Rabieshund Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Senast var uppgradering till Cubase 5 och snart blir det Windows 7, ljud från VSL Vienna och East West!
saverman Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Den är bra faktiskt, fett prisvärd. Och väldigt skön att spela på! Jag är inte äns basist egentligen och jag har inga problem att spela på den. Mickarna som följer med är inte dåliga alltså, bara de att ja kör mycket tung metal och behöver ett mer cleant sound för att få till bättre vass distad bas. Dom som följer med har lite "vintage" färgning, enligt mina öron iaf. Ingen basist jag heller men hört mycket bra om den. Enjoy!
Alexho Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 (redigerat) Huga... Vad kostade SR-40? Jag kan faktiskt inte tala om vad jag gav, det är ett pris som man bara får en gång i livet, helt fantastiskt! Men jag har sätt att de ligger runt 40 000:- på nätet. Kostade de inte över 100k nya? Låter sjukt bra gör det också 😄 Redigerat 20 november 2009 av Alexho
DieHard (oregistrerad) Postat 9 december 2009 Postat 9 december 2009 UAD Plate 140 😛😄 Den är underbar. Fattar inte att jag har klarat mig utan den. Hade tänkt köpa den tidigare men blev inte av. Men nu var det bara slå till när den var billig och hade 50 dollar voucher att använda så blev bara 380:- för den. Mycket prisvärt. Mumma.
evilrocker Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 Då kom den till jobbet idag då...senaste investeringen till studion, bara hem å testa, fan va liten den va 😕
Dingbats Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 Då kom den till jobbet idag då...senaste investeringen till studion, bara hem å testa, fan va liten den va 😉 Den ser najs ut! Kom tillbaks med omdöme när du har provat den!
Emili01 Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 Det var länge sen jag köpte något 😮. Måste ta och göra de 😮
DieHard (oregistrerad) Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 http://www.thomann.de/se/graph_tech_ps_856...g_saver_6mm.htm Grymt bra stall och för det priset. Mycket nöjd. Låter som en ny gura nu. 😲😄 Rekommenderar den högt och för den som är ute efter ett litet bättre stall än standard tune o maticsstallet på sin gura.
DieHard (oregistrerad) Postat 10 december 2009 Postat 10 december 2009 Det var länge sen jag köpte något 😲. Måste ta och göra de 😄 Gör det, det är kul med nya bra saker. 🙂 Glöm inte att posta här då.
DieHard (oregistrerad) Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 efter 2 dagars lång väntande Du får lägga upp en låt med den sen så vi får höra.
KillwithSkill Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 efter 2 dagars lång väntande Far åt helvete va bra det lät!!! 🥰 För 1100 dållars så borde det oxå göra det! Jädrar va bra! ☺️ Det här blir tungt, jag som älskar snygga stråkar och det redan svider i plånboken... Blir wellpapp & vatten ett tag!
progg Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 Blidde en Frost Audioframe för egen del. En rätt så fin uppgradering mot tidigare musikstation som jag legat och tryckt på sen milleniumskiftet 🥰 Väntar bara på att få skrället också!
theFox Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 (redigerat) Köppte in dessa prylar för några månader sedan vid Grins konkursaktion. 2st 6" Citronic ST monitorer, en Dell XPS 420 och en 24" skärm. 10k fick jag punga för hela kalaset. Är nöjd med prylarna. Monitorerna är i budgetklassen,´ lite väl färgade, men de avslöjar löljigt mycket detaljer. Redigerat 21 december 2009 av theFox
Linuz Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 Lite nya prylar som inhandlats de snaste veckorna. EZ lite uppgraderingen kostade bara 500kr, ett jädra bra pris 😆 Lite Hosa Patchkabel Älskar detta ljudkortet. Funkar utmärkt till Windows 7 64bit., med Fl studio. Rekomenderar starkt det. Nu är det bara EZX Electronic som står på inköpslistan 😄 Och Kanske Claustrophobic med, för lite DnB prod.
Guitarslayer Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 Det blev Komplete 6 för mig.. http://www.native-instruments.com/#/en/pro...cer/komplete-6/
Guitarslayer Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 http://www.thomann.de/se/graph_tech_ps_856...g_saver_6mm.htm Grymt bra stall och för det priset. Mycket nöjd. Låter som en ny gura nu. 😄🙂 Rekommenderar den högt och för den som är ute efter ett litet bättre stall än standard tune o maticsstallet på sin gura. Vad satte du det på för gura?
KillwithSkill Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 efter 2 dagars lång väntande Alltså... LYSSNA på dom här stråkarna!!! GALET SNYGGT! Your browser does not support the HTML5 audio tag
DieHard (oregistrerad) Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 Vad satte du det på för gura? Schecter Blackjack
Dingbats Postat 11 december 2009 Postat 11 december 2009 Alltså... LYSSNA på dom här stråkarna!!! GALET SNYGGT! Your browser does not support the HTML5 audio tag Håller med!
Memphis Postat 21 december 2009 Trådstartare Postat 21 december 2009 (redigerat) Glöm inte slänga upp en låt med den sen så får vi höra hur den låter. 🙂 Okej, bara 4 månader senare som jag svarar på ditt inlägg DieHard men bättre sent.. som de säger. 😄 Nu har jag äntligen spelat in lite me guran så du -och ni andra - kan få lyssna hur den låter. https://www.studio.se/index.php?showtopic...p;#entry1000769 Redigerat 21 december 2009 av Memphis
Anjou Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 Då kom den till jobbet idag då...senaste investeringen till studion, bara hem å testa, fan va liten den va 🙂 Den där är riktigt trevlig. Gör jobbet galant på sång. Funderar på att köpa en då den är så billig, enda nackdelen är att den brusar en del när man driver den hårt. Jag är lite sugen på en Empirical Labs Distressor, men det är ju lite skillnad i pris. Ska försöka jämföra vid tillfälle. Hursomhelst så tycker jag du gjort ett bra köp. För de pengarna händer det mkt med ljudet, jämförelsevis med tex en dyr preamp.
soulistic Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 (redigerat) Redigerat 21 december 2009 av soulistic
Magnetic Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 Ja, nya och gamla grejor man köpt e alltid skoj och prylnördar finns det gott om här. 😮 Jag tycker det saknas en sån här tråd på detta forumet. Ladda upp/länka, till en lagom stor bild på vad du nyligen inhandlat till din studio och skriv vad det är för något samt gärna vad ni tycker om saken ni köpt. 😛 Då får vi recensioner, update om nya prylar på marknaden samt kanske lite nostalgiska gamla grejor oxå. Kul att disskutera prylar och det kan även vara mjukvara såklart. Go crazy. 😄 Edit, lade till att ni gärna får skriva vad ni tycker om prylarna också. Blir bara name-droppande annars. /Memphis Tjena Köpte tidigare i höstas ett par Avantone CK7 mikrofoner. Är mycket nöjd! Låter neutralt och stort. Diskanten är avslappnad och inte spretig på något sätt. Stor närvaro i ljudet. Bra byggkvaltitet. Samt en gammal beg. Korg Wavestation EX i mycket bra skick. Riktigt trevlig! Hårda paket är roligast 😄 God jul. // Klas
Emili01 Postat 24 december 2009 Postat 24 december 2009 Gör det, det är kul med nya bra saker. 🙂 Glöm inte att posta här då. Jo, vet inte riktigt vad jag ska köpa dock 🙂. Skulle vilja ha en hårdvaru synt men vet inte riktigt vad man ska köpa än.
slejnard Postat 24 december 2009 Postat 24 december 2009 Har köpt en massa småjox som kablar, hörlursförstärkare, DI-box, bongos mm. Flyttat om pre-amparna och kopplat allting så smidigt som möjligt så att det (helst) bara ska vara att tuta å köra när man blir inspirerad. 🙂 En line-audio cm3 är på ingående som julklapp till mig själv. Släkten fick vedträn inslaget i folie pga det. 🙂 Försöker fota under arbetsgången och ska lägga upp sen. Fast det är ju bara i vissa trådar man kan lägga direkt från sin dator 🙂. Jaja.
Knarcus Postat 25 december 2009 Postat 25 december 2009 julklappen 😄 : innan så var de väll ett par sm57or 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.