oioioi Postat 27 mars 2013 Dela Postat 27 mars 2013 Beställde en "marshall jcm 800 1 watt förra veckan [...] stärkaren låter sjukt mycket bättre än min blackstar ht-1r Kan du förklara på vilket sätt? Vilken är elakast? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 27 mars 2013 Dela Postat 27 mars 2013 Jag använder deras equility plugg, är minst sagt sugen på att testa denna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 27 mars 2013 Dela Postat 27 mars 2013 Igår blev det XLN Audios Addictive Keys i standardutförande, med flygeln.. Gode tid vilket ljud... Har bara kört det med ett litet 32 tangenters midikeyboard än så länge men imorgon ska jag koppla upp det med mitt Korg SP-250 och se vad det går för! Men wow... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 29 mars 2013 Dela Postat 29 mars 2013 Beställde hem nytt ljudkort då jag behövde ett större. nu kommer jag behålla detta hur länge som helst med tanke på att jag kan expandera det med adat. 🙂 Blev lite strul i fabriken och återförsäljaren. Så nu är dethär påväg istället som kompensation. Så då fick jag midi och S/PDIF på köpet. Jag är okej med det 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 29 mars 2013 Dela Postat 29 mars 2013 Blev lite strul i fabriken och återförsäljaren. Så nu är dethär påväg istället som kompensation. Så då fick jag midi och S/PDIF på köpet Bara en sådan sak 😄 Grattis och jag tror att du kommer att bli helnöjd 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 29 mars 2013 Dela Postat 29 mars 2013 Bara en sådan sak 😄 Grattis och jag tror att du kommer att bli helnöjd 🙂 Jag tror det med jag. Tror såhär i efterhand att jag borde kört focusrite från början 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 29 mars 2013 Dela Postat 29 mars 2013 Bra att det ibland kan strula sig till det bättre. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 29 mars 2013 Dela Postat 29 mars 2013 Uppgraderingen till Komplete 9 Ultimate trillade in dagen innan releasen. Mycket nytt som förgyllde! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 29 mars 2013 Dela Postat 29 mars 2013 Bra att det ibland kan strula sig till det bättre. 😉 Insåg att midi är nog inte så jävla dumt ändå. När den var på tapeten xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pile63 Postat 30 mars 2013 Dela Postat 30 mars 2013 Nytt ljudkort. Focusrite 2i4 Focusrite VRM box, skall testa den i veckan. IK Multimedia Total Workstation XL 50% off fram till 15 april. samt uppgradera till Pro Tools 10. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 Blev lite strul i fabriken och återförsäljaren. Så nu är dethär påväg istället som kompensation. Så då fick jag midi och S/PDIF på köpet. Jag är okej med det 😑 Du kommer bli nöjd. Ljudkortet är underbart att jobba med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 april 2013 Dela Postat 1 april 2013 En 4" baskagge. Lite svårt att få tag på skinnen men ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 1 april 2013 Dela Postat 1 april 2013 En 4" baskagge. Lite svårt att få tag på skinnen men ändå. haha! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 1 april 2013 Dela Postat 1 april 2013 Åkte just och hämtade ett SSL 4000 G! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Kan du förklara på vilket sätt? Vilken är elakast? marshallen har tydligare, klarare och varmare ljud. när jag stoppade in en sm57a framför marshallen lät den bra, inga konstigheter. blackstaren däremot låter mer bzz-ig och plastig. den upplevda skillnaden kanske är mindre för ett metalhead, men det hörs banne mej att marshallen kostar 3 ggr mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 3 april 2013 Dela Postat 3 april 2013 Åkte just och hämtade ett SSL 4000 G! Det var ingen som nappade på det april-skämtet... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 3 april 2013 Dela Postat 3 april 2013 Det var ingen som nappade på det april-skämtet... 🙂 Jäklar, jag gick faktiskt på det där. Snyggt lurat Saverman!!! 😄 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
novation (oregistrerad) Postat 3 april 2013 Dela Postat 3 april 2013 Fick bli en Arturia Minibrute. Trevlig sak! http://www.arturia.c...rute/intro.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 4 april 2013 Dela Postat 4 april 2013 Jäklar, jag gick faktiskt på det där. Snyggt lurat Saverman!!! 😄 Sweet! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Becker Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 La precis iväg en beställning på bland annat en Adam Sub8, kablage, gitarrhängare, monitorstativ, Auralex akustikpaneler, basfällor mm. Hade säkert blivit både billigare och bättre att bygga egna absobenter/fällor men med / småbarn så orkar jag bara inte 🙂 Färdigt får duga! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Becker Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Glömde nämna att jag även slog till på 10 paket av thomanns budgetsträngar. Knappt 10 spänn paketet låter ju för billigt för att vara bra men värt ett test. Nån som använt dem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Låter det för billigt för att vara bra så är det nog så. Tiopaket D'Addario brukar kosta lite över 400:- på tysken och det är klart prisvärt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stegrarn Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Låter det för billigt för att vara bra så är det nog så. Tiopaket D'Addario brukar kosta lite över 400:- på tysken och det är klart prisvärt. Numera kan man faktiskt köpa billiga D'Addario-strängar även i Sverige, 395:- för ett 10-pack: http://ordermusic.se/produkter/gitarr/tillbehor/strangar/elgitarrstrangar/propack-exl110-10p Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 (redigerat) Blev ett par nya lurar framförallt för inspelning, men också som extra mixhjälp. Redigerat 5 april 2013 av AnthonyS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Blev en sån här idag, till nya studion. Strax under 1400:- inkl frakt från England. Billigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik dP Postat 7 april 2013 Dela Postat 7 april 2013 ...Blev med flygel för ett halvår sedan (vilket jag redan kort nämnt i denna tråd). Det är dock först nu jag fått den på bild också. Jag testade Apogee One och Röde nt2a till Ipad och passade på att använda videoinspelning istället för enbart ljudinspelning. Tyvärr med frontkameran som är sämre än bakkameran. Röde-micken är inställd på omni och 80Hz hp. Extra sm57 till gitarrförstärkare för att få lite luftburet eko. Allt är batteridrivet med ett litet mobilladdarbatteri (förutom gitarrförstärkaren). Låten är egenskriven. http://www.youtube.com/watch?v=aYu1qVbNa9w&feature=youtube_gdata_player Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 7 april 2013 Dela Postat 7 april 2013 ...Blev med flygel för ett halvår sedan (vilket jag redan kort nämnt i denna tråd). Det är dock först nu jag fått den på bild också. Jag testade Apogee One och Röde nt2a till Ipad och passade på att använda videoinspelning istället för enbart ljudinspelning. Tyvärr med frontkameran som är sämre än bakkameran. Röde-micken är inställd på omni och 80Hz hp. Extra sm57 till gitarrförstärkare för att få lite luftburet eko. Allt är batteridrivet med ett litet mobilladdarbatteri (förutom gitarrförstärkaren). Låten är egenskriven. http://www.youtube.com/watch?v=aYu1qVbNa9w&feature=youtube_gdata_player Enkelt o fint utan trix... Varför skar du så mycket bas som upp till 80 hz på flygeln? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik dP Postat 7 april 2013 Dela Postat 7 april 2013 (redigerat) Jag använder endast en mick (sång+flygel samtidigt), och jag spelar runt nyckelhålet. Så jag prioriterade rösten, som jag brukar skära i basen. Edit: Och givetvis: tack! för den värmande kommentaren! Redigerat 7 april 2013 av Erik dP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 7 april 2013 Dela Postat 7 april 2013 Jag skär aldrig bas på sången fast jag är basigare än du. Jag brukade skära vi 40 hz förr, men lite av röstkaraktären försvinner, så jag kör alltid "fullrange" nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 7 april 2013 Dela Postat 7 april 2013 Jag skär aldrig bas på sången fast jag är basigare än du. Jag brukade skära vi 40 hz förr, men lite av röstkaraktären försvinner, så jag kör alltid "fullrange" nu. Bara för att jag såg ditt inlägg och bara för att jag är nyfiken - vart brukar du skära gitarrer i botten? Jag satt en hel kväll igår och försökte tämja en uppmickad Suhr/CAA 2x12 med WGS Veteran 30's (tänk Celestion Vintage 30's utan den bisarra midpuckeln) och hur jag än la högpassfiltret blev det distad skit utan tryck. Brukar alltid lägga det runt 100, kanske ner mot 80, men det funkar verkligen inte på den här lådan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.