Ken Kängström Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Tjoho. När jag spelar in i cubase så börjar det knastra efter ett tag ungefär 10 min om jag använder realtime effekter. Vad kan detta bero på? Och om jag ändrar latecyn (spelar ingen roll om jag sänker eller höjjer) så knastrar det inte längre... ett störande problem som dyker upp varenda gång. Help me someone.
Ken Kängström Postat 14 november 2004 Trådstartare Postat 14 november 2004 snälla nån svara... plz... nån vet nåt ju =(
Tokas Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Jag hade ett liknande problem med mitt Cubase, och det var fel på mitt moderkort. Har det funkat på din dator innan?
Ken Kängström Postat 14 november 2004 Trådstartare Postat 14 november 2004 har inte använt cubase sx tidigare... men det har inte hänt på något annat program. Jag ett skitkort iof, Audigy 2. Men får snart hem ett delta 1010... så vi får hoppas att det löser sig.
Ken Kängström Postat 14 november 2004 Trådstartare Postat 14 november 2004 (redigerat) Pentium 4 2,66 ghz 512 ram 120 gig hd indelad i 3 partitioner men jag har bara ca 100 meg ledigt på C:. audigy 2 Redigerat 14 november 2004 av addic59
Neosus Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 (redigerat) Bra kräm i burken har du iallafall. Svårt att säga på rak arm vad som spökar för dig. ...men på krokig arm så kan jag gissa på att det kommer att rocka fett när du har nya kortet. Edit: Kan ju vara att han vill bråka med dig när du bara har 100 meg kvar på C: men nån annan dataljushuvud kanske vet bättre. MVH/Grahn 😉 Redigerat 14 november 2004 av Grahn
Ken Kängström Postat 14 november 2004 Trådstartare Postat 14 november 2004 jo jag funderr på det åxå... mycket som strular pga det... jag får hålla tummerna helt enkelt..
Pusa Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Har hört att en hårddisk fungerar som bäst om den är max 60% full.. att man slltid skall ha kvar 40% i ledigt utrymme om man inte vill att den skall lagga.. tror att de 100 mb du har kvar ställer till en hel del bekymmer som kommer sänka prestandan på din dator.. Eftersom du dessutom troligen kör cubase från C: oxå, så kan ditt problem mycket väl ligga just där.. Rensa, och/eller flytta lite till någn annan hårddisk.. Men som sagt.. jag inledde med "har hört", vet ju egentligen inte om det är direkt avgörande..
Majken Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Knaster fenomenet när effekter varit igång ett tag är något jag endast sett i Cubase SE/SL/SX och endast med Audigy ljudkort. /Majken
Ken Kängström Postat 15 november 2004 Trådstartare Postat 15 november 2004 tröst att höra att det ara gäller audigy.... tror att prestandan sjunker extremt åcå pga 100 meg ledigt... men det går nästan inte att få bort nåt från c: och jag har cubase på e:
joachime Postat 15 november 2004 Postat 15 november 2004 Kan kanske trösta dig ytterligare. Har samma erfarenheter som dig. Sitter med ett audigy på en av datorerna (som jag brukar testa nya pluggar på). Kör Cubase 5 på den. Det enda sättet att fördröja knastret är att höja latencyn.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.