Drängen Postat 3 augusti 2010 Postat 3 augusti 2010 Denna älskling blev senaste tillskottet i studion. Kunde inte komma hem tomhänt efter en go resa till storstan 😉 nöjd får jag hoppas!! 😉 V collection is the shit! (om man inte odlar pengar i källaren och har råd med hårdvaran)
maart (oregistrerad) Postat 3 augusti 2010 Postat 3 augusti 2010 senaste prylen till datorn/studion är kanske inte så studiorelaterad, men sjukt jobbig att leva utan. F7-tangenten hängde sig på mitt gamla Keytronics-tangentbord från -97. Det var så där grått som bara datorprylar kunde vara på 90-talet. Eftersom jag använder en KVM-switch utan USB behöver jag ett PS/2-tangentbord och till min lycka hade Kjell & company ett till ett bra pris: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=91660&path=97000000,192500000,202500000,203000000,204000000
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2010 Postat 3 augusti 2010 Visserligen hade jag redan SampleTank2 XL sedan tidigare, men jag hakade på gruppköpet där man fick alla IK's VSTi för priset av ett - och dessutom en liten rabatt på det man köper. 🙂 Alltså var senaste köpet följande: SampleTank2.5 XL Miroslav Philharmonik SonikSynth2 SampleMoog och SampleTron Tog en j-a tid att ladda ner alla ljudbankerna, men det blir lite fler ljud att lägga till ljudpaletten. 🙂
Linuz Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Jag fick äntligen tillbaka min Casio PT-88 efter ett antal år på rymmen. Kultstatus 😛 Btw, riktigt sköna trumpads och ljud...hehe
Joey Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Äntligen uppdaterat till Cubase5! Jag kommer naturligtvis läsa igenom många av trådarna kring detta, men jag hoppas ni är ok med att jag postar några frågor! /Joey
Claes Holmerup Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Efter installation av 35 DVD-skivor (pust, stön!): var det rena drömmen att bara behöva montera in den förinstallerade hårddisken som levererades på. 🙂
android Postat 8 augusti 2010 Postat 8 augusti 2010 Coolt, är det det nya nu när samplingsbiblioteken blir allt större? 🙂
Claes Holmerup Postat 8 augusti 2010 Postat 8 augusti 2010 Coolt, är det det nya nu när samplingsbiblioteken blir allt större? 🙂 Ännu så länge är det bara Hollywood Strings som levereras på hårddisk (av de jag känner till), men jag hade förstås önskat att Pianos också gjorde det... ☺️ Jag misstänker att fler kommer att levereras på det sättet i framtiden, efter hand som biblioteken bli mer omfattande, men hårddisk känns kanske inte som bästa leveransformatet. Man kunde önska att USB-stickorna kunde växa upp ännu mer eller att SSD gick ner i pris och upp i storlekar...
android Postat 8 augusti 2010 Postat 8 augusti 2010 Nej, det kan ju förstås bli lite struligt om man skaffar 10 nya instrument som alla levereras på egen HDD... (Tur att man som synthnörd slipper bekymra sig om sånt! 🙂)
Memphis Postat 8 augusti 2010 Trådstartare Postat 8 augusti 2010 Claes din djävul. 😄 :D Vill också ha. 😠🥰
SIRR Postat 10 augusti 2010 Postat 10 augusti 2010 27" iMac Quad i7 8 GB RAM. Ett mycket välkommet tillskott till studion. 😄
Pesek Postat 10 augusti 2010 Postat 10 augusti 2010 27" iMac Quad i7 8 GB RAM. Ett mycket välkommet tillskott till studion. 😄
saverman Postat 10 augusti 2010 Postat 10 augusti 2010 (redigerat) Jag har dessa på väg till mig på posten... Redigerat 10 augusti 2010 av saverman
JohnRick Postat 10 augusti 2010 Postat 10 augusti 2010 Kom just på att jag också kan skriva i den här tråden, haha. Inkommer i oktober när Gretsch har byggt det klart. Ett renown maple studio i dark walnut finish. Bara shellpack dock - inga cymbaler eller hårdvara:
Drängen Postat 13 augusti 2010 Postat 13 augusti 2010 en ny display till min MC-505 kom idag. är nu monterad och funkar kanon! efter en olycka med öl vid datorn blev jag lite orolig över mitt saffire pro 40 kort som låg på databordet. så jag beställde ett rack från tysken. ser otroligt löjligt ut med endast ljudkortet i. men det var helt klart värt de (ca) 700kr jag betalade för det. bättre det än 4000+ på ett nytt kort. sen kommer det en beställning av monitorer snart. ska bara bestämma vilka. så då är det bra om man kan få sig lite yta på bordet. har fruktansvärt dåligt med plats. millenium plåten var en miss i kundvagnen efter jag lekt lite. så kan det gå. få fick det bli denna plugg. det är ju alltid kul med lite nytt ljud att leka med.
cRiTza Postat 13 augusti 2010 Postat 13 augusti 2010 Mitt senaste köp efter datoruppgradering blev Zebra 2.5 Underbar synth! ! !
Anders F Postat 14 augusti 2010 Postat 14 augusti 2010 (redigerat) En sån här beställd som jag tror kommer ge lite gutt gutt till gitarrljudet 🙂 MVH Anders Redigerat 14 augusti 2010 av Gizmozis
Martin Postat 15 augusti 2010 Postat 15 augusti 2010 (redigerat) Skrev en liten recension här: Länk Redigerat 15 augusti 2010 av Martin
dastinnitus Postat 16 augusti 2010 Postat 16 augusti 2010 Det är nog dags att skapa nu.. Detta har jag köpt senaste halvåret: Golden age R1 Alesis IO 26 SE x1 *2 Fender Telecaster Highway 1 IK Multimedia Stealth-pedal Epiphone Eb-3 Blev visst lite mer än tänkt... Är dock lite sugen på en vit Gibson Les Paul...
Johnny Boi Postat 16 augusti 2010 Postat 16 augusti 2010 Jag fick äntligen tillbaka min Casio PT-88 efter ett antal år på rymmen. Kultstatus 😛 Btw, riktigt sköna trumpads och ljud...hehe <3 FET! 😄
Linuz Postat 18 augusti 2010 Postat 18 augusti 2010 Eftersom Imageline rear ut sina pluggar passade jag på att fynda 🙂 Blev att uppdatera till Signature bundle och sen Toxic Biohazard också. Toxic Biohazard, ett riktigt monster som låter SJUKT BRA!! =) Hardcore, effektplugg till gitarren, går att ställa in olika förstärkare också, utöver pedalbordets utbud. Maximus, Master plugg, går att använda till lite olika grejor. Palla förklara...
MindTheSnare Postat 18 augusti 2010 Postat 18 augusti 2010 Nya datorn, är tänkt att köra studioarbetet from now on, första Macen ever så det är lite ovant men OS X är ju väldigt nybörjarvänligt 🙂 Till denna även ett nytt ljudkort, MOTU Ultralite MK3 Hybrid: Slutligen en händig kontroller att ha med på resor/spelningar, Akai LPD8:
stabilt Postat 19 augusti 2010 Postat 19 augusti 2010 (redigerat) Har kommit över en trevlig klassiker, får se om jag lyckas programmera den. 😱 Även lite mjukvara. Kan inte vara utan Thor! Redigerat 19 augusti 2010 av stabilt
Johnny Boi Postat 19 augusti 2010 Postat 19 augusti 2010 Har kommit över en trevlig klassiker, får se om jag lyckas programmera den. 😱 LYCKA TILL. 😛😄
Limpan Postat 19 augusti 2010 Postat 19 augusti 2010 (redigerat) Jag har beställt en bas 🙂 Yamaha BB415, fick tag på en B-stock från england som hade input-jacket utbytt, annars i princip ny. Jag passar på innan den försvinner helt från sortimentet. Priset? ja det blev 202 pund 🙂 Redigerat 19 augusti 2010 av Limpan
DrivKraft Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 En Alesis Ion. Smör och bröd med möjligheter. Och en liten goding. Tydligen likt ett MS-20 filter. Why not? 🙂
VayzeriA Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Haha... kommer knabbt i håg. Men de senaste man inför skaffade var en ny gura Schecter, Limited ed. Chainsaw massacre. Presonus Firebox ljudkort och ett par KRK Rokit5 monitorer. =) Man e nöjd. Nästa sak blir nog en liten mixer av ngt slag & ett par hör lurar! http://gearhounds.com/ProductImages/Chainsaw_Lg.gif http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/KRK+ROKIT+RP5+G2+MONITOR.JPG
kardo Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Köpte nyligen FRONTIER TRANZPORT Kan vara bra och ha ,så man slipper springa benen av sig:) http://www.frontierdesign.com/Products/TranzPort/Demo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.