Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Försöker komma igång med Sonar7 PE. Men har lite problem.

Jag hittar inte vart jag kan köra amplitube i sonar. Nån som vet?

Säkert simpelt som fan, men jag har aldrig sysslat med VSTi...

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Försöker komma igång med Sonar7 PE. Men har lite problem.

Jag hittar inte vart jag kan köra amplitube i sonar. Nån som vet?

Säkert simpelt som fan, men jag har aldrig sysslat med VSTi...

Du gör dig en stor tjänst att läsa manualen. Sen finns videos även för Sonar som kan ge övriga bra tips som manualen inte gör. Sök på askvideo.

• 2 veckor senare...
Postat

Högerklicka i fx-rutan på valfritt ljudspår audio fx/Vstplugins/Amplitube skall du nu kunna välja. Ser du inte amplitube på listan kolla Cakewalks plugin manager under tools och scanna vsti:er. Om den inte dyker ändå kolla att Amplitube är korrekt installerat (går det att köra som stand-alone?). Installera om i såna fall och låt Cakewalk hitta det. Lycka till!

Postat
Högerklicka i fx-rutan på valfritt ljudspår audio fx/Vstplugins/Amplitube skall du nu kunna välja. Ser du inte amplitube på listan kolla Cakewalks plugin manager under tools och scanna vsti:er. Om den inte dyker ändå kolla att Amplitube är korrekt installerat (går det att köra som stand-alone?). Installera om i såna fall och låt Cakewalk hitta det. Lycka till!

tack =) men jag har lagt ner sonar efter ett jag kommit över cubase LE. kändes mycket lättare att jobba i.

drloop (oregistrerad)
Postat

Sonar för 5 000:- är naturligtvis mer avancerat än Cubase LE som följer med billigare ljudkort.

Bra att välja ett nybörjar program tycker jag istället för ett så pass avancerat program som Sonar 7 PE.

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.