Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har precis köpt Superior drummer 2.0 och får det inte att funka så bra, får hela tiden upp skylten "lost communikation with interface try to increase buffersize"

säger också nåt om check "valid clock source"

Varför tappar jag kontakten med 003:an hela tiden med Superior, när det alltid har funkat klockrent med EZ drummer ? det ska väl inte vara någon skillnad i pro tools inställningar ?

Jag har provat både låg och hög buffersize, men det har ju funkat klockrent med EZ drummer hela tiden, vad är det som händer med Superior helt plötsligt.

EZ drummers ljudfiler ligger på interna disken, medans Superiors ljudfiler la jag på den externa, kan det ha betydelse??

Mina inställningar i playback engine är:

HW Buffer size: 256

RTAS processors: 1 processor

CPU usage Limit 99%

samt

Clock Source: internal

Har jag gjort nåt galet?

Hoppas någon kan hjälpa mig

Mvh

Björn

Annons
Postat

PROBLEMET LÖST !!!

Jag får väl svara på min egen fråga.

Prova att installera om ljudfilerna till den interna disken, och hämta den senaste versionen av Superior

så ska du se att det löser sig.

Mvh

Björn

Postat

Kunde inte ha sagt det bättre själv 🙂

Tack för hjälpen Björn, Det funkade!!

Mvh

Björn

Postat

Är det Björnie i egen hög person(er). Nu blev det allt lite schizofränt humoristiskt tror jag.

/tråkhumor off

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.