Peter Roos Postat 13 oktober 2012 Dela Postat 13 oktober 2012 Kom hem med en Fender Road worn 50's Stratocaster idag.. Så tokigt det kan bli ☺️ Fin! Skön att lira på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Kill with Skill killing spree... Har nu alla Slate och köpte Kush Audio UBK-1 för nån vecka sen... VTM och UBK var riktigt roliga pluggar! Och jag vill gå lös på mer stuff! Inget UAD tack. Köpte nyligen Lexicon men bara för att jag hade kuponger liggandes med bäst föredatum. Finns det nåt mer ballt där ute? Nåt man missat? Nån som har några idéer? Kan vara vad som helst, bara den är riktigt bra på det den gör! Vill bränna lite deg nu! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Ingen? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 soundtoys!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 OCH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Kill with Skill killing spree... Har nu alla Slate och köpte Kush Audio UBK-1 för nån vecka sen... VTM och UBK var riktigt roliga pluggar! Och jag vill gå lös på mer stuff! Inget UAD tack. Köpte nyligen Lexicon men bara för att jag hade kuponger liggandes med bäst föredatum. Finns det nåt mer ballt där ute? Nåt man missat? Nån som har några idéer? Kan vara vad som helst, bara den är riktigt bra på det den gör! Vill bränna lite deg nu! 😉 Jag skulle vilja höra en produktion med allt godis från slate du köpt. Gärna en "före/efter" så man verkligen hör vad dem går för. Har spanat på dem lääääänge.. men jag anser inte att de värt alla dem pengarna, fören jag är motbevisad 🙂 soundtoys!! BRA SKIT! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Ingen? 😳 Fabfilters de-esser eller Saturn? http://www.fabfilter.com/products/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 (redigerat) Ja, det där reverbet har jag bara hört bra vibbar om. Intressant?! Hmm? ☺️ Jag skulle vilja höra en produktion med allt godis från slate du köpt. Gärna en "före/efter" så man verkligen hör vad dem går för. Har spanat på dem lääääänge.. men jag anser inte att de värt alla dem pengarna, fören jag är motbevisad 🙂 Ja, det gör det där lilla som man känner igen från rullbandare och analoga mixerbord. Komprimeringen, färgningen och distorsionen. Kanske man ska göra ett A/B-test på det? Men hela vägen då? På varje spår? Samt master out? Fabfilters de-esser eller Saturn? http://www.fabfilter.com/products/ Du den där de-essern verkar smart... Hmm? Tack för förslag 🙂 Gillas! Redigerat 18 oktober 2012 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 (redigerat) Ingen? 😳 Waves Gold special Grävde lite i kartongen och hittade en 60% discount på Sonalksis oxå... Anniversary grej tydligen... Sonalksis köööööp.. men det är f@n att alla ska göra discountgrejer samtidigt Redigerat 18 oktober 2012 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Ja, det där reverbet har jag bara hört bra vibbar om. Intressant?! Hmm? ☺️ Ja, det gör det där lilla som man känner igen från rullbandare och analoga mixerbord. Komprimeringen, färgningen och distorsionen. Kanske man ska göra ett A/B-test på det? Men hela vägen då? På varje spår? Samt master out? Du den där de-essern verkar smart... Hmm? Tack för förslag 🙂 Gillas! Jag gillar det reverbet asmycket, satt och testade en hel del olika, även impulser, tyckte inte alla impulser från diverse kända hårdvaruprylar gav mig det jag ville ha för trummorna och sången, men denna gjorde det. Testa demo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Grävde lite i kartongen och hittade en 60% discount på Sonalksis oxå... Anniversary grej tydligen... Sonalksis Min favoritplugg från Sonalksis är gaten. Ingen plugg man använder varje dag, men den klår alla andra mjukvarugatear jag testat. I användarvänlighet, that is. Sedan tycker jag stereoverktyget är intuitivt och trevligt. One knob-prylarna blir jag inte riktigt klok på. Saknar ofta finjusteringsmöjligheter, vilket kliver lite utanför konceptet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Imorgon hoppas man den kommer, eller på måndag. Äntligen! Har funderat ett par år, och sen sökt länge med, men nu kommer den 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Fin! Skön att lira på? Absolut!! Jag blev helt såld när jag spelade på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 Imorgon hoppas man den kommer, eller på måndag. Äntligen! Har funderat ett par år, och sen sökt länge med, men nu kommer den 🙂 Grattis 🙂 Hoppas du fick bra pris på den då den har försvunnit ur SSL's sortiment och pluggarna finns nu i Native. Tror det finns en upgrade-deal hos SSL så du kan köra full spetta från datorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 18 oktober 2012 Dela Postat 18 oktober 2012 (redigerat) Grattis 🙂 Hoppas du fick bra pris på den då den har försvunnit ur SSL's sortiment och pluggarna finns nu i Native. Tror det finns en upgrade-deal hos SSL så du kan köra full spetta från datorn. Tackar 🙂 Jodå, priset var bra redan när den såldes live, och ännu bättre nu. Inser att jag säkert blir sista ägaren, men det känns värt det, även om supporten inte kommer vara den bästa. Hittade den i tyskland, kontakter till kontakter. Den här är uppgraderad till 64 mono-spår, borde slå till på max upgrade till 128 innan det försvinner (om det finns fortfarande). Första DSPn jag ägt faktiskt, men gillar o kör så mycket SSL i projekten så det känns värt. Funderade länge på Universal Audio men .. det här kändes mer prisvärt och passande för just mig. I helgen blir det SSL bögeri, och whiskey 😎 Redigerat 18 oktober 2012 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 En Suhr C1 med åldrat plektrumskydd och en SSV humbucker istället för en FL singlecoil i stalläge. Skönaste stratan jag någonsin spelat på! Beklagar den föga inspirerande bildkvaliteten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 Och en annan håller på att bygga lite fler absorbenter 🙂 MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 Och en annan håller på att bygga lite fler absorbenter 🙂 MVH Anders Läckert! Tycker dom ser snygga ut. Får jag fråga vad du använder för grejer ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 Ny dator! Ingen av mina låtar går tar över 15% av CPU och det med 128 samples buffer, ruggigt bra. Inte klokt tom. Det är bara 3 år sedan jag kämpade med att få en låt utan att behöva frysa och köra ned till audiospår titt som tätt. (Då hade jag en singlecore 3Ghz maskin). Nu skall jag bara försöka bestämma mig om jag skall ned i modulsyntträsket eller köpa ny mick... Denna gång med Fractal Design chassi R4. Inte dumt alls. Första gången ärligt jag faktiskt tyckte att ett dator chassi var snyggt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 Läckert! Tycker dom ser snygga ut. Får jag fråga vad du använder för grejer ? Hejsan De grejer jag använder är furuträ från märket söder. Tyg från ikea och glassull från isover. Glasullen är denna. Sedan blir det en luftspalt på ca 2-3cm bakom glasullen vid montering. MVH Anders 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 Hejsan De grejer jag använder är furuträ från märket söder. Tyg från ikea och glassull från isover. Glasullen är denna. Sedan blir det en luftspalt på ca 2-3cm bakom glasullen vid montering. MVH Anders Stort tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 Och en annan håller på att bygga lite fler absorbenter 🙂 MVH Anders Snyggt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 21 oktober 2012 Dela Postat 21 oktober 2012 Tack!! Blev själv förvånad hur snygga de ändå blev för att vara hemmabyggda av mig :-) Mvh Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 23 oktober 2012 Dela Postat 23 oktober 2012 Sedan blir det en luftspalt på ca 2-3cm bakom glasullen vid montering. MVH Anders Har du gjort träramen 2-3 tjockare eller är det 2-3 cm spalt mellan vägg och absorbent? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 23 oktober 2012 Dela Postat 23 oktober 2012 Det är träramen som är tjockare. Mvh Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 23 oktober 2012 Dela Postat 23 oktober 2012 (redigerat) Det är träramen som är tjockare. Mvh Anders Ok 🙂 Hur fäste du glasullsskivan? med spraylim? Redigerat 23 oktober 2012 av ramoand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 23 oktober 2012 Dela Postat 23 oktober 2012 Hejsan Jag löste det så att jag gjorde en ram till glasullen som jag sedan häftade fast tyget i. Sedan skruvade jag fast listen i träramen. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
novation (oregistrerad) Postat 23 oktober 2012 Dela Postat 23 oktober 2012 Senaste prylen: Flyttkartonger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 24 oktober 2012 Dela Postat 24 oktober 2012 Pfft.. bandemulering?? Korvemulering är det nya.. här snackar vi mättnad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cborg Postat 24 oktober 2012 Dela Postat 24 oktober 2012 Hehe. Har länge velat designa en egen plugin, inte korv direkt då kanske, med två liknande potar. En ska gå från "Good" till "Bad" och den andra från "Less" till "More". (uppföljaren kommer ha en tryckknapp extra med texten "Über") Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.