Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå!

har en liten fundering ifall man kan byta ut ljuden i ezdrummer mot några egna ljud?

t ex om jag har samplat en egen virvel och vill ha den istället?

vore fint ifall jag kunde få svar på detta och hur man bär sig åt:)

/Lave

Annons
Postat

Det är inte möjligt att göra i ezdrummer.

Om du vill använda egna ljud rekommenderar jag att du skaffar en trumsampler som tex Battery.

/ Dino

Postat
Det är inte möjligt att göra i ezdrummer.

Om du vill använda egna ljud rekommenderar jag att du skaffar en trumsampler som tex Battery.

/ Dino

ajdå.. vet du om man kan behålla editeringen från ezdrummer och byta till Battery?

/Lave

Postat

Du kan säkert byta ut samplingarna. dvs byta namn på dina samplingar så att ez drummer tar dina av "misstag".

Såg att dom ligger i en mapp i wav-format.

/T

• 3 veckor senare...
Postat

Ett betydligt besvärligare sätt som jag gjorde var att klippa ut kaggen från EZ drummer och la den på ett eget midispår. Tog skitlångtid men resultatet vart bra.

Kolin

Postat
Ett betydligt besvärligare sätt som jag gjorde var att klippa ut kaggen från EZ drummer och la den på ett eget midispår. Tog skitlångtid men resultatet vart bra.

Kolin

Testade att fippla med wav-filerna i ett annat program. Det går inte, okänt format står det. Märkligt. Wav är ju en standard. Aldrig varit med om detta.

Det kan ju vara så att EZ använder sig av ett annat filformat men kallar det wav bara för att lura oss. Fipplingsskydd kan man säga... 🙂

/T

Postat

Kolin

Testade att fippla med wav-filerna i ett annat program. Det går inte, okänt format står det. Märkligt. Wav är ju en standard. Aldrig varit med om detta.

Det kan ju vara så att EZ använder sig av ett annat filformat men kallar det wav bara för att lura oss. Fipplingsskydd kan man säga... 😆

/T

Toontrack kör med variabelt bitdjup vill jag minnas, en egen "förlustfri" komprimering de utvecklat själva för att spara plats.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.