dysfunctional Postat 23 mars 2009 Dela Postat 23 mars 2009 (redigerat) Vilken rolig tråd den har jag missat. Bidrar med mitt senaste inköp som är en SP VTB-1 som är bland det bästa som hänt mig i studioväg, framförallt elbasen har fått ett sjukt lyft. Hela maskinen luktar prisvärd kvalité 🙂. Mums! Redigerat 23 mars 2009 av dysfunctional Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 23 mars 2009 Dela Postat 23 mars 2009 (redigerat) Nya Mac Mini, 2.0 GHz med 4 Gig Ram-minne och PT 8. Najs! Lite mer av X-2000 jämfört med MacBookens mjölktågsfart. Redigerat 23 mars 2009 av Sleap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 Det här kanske inte növändigtvis är till studion, men ändå: Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter En liten USB-sticka i laptoppen och en liten mottagare vid stereon. Så slipper man ha sladd mellan datorn och stereon för att lyssna på Spotify, MP3 eller whatever man nu spelar på datorn. Den hanterar allt ljud, precis som vilket annat ljudkort som helst. Till skillnad från Squeezebox och liknande som bara hanterar specifika filformat. Inga kvalitetsproblem med ljudet vad jag kan höra ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
puffra Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 blev lite mysiga grejer häromdan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 2 april 2009 Trådstartare Dela Postat 2 april 2009 (redigerat) Fina grejor Puffra! 😄 @Assar: Audio transmitter? Coolt! Visste inte jag fanns. Redigerat 2 april 2009 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 @Assar: Audio transmitter? Coolt! Visste inte jag fanns. Inte jag heller. Jag frågade efter nåt liknande i varenda prylaffär i början av året, men då var det ingen som hade nåt. Bara den där jäkla Squeezebox. Jag vill ju bara ha nåt ointelligent, istället för sladd! Nu råkade jag slänga ur mig frågan på Expert i Globen och det visade sig att de hade en sån här på prov. Så jag beställde en direkt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 blev lite mysiga grejer häromdan... Spännande! Skriv hemskt gärna vad du tycker om den!! Är nyfiken på den efter testet i MM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
puffra Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 Spännande! Skriv hemskt gärna vad du tycker om den!! Är nyfiken på den efter testet i MM. har inte hunnit testa den jättemycket än... men kan direkt säga att till linad bas och gitarr är den helt fenomenal.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 Ok, det låter bra! Skriv gärna mer när du testat mer! 😕 Knepigt förresten, DI-ingången var en av få grejer som MM klagade på ("synnerligen brusig"). Kan de ha fått in ett måndagsex för test, tro? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 Till Puffra. Jag såg att du köpte en Brauner. En riktigt bra mick om du frågar mig. Har själv en Phantom aniversary edition. Har däremot aldrig blivit riktigt klok på upphängningen. Har du precis som jag en skum upphängning eller går den att byta ut nu för tiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan_P Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 😕😄 :D Grattis! Senaste var nog en ny hörlursförstärkare á la Pro-Ject Head Box II som förstärker signalen till mina AKG K271 Studio. Funderar på nytt ljudkort och monitorer till sommaren dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 (redigerat) Det här kanske inte növändigtvis är till studion, men ändå:Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter En liten USB-sticka i laptoppen och en liten mottagare vid stereon. Så slipper man ha sladd mellan datorn och stereon för att lyssna på Spotify, MP3 eller whatever man nu spelar på datorn. Den hanterar allt ljud, precis som vilket annat ljudkort som helst. Till skillnad från Squeezebox och liknande som bara hanterar specifika filformat. Inga kvalitetsproblem med ljudet vad jag kan höra ... Grym grej! Var handlade du den? Edit: Lessen, läste inte hela tråden. Ska kolla med Expert i Gbg. Redigerat 2 april 2009 av Sleap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 2 april 2009 Dela Postat 2 april 2009 Grym grej! Var handlade du den? Expert Globen i Stockholm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
reVolt Postat 3 april 2009 Dela Postat 3 april 2009 Vilken rolig tråd den har jag missat. Bidrar med mitt senaste inköp som är en SP VTB-1 som är bland det bästa som hänt mig i studioväg, framförallt elbasen har fått ett sjukt lyft. Hela maskinen luktar prisvärd kvalité . Mums! Jag ska till New York i Maj och tänkte köpa en Studio Projects VTB1... e lådan som den kommer i alldeles för stor för resväskan eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 april 2009 Dela Postat 3 april 2009 Har nyss beställt en stenåldersgrej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anjou Postat 3 april 2009 Dela Postat 3 april 2009 Mkt trevlig sak! Och det här är ju hur roligt som helst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 3 april 2009 Dela Postat 3 april 2009 (redigerat) köpte Toontrack S2.0 SDX The New York Legacy Vol.2 Kan väl säga att jag är extremt nöjd då de 2 nya kiten kompletterar det första mycket bra! nu har man massvis med pukor, kaggar, virvlar att välja på😛 Redigerat 3 april 2009 av iGnu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 4 april 2009 Dela Postat 4 april 2009 (redigerat) Pop screen 😎 Redigerat 4 april 2009 av Gäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
linuskarlsson Postat 4 april 2009 Dela Postat 4 april 2009 Mackie MR5 idag 😄 Köpte dem på 4 Sound i Växjö. Otroligt hjälpsam personal. Rekommenderas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 4 april 2009 Dela Postat 4 april 2009 Mackie MR5 idag 😄 Köpte dem på 4 Sound i Växjö. Otroligt hjälpsam personal. Rekommenderas! Mackie MR5 eller personalen på 4Sound i Växjö? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
linuskarlsson Postat 4 april 2009 Dela Postat 4 april 2009 Mackie MR5 eller personalen på 4Sound i Växjö?😉 Båda två! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
danielssondesign Postat 4 april 2009 Dela Postat 4 april 2009 (redigerat) Glatt spontanköp detta, får se hur det passar ihop... 😉 EVENT ASP8 och ett KONNEKT 6 Redigerat 4 april 2009 av danielssondesign Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan_P Postat 5 april 2009 Dela Postat 5 april 2009 Mackie MR5 idag 😮 Köpte dem på 4 Sound i Växjö. Otroligt hjälpsam personal. Rekommenderas! Härligt. De monitorerna verkar riktigt bra, fast jag är nog mer intresserad av deras storebror. KONNEKT 6 Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter av Konnekt 6 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 5 april 2009 Dela Postat 5 april 2009 (redigerat) Härligt. De monitorerna verkar riktigt bra, fast jag är nog mer intresserad av deras storebror. Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter av Konnekt 6 😮 Har själv ett konnekt 6. Riktigt bra kort för den prisklassen och väl värt varenda krona. 🙂 Plus också att man får med ett riktigt bra reverb som spöar skiten urCubases egna med hästlängder. I övrigt är det bara läsa här om kortet: http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=13090#impact Redigerat 5 april 2009 av DieHard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 20 april 2009 Dela Postat 20 april 2009 Fick alldeles nyss ett paket levererat: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan_P Postat 20 april 2009 Dela Postat 20 april 2009 Har själv ett konnekt 6. Riktigt bra kort för den prisklassen och väl värt varenda krona. 😱 Plus också att man får med ett riktigt bra reverb som spöar skiten urCubases egna med hästlängder. I övrigt är det bara läsa här om kortet: http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=13090#impact Skoj läsning. Det gränssnittet verkar riktigt prisvärt och verkar passa perfekt till det jag gör (digital musikproduktion). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 22 april 2009 Dela Postat 22 april 2009 hihi För ett tag sen köpte jag mig en till "liten" retromaskin TR-707 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 22 april 2009 Dela Postat 22 april 2009 hihiFör ett tag sen köpte jag mig en till "liten" retromaskin TR-707 Mmmmmm ... nostalgi .... Fast jag använder fortfarande min ibland! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 22 april 2009 Dela Postat 22 april 2009 Har själv en Phantom aniversary edition. Har däremot aldrig blivit riktigt klok på upphängningen. Har du precis som jag en skum upphängning eller går den att byta ut nu för tiden? Hur menar du? Är micken trög att ta ur hållaren? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 6 maj 2009 Dela Postat 6 maj 2009 Ett par Event SP8 (eftersom Musikbörsen sänkt priset på dem kunde jag inte låta bli att slå till!) Märkligt fotnot: Har haft problem med ett surrande ganska lågt missljud i den vänstra högtalaren förut (Yamaha HS50). Nu sitter missljudet i den högra Event-högtalaren istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.