Jump to content
Annons

Ljudet lägger av...

Recommended Posts

Nomis (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag köpte ett E-mu 0404 för ett litet tag sedan och det fungerade perfekt i ca tre veckor. Men en dag när jag slog på datorn fungerade det helt plötsligt inte. Jag installerade om drivrutinerna och sen funkade allt som skulle och allt var bra igen...trodde jag.

Nästa dag när jag satte på datorn uppstod samma problem. Jag installerade om drivarna igen och allt funkade...men nästa gång jag satte på datorn hände samma sak igen.

Är det någon som vet vad det är för fel?

Det är inte så kul att installera om drivrutinerna varje gång man sätter igång datorn...

(jag har även prövat att uppdatera drivrutinerna från e-mu's hemsida, men det blir ändå samma problem...)

Annons
Postat

Har du testat att bara ladda default mixern när ljudet försvinner? Skulle kunna vara nån kollision med det ljudkort du haft tidigare. Har du installerat om Windows efter att du skaffade ljudkortet eller installerade du det ovanpå befintlig installation?

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.