Ekstasis Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 Slog till på en Eventide Modfactor. Den kommer nog dock att säljas vidare till förmån för ett reverb, vilket var det jag egentligen skulle köpa... 😛 Vad blir det för reverb ? Förresten..tror Eventide H9 är mest prisvärd... om nu ska köpa deras stomp boxar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 En gammal favorit dök upp på Vend 🥰 Nöp den på en gång! http:// Snygg. Lite Vintage Hifi receiver över den... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Nänänä, inte en sula. Det där är ju Nilssons DIY-brödrost, Plojty II 😛😄 Jag har en Dux (?) rörradio som funkar. Ser nästan lite för modern ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Varför köper man något annat istället då? 'För att man får ett erbjudande man bara inte kan motstå, på en pedal man velat testa ett bra tag 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Jag är mycket, mycket besviken på dig! Du får inte se hur filmen slutar!! 😠😛 Btw du såg väl att Strymon släppt en ny reverb-pedal, BigSky 🥰 Ja jag förstår det 😉 Ja BigSky är sjukt cool! Tror dock att det är för mycket av det goda för min del tyvärr. Jag skulle försvinna in i den där pedalen och aldrig hitta ut igen... Lite som jag gjort med min TimeLine 😉 Men nu blir det iaf en Stereo Wet! 🙂 Du är fortfarande nöjd med Strymon BlueSky? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Vad blir det för reverb ? Förresten..tror Eventide H9 är mest prisvärd... om nu ska köpa deras stomp boxar. Det blir ett Neunaber Stereo Wet. Har kollat på det hur länge som helst. Det blev den här nu för att jag fick ett så sjukt bra pris och har velat testa Eventides chorus, phasers och flangers ett bra tag. Gillar verkligen deras Timefactor och Space. Ja H9 är riktigt häftig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Ja jag förstår det 😉 Ja BigSky är sjukt cool! Tror dock att det är för mycket av det goda för min del tyvärr. Jag skulle försvinna in i den där pedalen och aldrig hitta ut igen... Lite som jag gjort med min TimeLine 😉 Men nu blir det iaf en Stereo Wet! 🙂 Du är fortfarande nöjd med Strymon BlueSky? Umm lite så. För många parametrar kan bli riktigt jobbigt 😛 Wet alltså. Vil gärna läsa en djuplodande recension när du testat klart 🙂 Jupp, jag är supernöjd med min BlueSky 🙂 Alldeles lagom många potar och så låter det ju stenbra! Det är t o m så att jag hittat tillbaka till fjäder-reverbet och försöker nyttja det på rätt ställen. Vänligen, CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Umm lite så. För många parametrar kan bli riktigt jobbigt 😛 Wet alltså. Vil gärna läsa en djuplodande recension när du testat klart 🙂 Jupp, jag är supernöjd med min BlueSky 🙂 Alldeles lagom många potar och så låter det ju stenbra! Det är t o m så att jag hittat tillbaka till fjäder-reverbet och försöker nyttja det på rätt ställen. Vänligen, CHAE Vad kul att du är nöjd! Skulle gärna testa den ordentligt, jag har fått riktigt bra vibbar från den. Absolut, det blir nog både korta och långa utläggningar när min Wet är i hamn. Ska bara få tiden att räcka till också 🙂 Har precis blivit klar med layouten till en helt egendesignad pedal, så nu ska man ta tag i det också 🙂 Du har ju också byggt lite nu i höst, så du vet ju precis hur kul det är 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 3 november 2013 Dela Postat 3 november 2013 Det blir ett Neunaber Stereo Wet. Har kollat på det hur länge som helst. Det blev den här nu för att jag fick ett så sjukt bra pris och har velat testa Eventides chorus, phasers och flangers ett bra tag. Gillar verkligen deras Timefactor och Space. Ja H9 är riktigt häftig. Okej, ja för att vara en pedal så låter det väldigt bra helt klart, men låter inte som något rack reverb, det låter inte lika "öppet" som t.e.x ett Lexicon reverb. . Men tycker det låter rätt mkt som Eventide Space. Jag hävdar dock att Eventide förstört lite av sitt varumärke med deras senaste stompboxar, även om dom skriver i deras PR att dom har tagit algoritmer från H8000FW så låter det inte i närheten lika bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 5 november 2013 Dela Postat 5 november 2013 (redigerat) Eventide H8000FW Redigerat 5 november 2013 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 november 2013 Dela Postat 5 november 2013 (redigerat) Vet inte varför egentligen, har ju redan 4x12, någon som vill byta mot något kul? Redigerat 5 november 2013 av evilrocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 5 november 2013 Dela Postat 5 november 2013 Vet inte varför egentligen, har ju redan 4x12, någon som vill byta mot något kul? Nej, men jag behöver nästan köpa en till 2x12a. Vad sitter det för tallrikar i? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 november 2013 Dela Postat 5 november 2013 Nej, men jag behöver nästan köpa en till 2x12a. Vad sitter det för tallrikar i? V30, köpa min? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 Jag köpte mig en rejäl näve plektrum i går, i väntan på större inköp... 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 En näve plektrum är inte helt fel. Dom har en förmåga att försvinna de rackarna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 Misstänker att de försvinner in i dammsugaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 V30, köpa min? Har redan en 2x12a med v30 (Veteran 30s från WGS, men de är ju väldigt lika.). SÅ jag får nog artigt avstå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pile63 Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 Det blev visst en Gibson Les Paul Studio 2012 igår. Mycket trevlig att spela på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Solstrålen (oregistrerad) Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 J45? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Solstrålen (oregistrerad) Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 (redigerat) J45? Yes! 🙂 Redigerat 6 november 2013 av Solstrålen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Solstrålen (oregistrerad) Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 GCB95F med Fasel induktor. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 O jag har köpt en ny Zildjian K constantinople 16" crash. Lyxcymbal som används av bla Ringo Star. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 6 november 2013 Dela Postat 6 november 2013 GCB95F med Fasel induktor. 🙂 Har du hört mina recordings med den fuzzen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 7 november 2013 Dela Postat 7 november 2013 Tyckte det var dags nu 🙂 En särskild hälsning går ut till CHAE, som VERKLIGEN tyckte att det var dags nu 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 7 november 2013 Dela Postat 7 november 2013 Tyckte det var dags nu 🙂 En särskild hälsning går ut till CHAE, som VERKLIGEN tyckte att det var dags nu 😉 😄 Äntligen!! 😆🥰 Nå, vad tycker du då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 9 november 2013 Dela Postat 9 november 2013 Den är lika bra som dom säger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 9 november 2013 Dela Postat 9 november 2013 Jo det blev en ny liten klaviatur med. Novation Impulse 49 får stå i skamvrån. Åbäke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 9 november 2013 Dela Postat 9 november 2013 Soldano Hot rod 100 Plus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.