evilrocker Postat 15 augusti 2014 Postat 15 augusti 2014 Jag anar att vi delar vissa konsumtionsmönster. Hehe ja 🙂 jag hade ju två mesalådor, det kändes ju onödigt, så jag fick sålt den ena för några dagar sen och slog till på en bogner direkt. 🙂
crillemannen Postat 15 augusti 2014 Postat 15 augusti 2014 (redigerat) Har köpt en Urei La22 som tydligen skall var skitgrym på vox. Nypris med dagens penningvärde skulle vara i runda slängar 30000:- Ganska kul att vissa prylar som inte blivit lika erkända blir billiga som snus medans andra stiger i värde av bara skjutsingen! Och ja, en Fender American Jazz: Redigerat 15 augusti 2014 av crillemannen
Die Hard (oregistrerad) Postat 16 augusti 2014 Postat 16 augusti 2014 Den röda of course 🙂 Så det blev Schecter till. Fick du ESPN såld?
Terror Postat 20 augusti 2014 Postat 20 augusti 2014 Så det blev Schecter till. Fick du ESPN såld? Ja till slut kom det över en grabb och hämtade den 🙂 hoppas han har mer användning för den än jag 🙂
DrivKraft Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 (redigerat) Redigerat 29 augusti 2014 av DrivKraft
DrivKraft Postat 29 augusti 2014 Postat 29 augusti 2014 Till min Sub Phatty. Nu är Strymon Timeline helt dedikerat till Bass Station II.
DrivKraft Postat 2 september 2014 Postat 2 september 2014 Jag ville ju så väldigt gärna ha en elak dist att köra mina synthar genom. Det är inte alls så att jag ångrar mig.... ...men... HOLY FUCKING SHIT! Det fräser rätt bra nu.
Olympia Postat 7 september 2014 Postat 7 september 2014 Äntligen fick jag hem min Controller (Steinberg CC121)! 🥰 Ett par nya hörlurar (AKG K240 ), samt uppgradering till fullversionen av Wavelab hängde med av bara farten 😆 Gotta love new stuff!!!
HoboRec Postat 9 september 2014 Postat 9 september 2014 En Lyrec TR-53. Här fortfarande hos teknikern som renoverat den. Ska hämta nästa helg! Dansktillverkad 24-spårsmaskin tillverkad 1975, nu renoverad av före detta anställd hos Lyrec, så den ska vara i nyskick =) 1
Signia Postat 9 september 2014 Postat 9 september 2014 (redigerat) En Lyrec TR-53. Här fortfarande hos teknikern som renoverat den. Ska hämta nästa helg! Dansktillverkad 24-spårsmaskin tillverkad 1975, nu renoverad av före detta anställd hos Lyrec, så den ska vara i nyskick =) Gratulerar! 🙂 Å vilket fett monster! Hur mycket väger hela kitet, vet du? Ser ut som två-tumsband? (Nilsson, eat your heart out 😉) Redigerat 9 september 2014 av Signia
HoboRec Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 Gratulerar! 🙂 Å vilket fett monster! Hur mycket väger hela kitet, vet du? Ser ut som två-tumsband? (Nilsson, eat your heart out 😉) Tackar tackar. Jag ser väldigt mycket fram att använda den. Man kan ju rätt smidigt spela in genom den och direkt till DAW. Den är ju proppad med gamla trafos och grejer så jag hoppas såklart på lite magic mojo. Ingen aning om vad den väger. Det får jag väl reda på när jag hämtar den 😉 Yes, det är 2"-band.
wellness music Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 En Lyrec TR-53. Här fortfarande hos teknikern som renoverat den. Ska hämta nästa helg! Dansktillverkad 24-spårsmaskin tillverkad 1975, nu renoverad av före detta anställd hos Lyrec, så den ska vara i nyskick =) Härligt Fnulf!
Peter Roos Postat 15 september 2014 Postat 15 september 2014 Ultrasone Proline 550 Surround-lurar (gammal modell, men fick dem till ett väldigt nedsatt pris. Finns ett par kvar på MUG i Göteborg om någon är intresserad). Låter helt suveränt:-)
AnthonyS Postat 15 september 2014 Postat 15 september 2014 (redigerat) Jobbet insisterade på att hjälpa mig skaffa ny dator, så jag slog till på en MBP Retina 15" med Core i7 2.6 Ghz, 16GB RAM, 2 GB grafik och 512 GB hårddisk. Jag höll tusan på att skita på mig när jag öppnade ett gammalt projekt i Logic. Det bara small till så fanns det där. Redigerat 15 september 2014 av AnthonyS
Dribblern (oregistrerad) Postat 16 september 2014 Postat 16 september 2014 Jobbet insisterade på att hjälpa mig skaffa ny dator, så jag slog till på en MBP Retina 15" med Core i7 2.6 Ghz, 16GB RAM, 2 GB grafik och 512 GB hårddisk. Jag höll tusan på att skita på mig när jag öppnade ett gammalt projekt i Logic. Det bara small till så fanns det där. Vad jobbar du med?
oioioi Postat 16 september 2014 Postat 16 september 2014 Lite lägre prisklass: Ny strängtyp, samt testar att gå upp en tjocklek. (Hinner jag nu bara skaffa trummor och lära mig spela på dem kommer det bidrag i metal-festivalen!)
PeteK Postat 21 september 2014 Postat 21 september 2014 Införskaffade Audio Technica ATH-M50x i slutet på förra veckan. Grymt nöjd med hur dom låter! 🙂
pme (oregistrerad) Postat 21 september 2014 Postat 21 september 2014 Är du nöjd med delay pedalen? Har du provat att ladda ner någon profil från nätet?
KillwithSkill Postat 26 september 2014 Postat 26 september 2014 Beställde en M-Audio Keystation igår. 1626:- hos tysken!
oioioi Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 (redigerat) Nej, dags för något nytt, jag inser att jag blir nog aldrig mer än en halvkass basist och helkass gitarrist, så nu står det ett par kartonger hemma med: Redigerat 8 oktober 2014 av oioioi 1
Algotezza Postat 8 oktober 2014 Postat 8 oktober 2014 Spoon Jaw Clapper - mouth percussion från Dan Moi (tysk firma som säljer bl.a. mungigor på nätet http://www.danmoi.com/). Planerar göra låtar på instrument enbart tillverkade av naturmaterial:
DrivKraft Postat 11 oktober 2014 Postat 11 oktober 2014 Är du nöjd med delay pedalen? Har du provat att ladda ner någon profil från nätet? Jag är extremt nöjd. Gillar verkligen de olika karaktärerna. Låter riktigt bra. Har inte laddat ner eller skapat en egen profil. Har inte fått toneprintmjukvaran att hitta min pedal. Mitt HOF mini hittar den dock direkt.
Limpan Postat 26 oktober 2014 Postat 26 oktober 2014 Kan vara bra att ha om man har en ny dator o vill köra PT11 på... Den gillade inte min gamla iLok som jag hade när jag körde PT8...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.