Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle behöva lite hjälp med hur man rattar in ett vocoderljud som låter typ som 'how does it make you feel' med Air. För det är väl vocoder? Jag har aldrig använt vocoder men är lite sugen, främst eftersom jag behöver maska min bristande sångröst. Men det kanske finns andra bra tips på det. Alltså hur man kan förvränga rösten på ett cool/snyggt sätt. Några idéer?

Annons
Postat

Jag googlade "free AU vocoder" och fick fram den här sidan.. du kan ju testa iaf 😉

Annars finns det ju Antares och Melodyne som är pitchkorrektionsplugins.. Annars finns ju GSnap som är gratis fast det funkar bara som VST..

Postat
Jag skulle behöva lite hjälp med hur man rattar in ett vocoderljud som låter typ som 'how does it make you feel' med Air. För det är väl vocoder? Jag har aldrig använt vocoder men är lite sugen, främst eftersom jag behöver maska min bristande sångröst. Men det kanske finns andra bra tips på det. Alltså hur man kan förvränga rösten på ett cool/snyggt sätt. Några idéer?

How does it make you feel? är inte vocoder, det är talsyntes. Rösten är gjord med Kaelabs Vocal Writer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.