evilrocker Postat 28 april 2013 Dela Postat 28 april 2013 Vad är det? Nån typ av SSL klon? Alan Smart C1, den hade en sticker på undersidan där det står "Polar Studios" undra vad denna pjäs vart med om 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 28 april 2013 Dela Postat 28 april 2013 Alan Smart C1, den hade en sticker på undersidan där det står "Polar Studios" undra vad denna pjäs vart med om 😄 Den kanske har blivit 'ollad' av Herbie!?! *Hoppas* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 28 april 2013 Dela Postat 28 april 2013 Man Den kanske har blivit 'ollad' av Herbie!?! *Hoppas* Man kan alltid hoppas på att den är besudlad av många Så att man kan mixa lite könsrock 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikko Postat 30 april 2013 Dela Postat 30 april 2013 Nytt ljudkort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Top Floor Studios Postat 1 maj 2013 Dela Postat 1 maj 2013 Köpte mig en 14" widescreen-skärm som får både data och ström via en usb-kabel. Datorn står i ett kylt maskinskåp en bit bort, men jag har dragit kabel till en strömförsörjd usb-hub under bordet och sladden går genom bordet och göms ganska enkelt (som synes). Min vanliga skärm hamnar lätt lite i vägen när man spelar in trummisar som sitter lågt. Den skärmen sitter på en skena bakom mixerbordet och är lätt att skjuta åt sidan. Jag tittar inte överdrivet mycket på skärmen när jag spelar in, men behöver ändå kunna titta på den när jag behöver. Då är det perfekt läge att ställa en 14" widescreen lite där man vill. Här på bilden har jag ställt den framför mig, men på sidan går lika bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 1 maj 2013 Dela Postat 1 maj 2013 Xotic BB Preamp Comp. Som en vanlig BB Preamp, men med tre lägen på kompressionen; Vanlig (standard BB), ingen kompression eller samma kraftiga kompression som på Andy Timmons signaturvariant av BB-pedalen. Ger rysligt fint dist-skimmer på rena inställningar och knuffar distade ljud över kanten (med marginal, om man vill), men med 100% sammanhållen ton och fullständig kontroll. Helt sjukt bra. Som att ha radioaktiva strängar under fingrarna 🙂 Perfekt när man vill uppnå det där riktigt feta, slingriga, "drypande" sololjudet med övertoner staplade på varandra till bristningsgränsen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 1 maj 2013 Dela Postat 1 maj 2013 (redigerat) Redigerat 13 maj 2013 av Drängen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 1 maj 2013 Dela Postat 1 maj 2013 Öh, du köpte sajten och butiken eller? 😲😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Simon Andersson Postat 1 maj 2013 Dela Postat 1 maj 2013 Top Floor - Vad är det för 14" och vart har du köpt den? Funderar på att skaffa en eller två själv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Top Floor Studios Postat 2 maj 2013 Dela Postat 2 maj 2013 Det är en Lenovo Thinkvision LT1421 och jag köpte den på elgigantenbusiness.se. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 2 maj 2013 Dela Postat 2 maj 2013 Öh, du köpte sajten och butiken eller? 😲😆 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 2 maj 2013 Dela Postat 2 maj 2013 Öh, du köpte sajten och butiken eller? 😲😆 Hahaha vafan! det där blev ju inte rätt =D Ska vara en bild på en Gibson Firebird V 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 3 maj 2013 Dela Postat 3 maj 2013 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Top Floor Studios Postat 4 maj 2013 Dela Postat 4 maj 2013 Sexigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 4 maj 2013 Dela Postat 4 maj 2013 - Ettan portion x 24 - Kaffe (kommer ej ihåg märket) - Corona x 24 Har mitt allra första betalda trackingjobb idag, som jag sedan ska mixa.. got to be prepared! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 4 maj 2013 Dela Postat 4 maj 2013 (redigerat) - Ettan portion x 24 So not rock'n'roll. Det är lösssnus som gäller. En riktig rocker dreglar ner mixern. Redigerat 4 maj 2013 av SadamJR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Adamsvard Postat 4 maj 2013 Dela Postat 4 maj 2013 Dynaudio BM5A MKII samt tc electronic BMC-2 🙂 Spelar in dom nu, låter snuskigt bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 maj 2013 Dela Postat 4 maj 2013 Sexigt. visst är den 🙂 ska jämföra den med smarten nästa vecka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Becker Postat 4 maj 2013 Dela Postat 4 maj 2013 Dynaudio BM5A MKII samt tc electronic BMC-2 🙂 Spelar in dom nu, låter snuskigt bra Finfina monitorer, äger såklart 1 par själv 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Adamsvard Postat 6 maj 2013 Dela Postat 6 maj 2013 Finfina monitorer, äger såklart 1 par själv 🙂 Kul! Ja dom låter verkligen fantastiskt. Dock behöver mitt rum behandlas mer hehe.. Stolt sovrumsproducent var det ja.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 6 maj 2013 Dela Postat 6 maj 2013 - Ettan portion x 24 - Kaffe (kommer ej ihåg märket) - Corona x 24 Har mitt allra första betalda trackingjobb idag, som jag sedan ska mixa.. got to be prepared! Blir det bättre med Corona i ådrorna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Blir det bättre med Corona i ådrorna? Who gives a shit? Det är inte jag som spelar 🙂 Jag spelar bara in och mixar. Skönt! Och JA, det hjälpte 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 11 maj 2013 Dela Postat 11 maj 2013 Lite nya leksaker 🙂 (Det ska funka att klicka på bilden för att förstora) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DMM Postat 11 maj 2013 Dela Postat 11 maj 2013 Äntligen!!! http://www.avid.com/US/products/Pro-Tools-HDX Ny Mac Pro blev det också, så nu väntas det bara på PT 11 som ingick i köpet 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 20 maj 2013 Dela Postat 20 maj 2013 och Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 20 maj 2013 Dela Postat 20 maj 2013 Äntligen!!! http://www.avid.com/...s/Pro-Tools-HDX Ny Mac Pro blev det också, så nu väntas det bara på PT 11 som ingick i köpet 🥰 Bra sugen på det där fast köra Native. Dels för att få köra core audio och att kunna köra Logic. Är inte alls hemma på PT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 20 maj 2013 Dela Postat 20 maj 2013 Bra sugen på det där fast köra Native. Dels för att få köra core audio och att kunna köra Logic. Är inte alls hemma på PT eller inte alls hemma på att punga upp runt 35.000kr 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 20 maj 2013 Dela Postat 20 maj 2013 eller inte alls hemma på att punga upp runt 35.000kr 😉 Det räcker nog inte, tippar på runt 40 för ett nativekort och en Omni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HoboRec Postat 20 maj 2013 Dela Postat 20 maj 2013 DIY U87, hemmabygge. Verkar funka bra. Har dock bara spelat in lite sång än så länge. Sjukt kul att bygga grejer. Kommer bli mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 20 maj 2013 Dela Postat 20 maj 2013 Jag har kastat såååå långa ögon efter ett Rosetta. Du bara måste berätta vad du tycker om det! Så lovar jag att i detalj beskriva min Soldano, den dagen det dyker upp en 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.