evilrocker Postat 18 januari 2013 Dela Postat 18 januari 2013 Jag har tänkt på det med en hörlursförstärkare.. Hur stor skillnad blir det egentligen mot att koppla in i exempelvis mixerns hörlursutgång? Ingen aning, detta är ju bara för att trummisen ska kunna kontrollera sin volym själv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 18 januari 2013 Dela Postat 18 januari 2013 Ingen aning, detta är ju bara för att trummisen ska kunna kontrollera sin volym själv... Ah! Okej 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 18 januari 2013 Dela Postat 18 januari 2013 Köp en hotplate. Problem löst :-) http://www.thdelectr...e_hotplate.html Tycker inte att de låter tillräckligt bra. Prolemet kvar 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 20 januari 2013 Dela Postat 20 januari 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Efter ett tappert försök att avveckla verksamheten insåg jag bara att jag inte alls skulle klara vardagen utan leksaker. Så motorcykeln får vänta och skafferiet blev påfyllt. Order på ingång: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Helt rätt! MC är för gubbar i medelålderskris. Inte lika kul som musik. 🙂 En torpedo live vore kul att få testa någon gång. Hunnit testa den än? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Hehe det blir säker en Mc till sommaren i alla fall. 😉 Nej jag har inte testat än. Den blev skickad idag så det tar nog någon dag till innan jag har den hemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Hehe det blir säker en Mc till sommaren i alla fall. 😉 Nej jag har inte testat än. Den blev skickad idag så det tar nog någon dag till innan jag har den hemma. du har något att se fram emot! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Mjooo då denna har man kikat på. Ska bli kul och se vad man kan få fram för resultat när man rattar runt lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 22 januari 2013 Dela Postat 22 januari 2013 Mjooo då denna har man kikat på. Ska bli kul och se vad man kan få fram för resultat när man rattar runt lite. Jag köpte den inte pga av priset. Tyckte den via för dyr för vad man fick. Köpte kamper istället.. gör exakt samma sak som torpedo, fast så mycket mer ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 22 januari 2013 Dela Postat 22 januari 2013 Men det var ett jävla tjat om Kemper 😉 Har ju min Thunderverb och är grymt nöjd med den. Så en Kemper skulle bli lite overkill kom jag fram till. Så det fick bli torpeden för ca halva priset av en Kemper och lite pedaler. Nu såg jag att Kemper kommer i rackformat också 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 22 januari 2013 Dela Postat 22 januari 2013 Köpte kamper istället.. gör exakt samma sak som torpedo, fast så mycket mer ;-) Nej. Du kan inte använda Kemper som loadbox. Vilket Torpedo är. Haha var tvungen att läsa det du skrev två gånger innan det slog mig =) 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 22 januari 2013 Dela Postat 22 januari 2013 Efter ett tappert försök att avveckla verksamheten insåg jag bara att jag inte alls skulle klara vardagen utan leksaker. Så motorcykeln får vänta och skafferiet blev påfyllt. Order på ingång: [...] [...] Oooooh Aqua-Puss och OCD minsann! Treeeevligt 🥰 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 22 januari 2013 Dela Postat 22 januari 2013 (redigerat) Helt rätt! MC är för gubbar i medelålderskris. Inte lika kul som musik. 🙂 [...] 😆 Menneeeh Gizmozis skaffade ju MC och han är ju knappast medelålderskrisande gubbe (än 😉 ). Nevertheless, det är roligare med musik 🙂 En MC (eller bil) måste man ju inte skotta fram vintertid. Garage är dyrt och jag avskyr snö 😏 Redigerat 22 januari 2013 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 januari 2013 Dela Postat 24 januari 2013 Hej (igen), jag pulade ihop en liten (cover)mix för att jag ville prova PGA-04:an i ett halvskarpt läge och den hittar ni här. Hade tyvärr inte så mycket tid att ägna mig åt sången men det var ju elgitarrerna som vart prio i det här testprojektet. Sedan labbade jag lite med ODs och dist ihop med Palmern och det låter något åt det här hållet Your browser does not support the HTML5 audio tag Info: LANEY Volym: 5 Bass: 3 Middle: 6 Treble: 4 (och en halv... 😄 ) Tone: 7 Bright: Off PALMER PGA-04:an Color: "Lite"-mode Low: kl. 10 High kl. 3 ANG. LJUDFILEN 1. Clean 2. T-Rex Möller 3. Boss SD-1 (Stinkfoot-mod) 4. Jekyll & Hyde OD 5. Jekyll & Hyde Dist. 6. Jekyll & Hyde OD+Dist stack'd 7. Wah-wah + J&H OD 8. T-Rex Möller (igen) ihop med volymökning 9. Jekyll & Hyde dist. + wah-wah + Boss DD-20 + Boss RV-5 10. Wah-wah + Jekyll & Hyde (dist.)+ MXR Tremolo + RV-5 Kom nu ihåg att det här enbart är en liten laboration gjord i all hast men det ger ju i alla fall en liten vink till hur det kan låta. Vänligen, CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 24 januari 2013 Dela Postat 24 januari 2013 Fränt!! Tack ska du ha CHAE!! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 24 januari 2013 Dela Postat 24 januari 2013 CHAE är kung 😑 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 januari 2013 Dela Postat 24 januari 2013 Fränt!! Tack ska du ha CHAE!! Gott! 🙂 CHAE är kung 😑 Äsch inte då 😊😑 Tack ska ni ha, krappar! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 27 januari 2013 Dela Postat 27 januari 2013 Jaaaa.. Lite fler saker tillkom i fredags. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 28 januari 2013 Dela Postat 28 januari 2013 Zoom H4n Samsung Galaxy Tab 2 7,0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Nytt Bord: Också: 🙂 Ska försöka få lite ordning på stället 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Nytt Bord: Också: 🙂 Ska försöka få lite ordning på stället 😑 Härligt, Naymari! 😄 Hoppas att du blir lika nöjd som jag med dit bord 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Härligt, Naymari! 😄 Hoppas att du blir lika nöjd som jag med dit bord 🙂 Det tror jag! Thomann skickade mitt paket 3h efter beställning. Det är imponerande! Hoppas bara att det är nytt och helt när det anländer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Det tror jag! Thomann skickade mitt paket 3h efter beställning. Det är imponerande! Hoppas bara att det är nytt och helt när det anländer. Det är väl inget Milleniumbord va? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Det är väl inget Milleniumbord va? 😆 Studio RTA! Går typ bara attfå tag på från Amerika och tysken. Litade på CHAE då han säger att bordet är bra 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
abod Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 (redigerat) Har nyligen köpt en NI Maschine MK2 :-) Måste säga att den är riktigt bra, länge sen jag kände mig så kreativ ! Använder inte live8 som sequencer längre, utan styr mina hw och soft syntar med enbart maschines mjukvara och hårdvarukontroll :-D Redigerat 31 januari 2013 av abod Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 [...] Litade på CHAE då han säger att bordet är bra 😑 Jäpp, man ska lyssna på De Äldre 😑😄 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 31 januari 2013 Dela Postat 31 januari 2013 Fick hem den här pågen idag. Ibanez SR1206-VNF. Eller tösen rättare sagt....heter nu Ivanka: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 1 februari 2013 Dela Postat 1 februari 2013 (redigerat) Vad är det där för något? 😲 Redigerat 1 februari 2013 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 1 februari 2013 Dela Postat 1 februari 2013 Vad är det där för något? 😲 Chassit till min framtida rymdfarkost! 🙂 Eller är det kanske ett femvägs gitarrställ? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.