Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Den där och UBK-1 har jag sneglat på en stund.. satt o kollade en mix/mastringsvideo med Ken Lewis där han fixade 50 Cent's "Down on me" där han lade ovanstående som grädde på laxen och det hände något speciellt med mixen förutom att den blev het.

Hit producing - no excuses nu då?

Slå till! Steven Slate kör rea på pluggarna. Sista dagen tror jag är månadsskiftet!

Pluggen är kanon!

Annons
Postat

Slå till! Steven Slate kör rea på pluggarna. Sista dagen tror jag är månadsskiftet!

Pluggen är kanon!

Hupp.. kollar medelst direkt

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ny dator!

Ingen av mina låtar går tar över 15% av CPU och det med 128 samples buffer, ruggigt bra. Inte klokt tom. Det är bara 3 år sedan jag kämpade med att få en låt utan att behöva frysa och köra ned till audiospår titt som tätt.

(Då hade jag en singlecore 3Ghz maskin).

Nu skall jag bara försöka bestämma mig om jag skall ned i modulsyntträsket eller köpa ny mick...

Denna gång med Fractal Design chassi R4. Inte dumt alls.

FD-CA-DEF-R4-BL_2.jpg

Redigerat av drloop
drloop (oregistrerad)
Postat

Använder garagebandet själv. Har använt liknande produkter men numer kör ja ipaden rätt av. Skoj grej garageband å lycka te.

Postat

Jo både och. Funkar hur bra som helst. Pris? Tja runt 12200:- Men fick min 1000:- billigare då det var b-stock och inget som helst fel eller repor eller någonting.

Hur gör du nu då? Ska du gå till musikaffärer och fråga om du får rippa deras mesa-stärkare med fler? ;D

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Hur gör du nu då? Ska du gå till musikaffärer och fråga om du får rippa deras mesa-stärkare med fler? ;D

Jäpp 😄

Die Hard (oregistrerad)
Postat

så j*vla degigt att man måste ha iLok för den 🙁

ilok är smidigt och bra. Ingen strul med C/R, inget hämta ny om man ominstallerar datorn eller köper ny.

drloop (oregistrerad)
Postat

Jäpp 😄

Hähä.. 🙂

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Nu vet jag inte om du var ironisk eller ej.. men skulle man ens få göra det? haha

Man kan ju alltid prova och se hur länge det dröjer innan man blir utslängd. 😛

Postat (redigerat)

En flygel. (Alltså, en sån där utan MIDI.)

...Och så ett par trådlösa hörlurar. Att slippa sladd är underlättar enormt!

Redigerat av Erik dP
Postat (redigerat)

Ska testa spela in med Iphonen så det blev en sån här. Borde funka ihop med garageband eller?

4748924_800.jpg

Hahaha..såg först inte miniteleproppen vid sidan vilket i relation till hela enheten måste göra att den är svinliten? ..och 48Volt fantommatning.. har de satt in ett mindre kärnkraftverk i din ajphån 😄

Redigerat av Lundin
Postat

det blev lite snickrande och målande under dagen. sjukt nöjd med resultatet!

545440_419448598104857_1148893747_n.jpg

Nice!

Postat (redigerat)

jag tycker den är värd vartenda öre. Har använt fabfilter pro L tidigare, men det går knappt att jämföra. Mindre dist, bättre dynamik osv... Testa en demo istället vetja, man ska inte stirra sig blind på videos.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Postat

jag tycker den är värd vartenda öre. Har använt fabfilter pro L tidigare, men det går knappt att jämföra. Mindre dist, bättre dynamik osv... Testa en demo istället vetja, man ska inte stirra sig blind på videos.

behöver man en ilok för det också?
Postat

det blev lite snickrande och målande under dagen. sjukt nöjd med resultatet!

545440_419448598104857_1148893747_n.jpg

Läckert...

Hehe.. på Fredagar efter klockan 20.00 hänger ni upp ett skydd över "Studio" och vips har ni klubb "Underjord"...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.