Jump to content
Annons

Saffire LE asio driver

Recommended Posts

adde2 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Just nu när jag kör i cubase använder jag asio drivrutinerna som redan fanns asio multimedia driver. men när jag ändrar till saffire le asio driver så slutar allt in ljud funka.

Varför händer detta? är det inget att bry sig om och köra på asio multimedia driver istället? eller blir det bättre med saffires egna asio driver?

Glömde lägga till hur jag har sakerna.

Adk vienna -> Track master pro -> som går in i input 3 och 4 på min saffire

Redigerat av Gäst
Annons
Postat (redigerat)

Kan vara så att du måste ställa in in- och utgångar i Cubase, i Device Setupen (?) så att kanalerna matchar ljudkortet.

Redigerat av Sleap
adde2 (oregistrerad)
Postat

Det har jag gjort men när jag väljer saffire asio driver så kan man inte längre gå in i device setup jag tror att den drivern har allt sånt programerat till just det ljudkortet.

Postat

Saffire kanske har en egen programvara för att ställa in och utgångar, routing o.s.v. typ en extern kontrollpanel.

Men du bör ju kunna gå in under device setup trots att du byter drivrutiner eller menar du att Cubase fryser när du gör det?

adde2 (oregistrerad)
Postat

Jag har testat lite olika men det vill sig inte jag kör med det som funkar istället. jag har en annan fråga till bara som jag är nyfiken på. Jag kör ju med 2 mono kablar ut från min preamp en från +4db och en från -10db(mono) Jag drar in de på input 3 och 4 på min saffire. ska de sitta där eller på line in 1 och 2 som finns på framsidan? Är ganska ny på det här

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.