lite snabbsvar på detta då jag fick ett erbjudande jag måste ta ställning till snabbt.

Någon här med lite kunskap om hur chipsettet AMD 780G funkar till en musikdator? Det jag vill veta är att det inte har de problem som nforce4 chippet hade, sen är det ju ett integrerat grafikkort i det här chippet, som jag tänkt använda då jag inte har några större krav på grafik precis, kanske inte är helt lyckat, eller spelar det ingen roll att det är integrerat? Fasen så svårt detta med chipset alltså! Fick ett bra erbjudande på en helt ny dator till schyst pris, men vet ju inget om hur chippet är, tror det är ett av de nyaste från amd så man hoppas ju att det är okej!

ps: söderbryggan är AMD SB700 men är väl samma på alla antar jag.

Kristian

Redigerat av TigerSoul
Annons
Postat

Ni är för långsamma gossar, nu har jag redan bestämt mig, då jag inte hittade någon som helst sida på nätet som påpekar några problem med chippsette tel moderkortet i sig i studiosammanhang körde jag på det, hoppas de blir bra, fina grejor!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.