Rabieshund Postat 3 september 2009 Postat 3 september 2009 (redigerat) Någon speciell anledning till att du inte är nöjd? Mja det går inte att sidechaina. Tydligen gick inte det i essential 4 heller, men det visste jag inte när jag köpte. Sen har det hållit på att bråka med en del pluggar och kraschat ett projekt osv. Men jag får väl skylla mig själv när jag försöker köra 32-bit Cubase på 64-bit Vista. Får uppgradera sen när jag känner att jag har råd. 😄 Edit: Eller det GÅR att sidechaina om man köper Twisty Lemons SideKick 4 och den kostar ju bara typ 150 spänn så det är ju en billig lösning. Redigerat 3 september 2009 av Rabieshund
Svencanz Postat 3 september 2009 Postat 3 september 2009 En liten "loudener" for hemmamix och jammande... http://www.prosound-dj.com/wharfedale-system-p-1711.html Mera inputs.... http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=43 S
oioioi Postat 3 september 2009 Postat 3 september 2009 Men jag får väl skylla mig själv när jag försöker köra 32-bit Cubase på 64-bit Vista. Just vad man inte vill höra om man funderar på Windows 7 i höst...
Claes Holmerup Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Har glömt att nämna ett par nya prylar från de senaste veckorna, så det blir flera på en gång... 🥰 : Waldorf Largo: fxpansion BFD2: Audio-Technica ATH-M50 hörlurar: VIR2 MOJO: Horn Section:
Claes Holmerup Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Är du nöjd med BFD2? Jag har kört en del med den gamla BFD - och BFD2 verkar vara en klar förbättring. Har precis fått det, så jag har inte hunnit köra så mycket, men första intrycket är bra i alla fall... 😆
Analogfreak (oregistrerad) Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Jag är själv lite sugen på BFD". Vad ligger priset på den?
Claes Holmerup Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Glömde ju lik förbenat en; fxpansion Synth Squad, som kan vara ett kul tillägg till ljudpaletten:
Claes Holmerup Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Jag är själv lite sugen på BFD". Vad ligger priset på den? Listpriset är 3595:-... Har du den gamla BFD så går en uppgradering till BFD2 på 1895:-.
DieHard (oregistrerad) Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Fan Claes ditt hem kommer i framtiden bli ett museum av hur en tidig 2000-talsmänniska hade sin hemstudio. 😄 Står du och sover? Har du någon plats kvar hemma med allt som du har? 😆🙂
SadamJR Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Får inte Claes sina grejer gratis, eller med nån slag megarabatt? Alla här bara köper och köper. Har inga pengar själv, men funderar på att snatta ett plektrum.
Memphis Postat 5 september 2009 Trådstartare Postat 5 september 2009 Har inga pengar själv, men funderar på att snatta ett plektrum. 😄 Du e skön du.
Claes Holmerup Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Får inte Claes sina grejer gratis, eller med nån slag megarabatt? Alla här bara köperoch köper. Har inga pengar själv, men funderar på att snatta ett plektrum. Jo - jag fuskar lite 😄 , eftersom jag får vissa program gratis eller med hög rabatt som demoex för att jag är återförsäljare, men bland de senaste har jag köpt VIR2 MOJO som vanlig dödlig, eftersom de inte säljs på annat sätt än på deras hemsida. Likadant är det med Kick Ass Brass, som jag har köpt tidigare - och PSP-pluggar och mycket annat... Hårdvara (som t ex lurar, micar, monitorer etc) får man ibland lite extra rabatt på ett exemplar för att ha som demo, men där är det aldrig gratis...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Den här köpte jag som jag fick igår. 😄 Så nu har jag sågat ut ett hål för att sänka ner mitt Dm1000 med Rk-1
Gäst Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Jo - jag fuskar lite 😄 , eftersom jag får vissa program gratis eller med hög rabatt som demoex för att jag är återförsäljare, men bland de senaste har jag köpt VIR2 MOJO som vanlig dödlig, eftersom de inte säljs på annat sätt än på deras hemsida. Likadant är det med Kick Ass Brass, som jag har köpt tidigare - och PSP-pluggar och mycket annat...Hårdvara (som t ex lurar, micar, monitorer etc) får man ibland lite extra rabatt på ett exemplar för att ha som demo, men där är det aldrig gratis... Sedan är det ett företag så han får tillbaka på deklarationen för momsen. 🙂
linusiuppsala Postat 19 september 2009 Postat 19 september 2009 Har lagt en beställning på denna skönhet =)
Martin Postat 19 september 2009 Postat 19 september 2009 Har lagt en beställning på denna skönhet =) Du måååste säga hur den låter sen 😛 Kan du messa mig 😛
rankey (oregistrerad) Postat 19 september 2009 Postat 19 september 2009 K701. vilken j*kla härlig ljudupplevelse. man blir gråtfärdig. 😛
Martin Postat 19 september 2009 Postat 19 september 2009 K701. vilken j*kla härlig ljudupplevelse. man blir gråtfärdig. 😛 åh! vart köpte du dem? 🙂
Becker Postat 29 september 2009 Postat 29 september 2009 Mitt senaste inköp! Värd varenda krona! Äntligen lite analoga basar i proddarna! Mer grejer väntas inom de närmsta dagarna 😉
Oreh Postat 30 september 2009 Postat 30 september 2009 Köpte mig två stärkare en Peavey Classic 4*10 combo med en 15" låda till, fick bra pris av gitaristen i Black Ingvars 🙂 Den andra stärken var lite mer orginel en helrörs 5 wattare, Hammer tube amp handbyggd rätt custom, låter bra skall dock försöka få tag i ett Celestion V30 element till den, få i såna fall ett g12M70 till över -vore roligt i fall nån har lite koll på dessa, skall se om jag inte har en bild att lägga ut. Köptes av en medlem på Ljudbojen
Analogfreak (oregistrerad) Postat 30 september 2009 Postat 30 september 2009 Har lagt en beställning på denna skönhet =) Vars beställde du den ifrån? Vad kostade den?
Guitar Nilsson Postat 30 september 2009 Postat 30 september 2009 Jag har köpt en ART splitcompro: http://www.thomann.de/se/art_splitcompro.htm Den kan göra två saker. 1. Man kan mata in två mickar, jag ska micka både över och under virveln och bumsa ihop det till en kanal, jag har bara möjlighet till 8 spårs samtidig inspelning. Man kan fasvända den ena micken om man vill. Bara för att testa ska jag sätta en SM57 över virveln och nån sorts stormembranare på undersidan, så den tar med baskaggen från slagsidan också. Fast det är antagligen bäst med två lika SM57or. 2. Vid liveinspelning kan jag splitta leadsången från min Beta58 till dels PA-mixern, och den andra kanalen går torrt till inspelningen. En bra liten burk för inte så många kronor. Hoppas jag i alla fall.
morgonte (oregistrerad) Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Har köpt två såna här gummisnoddar till min spindelupphängning. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.