Guitar Nilsson Postat 31 oktober 2008 Postat 31 oktober 2008 Har nån handlat av Sounds Live i England? Jag börjar redan förbanna at jag gjort det. I måndags gick jag på banken och transfrade den summa som finns på min ordersida. Pengar kom fram dan efter på tisdan, de skrev snabbt att jag inte betalat frakten, som inte nömns alls på ordersidan. Snabbt ner på banken och skickade den till samma konto. I dag började jag härja med via datorn dem om huruvida mina grejer var på väg eller inte. Då svarar de, "sorry mr nilsson, betala frakten först"... Jag har ju betalat den för fyra dar sen skrev jag, har ju kvitton på det. de skulle kolla kontona i em skrev de. Sen fick jag ett mail till hotmailen att "deras tekniker nu höll på kolla min order, hur många volt vi har i uttagen i Sverige. På ordersidan skriver käringfan att jag absolut inte ska oroa mig över att bli bestulen på pengarna och inte få ett skit. Brukar det gå till så här? Det kanske är normalt? Fast just nu har jag med min pessimistiska syn ställt in mig på att jag redan blivit bestulen på nästan 12000 spänn. Fan. När jag köpt från tyska Thomann har allt gått snabbt och perfekt. Även om jag får de här prylarna till slut vete fan om jag vill handla mer av dem.
Vallhagen Postat 31 oktober 2008 Postat 31 oktober 2008 Jag tror vi är lite bortskämda med den tysk-svenska ordnüng und reda. Faktiskt. Andra köp-o-säljkulturer kan nog ta fler kaffepauser, även om de inte är businesstekniskt direkt efterblivna... Eller hur man uttrycker sig. Jag vill inte ta ifrån dig din frustration, men om jag får gissa så kommer det att lösa sig galant, men det kan kosta ett par telefonsamtal 😆. Tjata lite på dom! Jag har beställt musikgrejjer EN gång från england (dåvarande turnkey, de har nog kursat nu), och det blev "hyfsat" smidigt; men jag minns att jag ringde något samtal eftersom internetöverföringen strulade på deras hemsida. Har du kvitton på dina betalningar (och det har du ju!) så tror jag inte det blir nåt problem. tjing
Guitar Nilsson Postat 31 oktober 2008 Trådstartare Postat 31 oktober 2008 Jag tror vi är lite bortskämda med den tysk-svenska ordnüng und reda. Faktiskt. Andra köp-o-säljkulturer kan nog ta fler kaffepauser, även om de inte är businesstekniskt direkt efterblivna... Eller hur man uttrycker sig. Jag vill inte ta ifrån dig din frustration, men om jag får gissa så kommer det att lösa sig galant, men det kan kosta ett par telefonsamtal 😏. Tjata lite på dom! Jag har beställt musikgrejjer EN gång från england (dåvarande turnkey, de har nog kursat nu), och det blev "hyfsat" smidigt; men jag minns att jag ringde något samtal eftersom internetöverföringen strulade på deras hemsida. Har du kvitton på dina betalningar (och det har du ju!) så tror jag inte det blir nåt problem. tjing Hoppas det fixar sig. Nu under helgen gör de inte ett skit tror jag. Jag trodde jag skulle fått prylarna till onsdag så jag kunde spela in live, vi gör en lite speciell 30-årsjubileumskonsert. Men det skiter sig ju. Det stämmer precis det med tyskarna, jag har köpt två, tre ggr av dem, och då har det bara visslat till så har exakt rätt grejer stått ute på trappan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.