D200 Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Köpte DadaLifes bananplugg häromdagen...elak jävel...
evilrocker Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 (redigerat) och Redigerat 22 februari 2014 av evilrocker
evilrocker Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 p eller j-bas? Precision American Standard, en 2005a beg.
Claes Holmerup Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Kunde inte hålla mig längre, utan jag slog till på Zynaptic Pitchmap, som säkert kan bli användbar ibland. 🙂 Som sidegrade blev det dessutom ganska billigt.
laban1 Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Kunde inte hålla mig längre, utan jag slog till på Zynaptic Pitchmap, som säkert kan bli användbar ibland. 🙂 Som sidegrade blev det dessutom ganska billigt. Vad gör den, det är ingen vanlig "Autotune" gissar jag?
Claes Holmerup Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Vad gör den, det är ingen vanlig "Autotune" gissar jag? Den kan fixa pitchfel på enskilda ljud i en komplett mix - och lite annat smått och gott...
KillwithSkill Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Kunde inte hålla mig längre, utan jag slog till på Zynaptic Pitchmap, som säkert kan bli användbar ibland. 🙂 Som sidegrade blev det dessutom ganska billigt. Hehe den där lär ju bränna ditt moderkort 😄
Razamanaz Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Gibson Explorer melodymaker elgura 900:- ny i butik
Guitar Nilsson Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Gibson Explorer melodymaker elgura 900:- ny i butik Nattrea eller nåt? Ruggigt billigt. Explorer tog Gibson fram som en speciell countrygitarr långt innan hårdrockens dagar, visste ni det?
Terror Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Precision American Standard, en 2005a beg. sweet 🙂 Föredrar J-modellerna mer själv men smaken är som baken!
Algotezza Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Har skaffat Herse och Dark Synth till Ableton Live.
Lundin Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Soundtoys Little Microshit.. eh..shift.. upgrade från gratispluggen de delade ut för nåt år sen? $49 var väl överkomligt Nattrean på 4sound igår blev en Rob Papen Blade för 495:-.. Bra-att-ha-synt med århundradets skummaste ljud
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Soundtoys Little Microshit.. eh..shift.. upgrade från gratispluggen de delade ut för nåt år sen?$49 var väl överkomligt Jäpp det det stämmer. Slog också till på den nu och tycker också det var överkomligt. Skitbra för att bredda till basen lite.
Terror Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Soundtoys Little Microshit.. eh..shift.. upgrade från gratispluggen de delade ut för nåt år sen? $49 var väl överkomligt Nattrean på 4sound igår blev en Rob Papen Blade för 495:-.. Bra-att-ha-synt med århundradets skummaste ljud Didn't like that one at all :-(
laban1 Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Den kan fixa pitchfel på enskilda ljud i en komplett mix - och lite annat smått och gott... Kul! Vad har du tänkt använda den till, är det mastring då, när du inte har tillgång till de enskilda spåren?
Claes Holmerup Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 (redigerat) Kul! Vad har du tänkt använda den till, är det mastring då, när du inte har tillgång till de enskilda spåren? Jäpp - i första hand där, men man vet ju aldrig. Det kan finnas fler användningsområden när jag lär mig mer ingående hur det funkar. 🙂 Redigerat 1 mars 2014 av Claes
ollelarsson Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 (redigerat) 27" AOC LED M-Audio BX5 D2 M-Audio Keystation 49ES Röde NT2-A Redigerat 1 mars 2014 av ollelarsson
rainydays Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 (redigerat) Soundtoys Little Microshit.. eh..shift.. upgrade från gratispluggen de delade ut för nåt år sen? $49 var väl överkomligt Hur presterar den i jämförelse med Dimension D? För jag gissar att den fungerar på motsvarande sätt. Redigerat 1 mars 2014 av rainydays
Electricwizard Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Slog till på en ssd och en ukulele. så nu blir det klona windows och hoppas att allt går vägen!
Die Hard (oregistrerad) Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Hur presterar den i jämförelse med Dimension D? För jag gissar att den fungerar på motsvarande sätt. Hade Dimension D när jag hade ett UAD kort och ja den fungerar på motsvarande sätt. Men om Dimension D hade funnits i native så hade jag föredragit den av dessa två men ändå helt nöjd med denna.
wwilton Postat 2 mars 2014 Postat 2 mars 2014 Denna skönhet fick jag med mig hem efter helgens besök i huvudstaden! 🙂 Universal Audio LA-610 1
Peter Roos Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 EchoBoy var riktigt trevlig, väldigt analogt sound! Kolla gärna demon (kräver iLok).
Algotezza Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 FL kompletterat, liksom Live, med en del smått och gott. "Vi e laddade, vi e på gång..." Väntar bara på Volca Beats från 4Sound nu. Dröjer.
slejnard Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 Ligger på minus i studion! Har nämligen sålt en av mina elgitarrer. Lever enl devisen en in en ut. Så nu kan jag snart köpa ett nytt ljudkort. Lutar åt Steinbergs nya med 4 mickförstärkare.
Lundin Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 (redigerat) Hur presterar den i jämförelse med Dimension D? För jag gissar att den fungerar på motsvarande sätt. Dimension D är mer subtil men samtidigt blir du aldrig av med den där lite halvsåsiga choruskänslan i den vilket gör att Microshift blir som en Swiss Army Knife på steroider i jämförelse. Det blev min kärlek vid första öronkastet. Edit: Skulle inte väja bort Dim D ur verktygslådan bara för att Microshiften passar min smak bättre.. Redigerat 3 mars 2014 av Lundin
wwilton Postat 5 mars 2014 Postat 5 mars 2014 Funkar bra?? Inge avis… Har bara hunnit testa sång i en stormembranare och elgitarr genom Hi-Z. Men av det jag har hunnit lyssna på så låter den kanon! Tänkte jag skulle prova reampa den senare 🙂 Jag jobbar en del med Calle (caller här på forumet) som jag såg skulle lägga rap på en av dina låtar. Det hade varit kul om vi kunnat köra genom den då, så hade du kunnat lyssna där!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.