CHAE Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 Det var längesedan jag själv postade i tråden. 😛 Ett styck Woodo B5 Poplar Birds Eye! Är fantastiskt nöjd! Bra där, menphyman 🙂 Btw, kul när TS går in och skriver i sin egen tråd. Du är nog en liten prülnörd innerst inne du också ☺️😉 Vänligen, CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 Ett nytt rum var det senaste jag skaffade 😑 Inte flyttat dit än dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 Ett nytt rum var det senaste jag skaffade 😑[...] Gå inte och bli vräkt nu Naymari, m'kay 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 4 st GIK Acoustics basfällor inkl fötter. /Jon Vad beställde du dessa ifrån? Har du läst några bra trådar om dessa eller sett några tester? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 (redigerat) Vad beställde du dessa ifrån? Har du läst några bra trådar om dessa eller sett några tester? De är beställda direkt från tillverkaren som jag länkade till ovan. Läste lite recensioner på hemsidan, samt kollade en del trådar på diverse forum innan jag bestämde mig. Man kan aldrig ha för många basfällor 🙂 /Jon Redigerat 27 juli 2013 av Yllet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 glöm inte ge oss en review sen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 28 juli 2013 Dela Postat 28 juli 2013 Logic Pro X Steven Slate Virtual Buss Compressor VBC 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 28 juli 2013 Dela Postat 28 juli 2013 (redigerat) Dangerous Music Source Panel så jag kan montera det i 19 tums rack.. http://www.thomann.de/se/dangerous_music_source_panel.htm Redigerat 28 juli 2013 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 28 juli 2013 Dela Postat 28 juli 2013 (redigerat) Yes box och bra ska de tydligen också vara efter vad jag läst. Tog en chansning helt enkelt 🙂 /Jon Dom är bra som fän! Jag har typ 15st 242'or, 12 244'or, 2 monstertraps och 8 versifusors Redigerat 28 juli 2013 av evilrocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 Blev ett par nya Genelec 8030's från 4sound. ENORMT stor skillnad från mina billiga Cakewalk 15-D som jag stått ut med i 4 år. Även om jag inte akustikbehandlat i mitt rum (håller på att leta lägenhet/flytta så känns onödigt), så låter det skitbra! Helt plötsligt blev det SÅ mkt roligare att sitta och spela med Kempern. Nu hör man ju verkligen ljudet ordentligt, som en stärkare 😄 som en 2x5 😉 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 Logic Pro X Steven Slate Virtual Buss Compressor VBC 😎 Slog även till på den här. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 Slog även till på den här. Pris? Vad tyckte du? Hur är den att jobba med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 1 augusti 2013 Trådstartare Dela Postat 1 augusti 2013 Bra där, menphyman 🙂 Btw, kul när TS går in och skriver i sin egen tråd. Du är nog en liten prülnörd innerst inne du också ☺️ 😉 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 Pris? Vad tyckte du? Hur är den att jobba med? 149 USD Gillar den som fan, lyfter fram utan att det blir så där boostigt. Man blir lätt fartblind av den. Man får vara försiktig. Men den är kanon på sång. Jag brukar bussa all sång till en buss där jag gör en del finlir, lyxdiskant, utterligare basavskärning, svagt ställd limiter osv. Och där tror jag den här är ypperligt bra på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 Slog även till på den här. Är intresserad av deras Electra box Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 Dom är bra som fän! Jag har typ 15st 242'or, 12 244'or, 2 monstertraps och 8 versifusors Fint, då e ja snart ikapp dig! /Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 Är intresserad av deras Electra box Ja, den är ball! Men den finns väl bara i hårdvaruform? Kanske kommer senare i pluggform 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 Ja, den är ball! Men den finns väl bara i hårdvaruform? Kanske kommer senare i pluggform 🙂 aaa..dax att kolla om det kommet några ljudklipp på youtube ännu..det hade hörde på namm mässan var mest olika trumljud..osv..för mig är det oeintrssant..vill mer använda det på mixar eller alla ljud generellt..precis som med FG-X transient desigern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 1 augusti 2013 Dela Postat 1 augusti 2013 149 USD Gillar den som fan, lyfter fram utan att det blir så där boostigt. Man blir lätt fartblind av den. Man får vara försiktig. Men den är kanon på sång. Jag brukar bussa all sång till en buss där jag gör en del finlir, lyxdiskant, utterligare basavskärning, svagt ställd limiter osv. Och där tror jag den här är ypperligt bra på. Brukar jag också faktiskt. Fast jag kör en CLA Vocals på bussen. Men den där va föga intressant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Hehe fränt! Nu fick du en sjujävla massa brus på köpet oxå 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Hehe fränt! Nu fick du en sjujävla massa brus på köpet oxå 😉 Det är väl det som får det att låta analogt? 😉 Nä men ska bli skoj att prova på virveln och pukorna, Barresi använder ju fortfarande den så vart tvungen att testa... 1000 spänn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 (redigerat) Ahh! Kultprylar. 🙂 Edit: Kom ihåg att man tyckte det var mycket fränt att sampla med den, hehe. Redigerat 5 augusti 2013 av BluesBoy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Ahh! Kultprylar. 🙂 Edit: Kom ihåg att man tyckte det var mycket fränt att sampla med den, hehe. hehe ja fan, nu har jag en vintagepryl, eller har väl en gammal kompressor också.ska bli kul att testa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Det är väl det som får det att låta analogt? 😉 Nä men ska bli skoj att prova på virveln och pukorna, Barresi använder ju fortfarande den så vart tvungen att testa... 1000 spänn. Ja, ta program nummer 3 tror jag, Vocal Rev. Ställ reverbet på 1.2 sek. Stäng av alla high/low-pass. Och kör den på virveln. Då får du en folkparkslarmig virvel 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Ja, ta program nummer 3 tror jag, Vocal Rev. Ställ reverbet på 1.2 sek. Stäng av alla high/low-pass. Och kör den på virveln. Då får du en folkparkslarmig virvel 😄 Det ska jag testa 😄 hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 (redigerat) Grattis Memphis! Redigerat 5 augusti 2013 av SadamJR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
8bit Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Senaste köpet var en TK Audio BC-1, min andra 🥰 Kör en relativt hårt på trumpaketet och sedan en som sitter och fjuttar på på stereobussen. Nästa köp blir en patchbay och 30 slangar. Jag bävar redan nu 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Jag gjorde några presets på 80 talet till SPX90. Har hittat mina presets i flera SPX90. Som redan är sagt, brus får du på köpet. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Grattis Memphis! Han hade nog inte sin vildaste fantasi kunnat förutse det här 😮 Krattis memphykrappen 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.