Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kortet ska väl följa med tycker jag... 🙂 Dom kan väl inte sälja ett halvt paket?

...ja, ioförsig så vet man aldrig när det gäller musikbörsen. Kolla på beggat marknaden. Där finns det många 1010 för´n billig peng.

Mvh/Grahn

😲

Postat (redigerat)

Aj där ser man... 🙂

Har dom slutat med 1010:an? Hittar bara ett adat interface. Det ska du juh inte ha... *spanar vidare*

Redigerat av Grahn
Postat (redigerat)

Jo det finns visst. Kolla på musikbörsen --> interna ljudkort.

Men 5000:- ? Har du råd så lägg till en extra peng på ett Echo Layla 3G istället. Dom är inte så mycket dyrare + att dom låter myyyyycket bättre. Bara ett litet tips....

Mvh/Grahn

Redigerat av Grahn
Postat

jag tror att studiosolutions tar 3995:- för ett nytt DELTA 1010...köpte mitt på förstärkardoktorn för samma!!!

Postat (redigerat)

www.studiosolutions.se

- pratar med Erik där

1010 lt har även det interface, de är monterade direkt på kortet!!!

1010 har en break-out box där A/D D/A omvandlarna (interface) sitter!!!

Redigerat av alexfree
Postat
förstärkar doktorn

de kan ta in från luthman, inte så svårt att de då ta sin lilla bil o hämtar ett ex från luthman i sköndal!!!

Postat

Har du provat att ringa musikbörsen och fråga? Listpriset på Luthman är 4800kr. Du borde utan problem kunna få ned det till 4500kr om du prutar lite med dem. Då kan de ju dessutom skicka hem det som postförskott. Är ju rätt så praktiskt.

Personligen skulle jag köpt ett EMU 1820 för pengarna om jag var du, men men. 😳

/Majken

Postat
okej... beställde på en annan plats för ungefär samma pris men...

Men vad är det som är dåligt med delta 1010?

Nada 😏

Apsulotley INGET FEL

Fungerar klockrent, har iofs bara LT

med det är kalasbra.

Postat
okej... beställde på en annan plats för ungefär samma pris men...

Men vad är det som är dåligt med delta 1010?

Absolut ingenting. Det finns dock ljudkort som ger snäppet mer för pengarna. Delta 1010 har en fördel i att det funnits länge vilket bör göra drivrutinerna stabila.

/Majken

Postat

okej... jo jag behöver att det ska vara stabilt... har redan ett system som är segt så jag skulle bli galen om det skulle krångla... men vad har det andra ljukortet som inte delta 1010 har?

Postat

Extra funktioner är exempelvis ADAT in/ut och den inbyggda effektprocessorn. Dessutom är A/D-D/A omvandlarna snäppet bättre.

/Majken

Postat (redigerat)

Jajemen.. Stabilare drivrutiner och större expansionsmöjligheter.

Delta 1010

http://www.pcavtech.com/soundcards/delta-1010/2444.htm

E-MU 1820

http://www.ixbt.com/multimedia/creative/em...4dbu-2444.shtml

Här kan man se att Delta 1010 har en något rakare frekvensgång medan E-MU 1820 har bätte signal/brus förhållande, dynamik, stereo separation och lägre distortion.

Dessa mätvärden bör väl tas med en nypa salt då det är ett loopback test vilket begränsar om in/utgångarna håller olika kvalitet och dessutom kan det vara skillnader i vilka kablar som använts och dylikt. De kan åtminstone fungera som en liten fingervisning.

/Majken

Redigerat av Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.