Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag gled förbi TV'n såg jag inledningen på ett avsnitt av en serie som heter Cold Case.

En datakille (ganska ung, och naturligtvis socialt inkompetent. Hollywood älskar stereotyper.) skulle vaska fram

ljud ur en radioinspelning från 60-talet.

Innan han spelade upp det var de ju tvungna att understryka hur svår processen var

och vilken otrolig överkapacitet den lilla datanörden hade, så han fick säga:

"Först la jag in det i M-audio, men jag var tvungen att flytta över det till Logic Pro"

varpå en polis svarar

"ingen förstår vad du pratar om."

Jag tyckte det var kul iallfall...

Annons
Postat

Hehe sånt där är jävligt kul. En gång i CSI (minns inte om det var huvudserien eller nån av spinofferna) så skulle det utreda mordet på nån keramikdrejare (säger man så?) och till slut fick de ut informationen genom att ljudet från mordet blivit inspelat i skårorna i en vas som höll på att drejas. Alltså graverat som en vinyl. Det var nog det mest långsökta jag sett i CSI någonsin. 😛

Postat
Haha! Det där låter väl inte särskilt tekniskt komplicerat hur man än ser på det?

M-audio låter som en webbtjänst för strömmande musik.

Men logic pro... Smaka på ordet. Det andas tekniskt snille!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.