everlastingrecords Postat 31 januari 2014 Dela Postat 31 januari 2014 Men är kempern bra för dem som inte vill spela rock eller metal? Om man mest kör rent a la Jazz Chorus och ibland vill ha lite overdrive, är kemper fortfarande att föredra framför allt annat (utom den äkta varan då)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeteK Postat 31 januari 2014 Dela Postat 31 januari 2014 Tog bort i stort sett alla fabriksprofiler. Finns grymma profiler på hemsidan. Ett tips, de som har fått minst 3 stycken fulla betyg brukar vara riktigt bra. Glöm inte att ladda ned Lasse Lammerts rigpack. Grymt bra. Tack för tipsen! Dom jag tyckte va bra direkt var Ola Englund och Keith Merrows profiler. Sen är det väl klart att de fanns andra som lät bra också men eftersom jag enbart lirar Metal så är det ju givetvis dom sounden som tilltalar mig mest. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 31 januari 2014 Dela Postat 31 januari 2014 Men är kempern bra för dem som inte vill spela rock eller metal? Om man mest kör rent a la Jazz Chorus och ibland vill ha lite overdrive, är kemper fortfarande att föredra framför allt annat (utom den äkta varan då)? Jäpp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 31 januari 2014 Dela Postat 31 januari 2014 Bra till pluggrunk 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
8bit Postat 4 februari 2014 Dela Postat 4 februari 2014 En Purple Audio Action. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 februari 2014 Dela Postat 4 februari 2014 Gillar du den? Jag hade den hemma ett tag och tyckte den va jäävligt känslig asså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
8bit Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 Gillar du den? Jag hade den hemma ett tag och tyckte den va jäävligt känslig asså. Äsch, jag använder kompressorer som ren effekt. Den kommer stå parkerad på 20:1. Vill jag finlira så har jag annat i racken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 (redigerat) Ingen pryl men ett program jag laddat ner, Photosounder, som kan översätta bildfiler till ljud och ljudfiler till bilder. Sen kan man lägga till effekter grafiskt. Plus göra lite annat. Låta tid och amplitud byta plats. För er som liksom jag gillar konstiga ljud. Kostar runt tusingen. http://photosounder.com/buy.php Redigerat 5 februari 2014 av Algotezza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 Ingen pryl men ett program jag laddat ner, Photosounder, som kan översätta bildfiler till ljud och ljudfiler till bilder. Sen kan man lägga till effekter grafiskt. Plus göra lite annat. Lita tid och amplitud byta plats. http://photosounder.com/buy.php Kul grej! Måste man köpa den här också då.. 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 (redigerat) Kul grej! Måste man köpa den här också då.. 🥰 Synestesi på den digitala teknikens grund... Nån fiffig algoritm ligger väl bakom... Redigerat 5 februari 2014 av Algotezza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 Lite photosounding: Här är en låt på vanligt sätt: https://soundcloud.com/algotezza/the-way-i-am-11 Här har tid och amplitud bytt plats: https://soundcloud.com/algotezza/the-way-i-am-eternal-remix-wav Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FreudianSlip Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 Lite photosounding: Här har tid och amplitud bytt plats Det är inte tid och frekvens som bytt plats då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 6 februari 2014 Dela Postat 6 februari 2014 Det är inte tid och frekvens som bytt plats då? Jo, så ska det vara. X- och Y-axlarna har bytt plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 6 februari 2014 Dela Postat 6 februari 2014 Synestesi på den digitala teknikens grund... Nån fiffig algoritm ligger väl bakom... Jag gissar att det är en "spektrum-plotter" som bl a finns i en del av Izotopes produkter. Och så är det någon på en firmafest som sagt: - Hey,.. let's do this backwards! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 6 februari 2014 Dela Postat 6 februari 2014 (redigerat) Jag gissar att det är en "spektrum-plotter" som bl a finns i en del av Izotopes produkter. Och så är det någon på en firmafest som sagt: - Hey,.. let's do this backwards! Är det kanske t.ex.Iris du tänker på? Den kostar en aning mer... 🙂 Redigerat 6 februari 2014 av Algotezza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
technic Postat 7 februari 2014 Dela Postat 7 februari 2014 Igår fick man äntligen hämta ut Orionkortet som beställdes förra veckan 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 7 februari 2014 Dela Postat 7 februari 2014 Igår fick man äntligen hämta ut Orionkortet som beställdes förra veckan 🙂 Sweet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 8 februari 2014 Dela Postat 8 februari 2014 Fick hem en Seymour Duncan SM-2b till min firebird för någon vecka sedan. Får dra ur fingret ur röven och montera pjäsen någon dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 9 februari 2014 Dela Postat 9 februari 2014 (redigerat) Igår fick man äntligen hämta ut Orionkortet som beställdes förra veckan 🙂 Vilken skönhet! Redigerat 9 februari 2014 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 9 februari 2014 Dela Postat 9 februari 2014 Igår fick man äntligen hämta ut Orionkortet som beställdes förra veckan 🙂 Välkommen till Antelope Klubben! Äger själv Eclipsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 9 februari 2014 Dela Postat 9 februari 2014 Recension, meine Herren, recen-fuckin-sion 🙂 ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 10 februari 2014 Dela Postat 10 februari 2014 Fick idag hem denna trevliga mick från telefunken som jag vann i mixtävling :-) Jäklar vad snygg den va i verkligheten :-) MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cborg Postat 10 februari 2014 Dela Postat 10 februari 2014 Fick idag hem denna trevliga mick från telefunken som jag vann i mixtävling :-) Jäklar vad snygg den va i verkligheten :-) Riktigt fancy! 🙂 Själv lyckades jag för några veckor sedan beställa hem Melodyne med manual på orginalspråk. Inte fy skam.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
technic Postat 10 februari 2014 Dela Postat 10 februari 2014 Välkommen till Antelope Klubben! Äger själv Eclipsen. Ja då är det bara att tacka för att man får vara med 😉 Vore intressant att jämföra lyssningen via Eclipsen mot Orion. Recension, meine Herren, recen-fuckin-sion 🙂 ^^ Om det är mitt inköp du syftar på så ska det nog kunna ordnas så fort jag haft tid att testa kortet. Ska hårdtestas och köras nästa vecka på en livesession i studion. Återkommer efter det med en tråd om intresse finns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robert Smedberg Postat 14 februari 2014 Dela Postat 14 februari 2014 Ytterligare en iLok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 14 februari 2014 Dela Postat 14 februari 2014 Den saknade länken mellan all outboardgear som varit kopplad in i Cubase men inte använt så mycket det senaste två åren.. ÄNTLIGEN funkar det med nya MQ 11 pro.. wohoo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 15 februari 2014 Dela Postat 15 februari 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robert Smedberg Postat 16 februari 2014 Dela Postat 16 februari 2014 Echoboy. Bra val där. Hög kvalitet rakt över. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 16 februari 2014 Dela Postat 16 februari 2014 Echoboy. Bra val där. Hög kvalitet rakt över. Grymt bra, jag har ju alltid använt det inbyggda delayet i pro tools, denna känns lite roligare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.