CHAE Postat 20 oktober 2013 Postat 20 oktober 2013 GMF har utförsäljning så jag passade på att slå till på tre dussin Clayton Delrin teardrops (1,52mm). Skönt att vara plektrumladdad igen 🙂
Terror Postat 20 oktober 2013 Postat 20 oktober 2013 appråpå plektrum.. är det någon som vet vart man kan få tag på en hel "plektrumlåda"? Typ sån som brukar finnas i musikaffärer? Jag vet att man kan köpa massa plektrum, en skruvlåda och fixa själv.. men det BÖR ju finnas att köpa färdigt någonstans?
CHAE Postat 20 oktober 2013 Postat 20 oktober 2013 appråpå plektrum.. är det någon som vet vart man kan få tag på en hel "plektrumlåda"? Typ sån som brukar finnas i musikaffärer? Jag vet att man kan köpa massa plektrum, en skruvlåda och fixa själv.. men det BÖR ju finnas att köpa färdigt någonstans? Typ en tockenhäringa? 😕 Vänligen, CHAE
Terror Postat 20 oktober 2013 Postat 20 oktober 2013 Typ en tockenhäringa? 😕 Vänligen, CHAE För dyrt! haha. Sen gillar jag inte teardrops 😛 för små för mig ^^
CHAE Postat 21 oktober 2013 Postat 21 oktober 2013 För dyrt! haha. Sen gillar jag inte teardrops 😛 för små för mig ^^ Förvisso, men det var en sådan låda du menade, ja?
Terror Postat 21 oktober 2013 Postat 21 oktober 2013 Ja precis! Fast modellen större, billigare och med normal size plektrum 😉
CHAE Postat 21 oktober 2013 Postat 21 oktober 2013 Ja precis! Fast modellen större, billigare och med normal size plektrum 😉 It's a no-brainer; knalla till din lokale musikhökare och köp med dig en hel sådan där låda med plektrum. Klart! 🙂
Naymari Postat 21 oktober 2013 Postat 21 oktober 2013 För dyrt! haha. Sen gillar jag inte teardrops 😛 för små för mig ^^ Varför inte köpa något i denna stilen och sedan fylla på med plektrum efter eget bravur?
Top Floor Studios Postat 23 oktober 2013 Postat 23 oktober 2013 10 mickar från Milab, bland annat två DC-96C, min favoritmick sen några månader.
nidlarn Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 10 mickar från Milab, bland annat två DC-96C, min favoritmick sen några månader. Varit intresserad av den under en lång tid. Vad tycker du att den funkar bäst på? Hur skulle du beskriva soundet?
Top Floor Studios Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Den funkar bäst på det mesta, haha 🙂 Grym på överhäng, grym på talad röst, grym på gitarrförstärkare (speciellt summerad tillsammans med andra mickar, ofta en U87), grym på att plocka akustiska ljudeffekter. Den tappar liksom aldrig bas. Superkrispig topp och jättefyllig bas i alla lägen. Brukar köra den ihop med U87 just för att 87an har en bump i övre mellanregistret men inte alls samma topp. Bra kombo! Helt grym mick på akustisk gitarr, använde två stycken sist, ganska brett.
kenjoswe Postat 25 oktober 2013 Postat 25 oktober 2013 Har haft den där M-Audio länge och är riktigt nöjd. Jag tror du blir det också! Jag har en likadan. Köpte den på 4-Sounds men då hette de nåt annat.
Terror Postat 25 oktober 2013 Postat 25 oktober 2013 Varför inte köpa något i denna stilen och sedan fylla på med plektrum efter eget bravur? Gjorde det, fast på clas olhsson 🙂 Funkade bra!
nidlarn Postat 27 oktober 2013 Postat 27 oktober 2013 Den funkar bäst på det mesta, haha 🙂 Grym på överhäng, grym på talad röst, grym på gitarrförstärkare (speciellt summerad tillsammans med andra mickar, ofta en U87), grym på att plocka akustiska ljudeffekter. Den tappar liksom aldrig bas. Superkrispig topp och jättefyllig bas i alla lägen. Brukar köra den ihop med U87 just för att 87an har en bump i övre mellanregistret men inte alls samma topp. Bra kombo! Helt grym mick på akustisk gitarr, använde två stycken sist, ganska brett. Blev ett köp! Har inte hunnit testa ordentligt än, men en sak som slog mig direkt; Fan vad liten micen är! Hade förväntat mig en mikrofon i "normal" storlek, och så ligger det en 10cm lång jävel i lådan 😄
adrumdrum Postat 27 oktober 2013 Postat 27 oktober 2013 2 stycken miktek cv4 och 2 sycken Proel pro400bk, stora överhängsstativ på ljul.
rockdemon Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 En shure SM57, ska inte micka upp nåt speciellt med den men kände att det är en sån sak man faktiskt måste ha, En PRS SE Custom 24. Otroligt mkt gitarr för pengarna och fantastik allroundgitarr för studiobruk med de splitbara humbucker mickarna. Flera gitarrer i en så att säga...
Guitar Nilsson Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 2 stycken miktek cv4 och 2 sycken Proel pro400bk, stora överhängsstativ på ljul. Vad kostar såna stativ?
evilrocker Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 2 stycken miktek cv4 och 2 sycken Proel pro400bk, stora överhängsstativ på ljul. Gryyyymt! Grym mick 🙂
Anders F Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 En shure SM57, ska inte micka upp nåt speciellt med den men kände att det är en sån sak man faktiskt måste ha, En PRS SE Custom 24. Otroligt mkt gitarr för pengarna och fantastik allroundgitarr för studiobruk med de splitbara humbucker mickarna. Flera gitarrer i en så att säga... PRS is da shit 🙂
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Nä ESP is da shit. Hur bra är PRS i ca 10 000:- klassen? Som ESP? Är inte PRS mestadels tjocka halsar?
hwasser Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 (redigerat) Shure SM57 är awesome, till rhytm gura (rock/punk/metal) mickar jag alltid upp två tagningar med SM7b och två tagningar med SM57, 7b är lite tjockare, varmare och mjukare i diskanten, medans sm57 låter aggressivare. Jag tycker den kombon är perfekt då diskanten inte blir lika vass för öronen. Tar med den live också för att micka upp virveln 🙂 Redigerat 28 oktober 2013 av hwasser
wellness music Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 En gammal favorit dök upp på Vend 🥰 Nöp den på en gång! http://
AnthonyS Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 (redigerat) Slog till på en Eventide Modfactor. Den kommer nog dock att säljas vidare till förmån för ett reverb, vilket var det jag egentligen skulle köpa... 😛 Redigerat 2 november 2013 av AnthonyS
Neosus Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 En gammal favorit dök upp på Vend 🥰 Nöp den på en gång! http:// Jävlar va coolt, Wellness! 😄
Die Hard (oregistrerad) Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 Slog till på en Eventide Modfactor. Den kommer nog dock att säljas vidare till förmån för ett reverb, vilket var det jag egentligen skulle köpa... 😛 Varför köper man något annat istället då?
CHAE Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 (redigerat) Slog till på en Eventide Modfactor. Den kommer nog dock att säljas vidare till förmån för ett reverb, vilket var det jag egentligen skulle köpa... 😛 Jag är mycket, mycket besviken på dig! Du får inte se hur filmen slutar!! 😠😛 Btw du såg väl att Strymon släppt en ny reverb-pedal, BigSky 🥰 Redigerat 2 november 2013 av CHAE
adrumdrum Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 En gammal favorit dök upp på Vend 🥰 Nöp den på en gång! http:// mormors gamla rörradio?
CHAE Postat 2 november 2013 Postat 2 november 2013 mormors gamla rörradio? Nänänä, inte en sula. Det där är ju Nilssons DIY-brödrost, Plojty II 😛😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.