Jump to content
Annons

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har du testat Overloud TH2 ?

55_1.jpg

Billig oxå. 219 EUR

Jo har testat den med men saken är att jag är trött på mjukvarastärkare. Vill kunna lira direkt utan att behöva hålla på att ladda upp. Ska skaffa nån preamp istället.

Redigerat av Die Hard
Annons
Postat (redigerat)

förutom helt ny studio, dator och lite annat så vill jag delge följande 🙂

ett par aproviderm164132modmedi.jpg

en st 1197087871589372177.jpg (dock ej betald ännu)

av min ljuva fru fick jag en sånhära i födelsedagspresent wsg_prebuilt_001_small.jpg

sen så köpte jag en liten kompressor på tradera för en liten peng... tänkte ha den till basen men har inte tagit mig för att göra det ännu 😛rocktron.ce1.compressor.jpg

sen passade jag även på att köpa in alla d16 effekter när dom hade nån "köp en få alla om 1000 pers köper" kampanj 😄 så jag köpte en och fick resten på köpet silverline%20collection-main.jpg

det får nog räcka för nu!

Redigerat av Jilius
  • Gilla 1
Postat
av min ljuva fru fick jag en sånhära i födelsedagspresent wsg_prebuilt_001_small.jpg

😳

Va e de?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

😳

Va e de?

Det står ju på den. Music from outer space. 😆

Postat

Det står ju på den. Music from outer space. 😆

I didn't know outer space was located inside a box like that ...

• Gilla 1
Postat

😳

Va e de?

det är en typ noice/drone synt vid namn Weird sound generator... företaget som designat dem heter music from outerspace 😉

• Gilla 1
Postat

det är en typ noice/drone synt vid namn Weird sound generator... företaget som designat dem heter music from outerspace 😉

Grymt! 😄

Postat

Grymt! 😄

Instämmer. Antagligen tämligen oanvändbar men icke desto mindre skitkul!

Postat

Instämmer. Antagligen tämligen oanvändbar men icke desto mindre skitkul!

tja, jag tänker sampla intressanta snuttar och använda dem som vågformer 😉 eller bara slänga in dem i en sampler typ

Postat (redigerat)

Lite paketöppning från Thomann idag. 😄 Focusrite Saffire 6. Verkar vara ett stabilt kort. Låter som det ska. Gedigen konstruktion.

Hade tidigare Emu0404usb vilket enligt många ska vara ett bra kort men mitt exemplar krånglade iaf som fan tills det bara lade av. Köpte visserligen det kortet beggat men ändå.

IMAG0142.jpg

Förresten. Roligt att min tråd fortsätter att leva kvar och nu har över hundra tusen visningar! Prylnördar är va ni är. 😄

Mvh

Memphan

Redigerat av Memphis
Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Blev en HT-Dual. 🙂 Vilken skillnad mot ampsims. Kommer aldrig gå tillbaka till det igen. Varför går det inte att ladda upp bilder? Får bara svaret

"Det är inte tillåtet att använda den filändelsen på denna sajt" 😳

Edit: Lyssna på ljudklippet för metal, alltså inte det lajnade, fy fan vad är det pajasar som gör ljudklippen där? http://www.thomann.de/se/blackstar_ht_dual.htm 😆 Sämsta jag har hört. Lajnade låter inte heller så vidare bra. ☺️

Redigerat av Die Hard
Postat

Blev en HT-Dual. 🙂 Vilken skillnad mot ampsims. Kommer aldrig gå tillbaka till det igen.

Du kör alltså denna direkt in i kortet?

Släng gärna upp lite ljudexempel så man får höra och lite info vad du tycker om högtalarsimuleringen och dylikt...såna här prylar kan man ju inte ha för mycket av. 🙂

Postat

Lite paketöppning från Thomann idag. 😄 Focusrite Saffire 6. Verkar vara ett stabilt kort. Låter som det ska. Gedigen konstruktion.

Hade tidigare Emu0404usb vilket enligt många ska vara ett bra kort men mitt exemplar krånglade iaf som fan tills det bara lade av. Köpte visserligen det kortet beggat men ändå.

IMAG0142.jpg

Förresten. Roligt att min tråd fortsätter att leva kvar och nu har över hundra tusen visningar! Prylnördar är va ni är. 😄

Mvh

Memphan

Jag gör en Fylking och gastar "ÄNTLIGEN!" ☺️

Yep'r, vi är prülnördar and so are you, parkfarbror!

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Du kör alltså denna direkt in i kortet?

Släng gärna upp lite ljudexempel så man får höra och lite info vad du tycker om högtalarsimuleringen och dylikt...såna här prylar kan man ju inte ha för mycket av. 🙂

Ljudklipp kommer. 🙂 Fast i en egen tråd. Men kan säga att cabsimuleringen är si så där. Men när man bara vill snabbt få ned idéer utan att behöva hålla på med att ladda något annat är det kanon. Men med cabimpulser blir det riktigt bra. 🥰

Redigerat av Die Hard
Postat (redigerat)

ns102.jpg

Man måste ju kolla "what the fuzz is all about". 🙂

Redigerat av desvaenger
Postat

Ljudklipp kommer. 🙂 Fast i en egen tråd.

Kanon. 🙂

Men kan säga att cabsimuleringen är si så där. Men när man bara vill snabbt få ned idéer utan att behöva hålla på med att ladda något annat är det kanon. Men med cabimpulser blir det riktigt bra. 🥰

Jag lyssnade lite snabbt på tuben och där blev jag inte direkt imponerad av cabsimuleringen, vilket var lite synd, hade ju varit kul att kunna lira med bra simulering i den vägen som exemplevis Damage Control's Womanizer och Demonizer.

Postat

focusrite_LIQUID_SAFFIRE_56.jpg

[...]

Se där, se där.

Ett mycket bra köp! Du kommer inte att bli besviken 🙂

Vänligen,

CHAE

Postat

Se där, se där.

Ett mycket bra köp! Du kommer inte att bli besviken 🙂

Vänligen,

CHAE

Jag hoppas på att bli nöjd 🙂 Det var bandets gemensamma ljudkort innan vi gick isär. Köpte loss det för 3500 :-. Tyckte det var en bra deal! Nu är bara problemet att få plats med det 🙂

Postat (redigerat)

product_image_141.jpg

Det verkar som om prylar har en förmåga att fastna på en när man går förbi musikaffären.. konstigt.

Men det är roligt med rattar ju...

EDIT: Tillbakalämnad!.. helt värdelöst att behöva ha en plugg igång för att kunna redigera syntens parametrar när synten används som masterkeyboard och ställd till "local off" ....dubbel-blä!

Redigerat av Lundin
  • Gilla 1
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Men det är roligt med rattar ju...

Speciellt två med hallon på. :rolleyes:

Postat
Skrev i någon tråd ang TS808 att jag saknade lite av en eq i gitarriggen med den pedalen. Så då kom jag ju på mig själv att jag glömt köpa en sådan så jag beställde denna nyligen 🙂

Känns som den kommer kunna göra jobbet bra.

MXR108.jpg

Påminner starkt om nåt som jag beställde igår! ☺️

65031_l.jpg

Ja det gjorde det. Fick min idag och är grymt nöjd med både ljud och byggkvalité. Hoppas du blir lika nöjd med din, men det tror jag nog 🙂

Hämtade den på Posten idag, efter lite leveransförsening.

Gillar den skarpt! Många inställningsmöjligheter. Det går att få en skön blandning av (eller bara det ena) auto-wah och "shimmer" - vilket egentligen är tremolo på filter - med möjlighet att ställa in tiden för övergången från den ena effekten till den andra.

• Gilla 1
Postat

En Gibraltar SC-GCA från Slagverkskompaniet för att fästa splashen på hihatstativet.

Postat

Linus! Bilder ffs! Oavsett vad det är, så är reglerna, annars blir du tyvärr bannad!

😛

Postat

Linus! Bilder ffs! Oavsett vad det är, så är reglerna, annars blir du tyvärr bannad!

😛

😄

HyvääSaxofonista (oregistrerad)
Postat (redigerat)

http://www.genelec.com/products/subwoofers/7050b/

Har i dagarna köpt en Genelec 7050B som subbas-komplettering till mina älskade Genelec 8030A. Vilket lyft! Går inte att beskriva annat än att det låter dubbelt bra nu når mina 8030 inte behöver tänka på de lägsta frekvenserna, de får jobba med det de är bäst på och subben sköter sitt. Lite lustigt när jag tänker på den dryga Estradförsäljaren som sålde mina 8030A för några år sen. Han sa: Om du vill ha mer bas, köp en större högtalare istället men aldrig en subwoofer. Tänk så fel han hade och det känns bra att jag inte köpte den från den sura affären heller för den delen.

Jag är supernöjd men insåg att det är viktigt med optimal placering för subwoofern och förutom att jag varmt rekommenderar denna setup, tänk alltid på: RTFM....

Redigerat av HyvääSaxofonista
Postat

😛

😆

3266-4-sc-gca.jpg

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.