Piccazzo Postat 30 oktober 2008 Postat 30 oktober 2008 I och med att en laptop har integrerad skärm hur är det tänkt att du ska få upp information på skärmen ? I och med att det inte finns PCI / PCIe / AGP kortplatser hur ska du få in ett grafikkort ? Existerar det nånstans på jordklotet? Varje Laptop går att få så , Det e bara att ta grafikkortet bort från moderkortet men om datorn fungerar efter det och hur du ska få in ett nytt är ett annat problem , Men går gör det säkert.
debatt Postat 30 oktober 2008 Trådstartare Postat 30 oktober 2008 (redigerat) I och med att en laptop har integrerad skärm hur är det tänkt att du ska få upp information på skärmen ?I och med att det inte finns PCI / PCIe / AGP kortplatser hur ska du få in ett grafikkort ? Existerar det nånstans på jordklotet? Varje Laptop går att få så , Det e bara att ta grafikkortet bort från moderkortet men om datorn fungerar efter det och hur du ska få in ett nytt är ett annat problem , Men går gör det säkert. Que? Min gamla laptop hade ett grafikkort som hade eget grafikminne på 256 MB och som förmodligen inte tog något från RAM och som inte hade turbocache. På min gamla laptoplåda står spec-en: ATi Mobility Radeon X600 med dedikerat 256 MB. Är det nån som säkert vet att det inte tog nåt från RAM? Det står inte att det gjorde det nånstans i spec-en eller i handböckerna. Men det kanske de grafikkorten inte gjorde, som skapades enkom för Win XP? Måste man gå tillbaka till en 3.5 år gammal laptop för att få det idag? Nu när Vista har kommit så har jag inte hittat någon ny laptop som är uppbyggd så - utan alla verkar ta från RAM (också). Finns det kvar? //:debatt Redigerat 30 oktober 2008 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.