Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, sitter med ett ljudläggningsprojekt i Pro-Tools 7.4.2 på mac. Plötsligt så förvandlades alla waveforms till jättpixlade block, ser ut som dålig commodore 64 grafik ungefär. Tänkte att det är väl något Protools error som säkert försvinner om jag startar om det, dum som jag var så sparade jag, när jag startade om det var det fortfarande kvar, man ser inga findetaljer på ljudvågorna längre bara fulpixlade block typ.

Vad har hänt?

Är ytterst tacksam för hjälp!!!

Annons
Postat

Är inte så att du råkat ändra vy? I Editwindow så finns det en liten pil om pekar åt höger vid varje kanal. Klicka på den, kolla track view och att det står waveform där.

MVH

Anders

Postat (redigerat)
Är inte så att du råkat ändra vy? I Editwindow så finns det en liten pil om pekar åt höger vid varje kanal. Klicka på den, kolla track view och att det står waveform där.

MVH

Anders

Antingen det eller så har du råkat "förstora" ljudspåren.

För att förstora och förminska ljudspåren håller du in shift+alt och scrollar med mus-kulan.

Edit: Stava rätt är inte så lätt.

Redigerat av Discoführer

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.