nidlarn Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Riktigt nöjd faktiskt! Kunde aldrig tänka mig att det var så mycket meck för att få en banjo spelbar dock 😊
Memphis Postat 24 augusti 2013 Trådstartare Postat 24 augusti 2013 Nice! Vad för musik spelar du med banjon?
nidlarn Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 (redigerat) Nästan bara musik som inte är bluegrass/country. Mest enkla ackord som utfyllnad, men även en del plock. Typ liknande detta Redigerat 24 augusti 2013 av nidlarn
CHAE Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Ett styck beggad MXR Custom Badass Modified OD från vend samt två stycken GeorgeL's patch kit från gossarna borta på GMF 🙂 Ska bli skitkul att ånyo customize:a (drive)pedalbordet. Sorry Slej, det vart visst en pedal till 😛 Ska aldrig hända igen, promise... 😊 Vänligen, CHAE
SadamJR Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Ett styck beggad MXR Custom Badass Modified OD från vend samt två stycken GeorgeL's patch kit från gossarna borta på GMF 🙂 Ska bli skitkul att ånyo customize:a (drive)pedalbordet. Sorry Slej, det vart visst en pedal till 😛 Ska aldrig hända igen, promise... 😊 Vänligen, CHAE Du har.........äh, va fan.
CHAE Postat 29 augusti 2013 Postat 29 augusti 2013 Vart en beggad Strymon BlueSky 🙂🥰 Nu jeflar blire pheta swells medelst Shimmer-mode hela dagen 😆 Vänligen, CHAE
Naymari Postat 29 augusti 2013 Postat 29 augusti 2013 [bild på en väldigt blå pedal] Vart en beggad Strymon BlueSky 🙂🥰 Nu jeflar blire pheta swells medelst Shimmer-mode hela dagen 😆 Vänligen, CHAE Vad gör favorit-knappen? 😲 Får den de andra pedalerna att prestera över sin förmåga; för att slåss om favorit-posten?
CHAE Postat 29 augusti 2013 Postat 29 augusti 2013 Vad gör favorit-knappen? 😲 Får den de andra pedalerna att prestera över sin förmåga; för att slåss om favorit-posten? 😄 Det är en "Store"-funktion 🙂
slejnard Postat 29 augusti 2013 Postat 29 augusti 2013 Vart en beggad Strymon BlueSky 🙂🥰 Nu jeflar blire pheta swells medelst Shimmer-mode hela dagen 😆 Vänligen, CHAE Det finns tidpunkter i var mans liv då man tänker: En pedal till. En pedal till... 😛
CHAE Postat 29 augusti 2013 Postat 29 augusti 2013 Det finns tidpunkter i var mans liv då man tänker: En pedal till. En pedal till... 😛 😆 Lite så är det, Slej 😛 Livet är som ett pedalbord; det blir aldrig riktigt färdigt 😑 Frifilosof-CHAE
vmbr Postat 29 augusti 2013 Postat 29 augusti 2013 Även en massa akustiskbehandling från GIK står ute i garaget 😄 :D
Guitar Nilsson Postat 30 augusti 2013 Postat 30 augusti 2013 Jag har köpt en billig svanhalsmick från Thomann till ak gitarr. Testade lite genom min livemixer o lurarna idag, fullt godkänt, mkt bättre än piezomickarna under stallet... http://www.thomann.de/se/the_tbone_ovid_system_cc_100.htm Köpte även det här fästet, det var väl inte nåt superbra. Skulle jag spela live så skulle jag säkra det med lite gaffa så det inte glider av. http://www.thomann.de/se/the_tbone_ovid_system_guitar_clip.htm Det finns ju bättre grejer än de här, men då kostar det många ggr mer. Jag ska använda det live nån enstaka gång. Även en massa akustiskbehandling från GIK står ute i garaget 😄 :D De där SM137 kartongerna känner jag igen!
nidlarn Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 (redigerat) Plockade hem den här gamla besten idag 😄 90tal i kubik! Redigerat 31 augusti 2013 av nidlarn
Guitar Nilsson Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 Två stycken mickar, sE4400a har jag skaffat, beg bägge två. Gött mos med omni o hypercardioid. http://www.thomann.de/se/se_electronics_se_4400a.htm 213825.jpg
pjocke (oregistrerad) Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 M-Audio Oxygen 49. Lätt begagnad men med sex månaders garanti för under en femhundring.
pme (oregistrerad) Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 Vart en beggad Strymon BlueSky 🙂🥰 Nu jeflar blire pheta swells medelst Shimmer-mode hela dagen 😆 Vänligen, CHAE Den är ganska dyr. Förutom shimmer mode hur tycker du den står sig mot andra reverb?
CHAE Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 (redigerat) Den är ganska dyr. Förutom shimmer mode hur tycker du den står sig mot andra reverb? Skapligt dyr, ja (nu fick jag min till ett väldigt bra pris beggad) men jag vill påstå att den är outstanding gentemot många andra reverb. Reverben låter mer...hm...hur ska jag uttrycka det?...organiska. Svårt att förklara. Får du möjlighet så testa den 🙂 Vänligen, CHAE Redigerat 31 augusti 2013 av CHAE
kristiang Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 CHAE: Var själv lite intresserad av just den pedalen efter lite efterforskning men i går slog jag till på en Mad Professor Silver Spring som är helt gudomlig i mitt tycke. 🙂 Även en ISP Decimator G-string blidde det.
CHAE Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 CHAE: Var själv lite intresserad av just den pedalen efter lite efterforskning men i går slog jag till på en Mad Professor Silver Spring som är helt gudomlig i mitt tycke. 🙂 Även en ISP Decimator G-string blidde det. Härligt kristiang 😄 Jag ser ISP:n, MP-reverbet och en Polytune-stämmis men vad är det för pedal efter stämmisen? Vill gärna säga JHS men potarna stämmer inte. Kan det vara någon typ av MXR med utbytta potar eller ett hemmabygge måhändar? 🤪 Vänligen, CHAE
kristiang Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 Inget hemmabygge men ett custombygge. Det är en Leqtique MAT Maestro overdrive jag fick köpa av Richard Laingard som även gjort en demo på den: Be mig inte spela som honom nu bara. 🙂
CHAE Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 Inget hemmabygge men ett custombygge. Det är en Leqtique MAT Maestro overdrive jag fick köpa av Richard Laingard som även gjort en demo på den: http://www.youtube.com/watch?v=IJaEZxAbtLw Be mig inte spela som honom nu bara. 🙂 Ahaaa! Trevligt! 🙂
Jon Rinneby Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 (redigerat) En 1176 byggd av Dennis Johansson på 9volt: Redigerat 31 augusti 2013 av Yllet
vmbr Postat 31 augusti 2013 Postat 31 augusti 2013 En 1176 byggd av Dennis Johansson på 9volt: Är det ett DIY-kit han byggt ihop eller något helt eget?
Jon Rinneby Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 Är det ett DIY-kit han byggt ihop eller något helt eget? Tror det är ett eget bygge, det låter hur som helst FET 😉 /Jon
Top Floor Studios Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 Tror det är ett eget bygge, det låter hur som helst FET 😉 /Jon Haha! Säljer han till fler än dig?
Badertheinvader Postat 7 september 2013 Postat 7 september 2013 Idag landade en TLAudio Ivory 2 5052 i min brevlåda. Har testat plugga in akustisk gura rätt in i den och använt den lite till mastering mest på test, den gör fan underverk! Är fett nöjd!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.