InsanelavE Postat 1 november 2008 Postat 1 november 2008 hallå! har en liten fundering ifall man kan byta ut ljuden i ezdrummer mot några egna ljud? t ex om jag har samplat en egen virvel och vill ha den istället? vore fint ifall jag kunde få svar på detta och hur man bär sig åt:) /Lave
onid Postat 1 november 2008 Postat 1 november 2008 Det är inte möjligt att göra i ezdrummer. Om du vill använda egna ljud rekommenderar jag att du skaffar en trumsampler som tex Battery. / Dino
InsanelavE Postat 1 november 2008 Trådstartare Postat 1 november 2008 Det är inte möjligt att göra i ezdrummer. Om du vill använda egna ljud rekommenderar jag att du skaffar en trumsampler som tex Battery. / Dino ajdå.. vet du om man kan behålla editeringen från ezdrummer och byta till Battery? /Lave
Piccazzo Postat 1 november 2008 Postat 1 november 2008 Det du gör om du vill behålla " Groovet " från EZ Drummer men byta ljuden är att dra in loopen från EZ Drummer in i ditt DAW som en midifil och i din DAW välja dom ljuden du vill ha via tex en Sampler.
tomaselvis Postat 1 november 2008 Postat 1 november 2008 Du kan säkert byta ut samplingarna. dvs byta namn på dina samplingar så att ez drummer tar dina av "misstag". Såg att dom ligger i en mapp i wav-format. /T
kolin Postat 18 november 2008 Postat 18 november 2008 Ett betydligt besvärligare sätt som jag gjorde var att klippa ut kaggen från EZ drummer och la den på ett eget midispår. Tog skitlångtid men resultatet vart bra. Kolin
tomaselvis Postat 18 november 2008 Postat 18 november 2008 Ett betydligt besvärligare sätt som jag gjorde var att klippa ut kaggen från EZ drummer och la den på ett eget midispår. Tog skitlångtid men resultatet vart bra.Kolin Testade att fippla med wav-filerna i ett annat program. Det går inte, okänt format står det. Märkligt. Wav är ju en standard. Aldrig varit med om detta. Det kan ju vara så att EZ använder sig av ett annat filformat men kallar det wav bara för att lura oss. Fipplingsskydd kan man säga... 🙂 /T
Emil Postat 18 november 2008 Postat 18 november 2008 Ett betydligt besvärligare sätt som jag gjorde var att klippa ut kaggen från EZ drummer och la den på ett eget midispår. Tog skitlångtid men resultatet vart bra.Kolin Testade att fippla med wav-filerna i ett annat program. Det går inte, okänt format står det. Märkligt. Wav är ju en standard. Aldrig varit med om detta. Det kan ju vara så att EZ använder sig av ett annat filformat men kallar det wav bara för att lura oss. Fipplingsskydd kan man säga... 😆 /T Toontrack kör med variabelt bitdjup vill jag minnas, en egen "förlustfri" komprimering de utvecklat själva för att spara plats.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.