SadamJR Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Oh! Trevligt! Kör försiktigt bara! Tänk på att motorcyklar inte syns lika bra i trafiken som bilar. Många gånger det har hänt att en motorcyklist kört om i en jäkla fart utan att man hunnit se att de kommer bakom en; vilket gör att man i worst case scenario kanske själv lägger sig i omkörning 😮 Är du en sån där som förutsätter att om det kommer något på två hjul så måste det va en moppe, vilket innebär att du har hur mycket tid som helst att svänga rakt ut överallt oxå? I så fall har jag råkat ut för dig många gånger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Är du en sån där som förutsätter att om det kommer något på två hjul så måste det va en moppe, vilket innebär att du har hur mycket tid som helst att svänga rakt ut överallt oxå? I så fall har jag råkat ut för dig många gånger. Inte alls. Däremot förutsätter jag att man kör i en lämplig hastighet. I de här fallen handlar det om att jag inte sett motorcykeln förrän de precis kör om; och jag brukar vara noga med att hålla koll åt alla håll.. Så jäkla läskigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Så sant det du säger. Man måste vara steget före hela tiden när man kör MC. Om jag inte minns fel så är det 9/10 fall billistens fel när en MC och billist krockar. Man får använda huvudet helt enkelt. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Så sant det du säger. Man måste vara steget före hela tiden när man kör MC. Om jag inte minns fel så är det 9/10 fall billistens fel när en MC och billist krockar. Man får använda huvudet helt enkelt. MVH Anders "Man får helt enkelt använda huvudet när man krockar" ....haha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 haha..ja det är ju där hjälmen är 🙂 MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Becker Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Inget till studion direkt, men detta köp till mig och min tjej är verkligen ett underbart sätt att koppla av på och få idéer till nya saker och är underbart när man behöver en paus ifrån musiken 🙂 Ooh den där ser trevlig ut, vad är det för hoj? En Suzuki ser det ut som men vad? 🙂 Sprillans ny oxå? Själv gasar jag runt på en KTM 690 Supermoto, bästa och roligaste avkopplingen som finns! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 (redigerat) Åh..ännu en hojåkare. Trevligt! Det är en fabriksny suzuki gsx 1250 FA. En 20120 som hade blivit över i affären så vi fick ett riktigt bra pris på den så det va ju bara att slå till 🙂 KTM:en såg ju ut att vara en riktigt rolig hoj att busa med när jag såg bilder på den 🙂 MVH Anders Redigerat 19 augusti 2012 av Gizmozis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Inget till studion direkt, men detta köp till mig och min tjej är verkligen ett underbart sätt att koppla av på och få idéer till nya saker och är underbart när man behöver en paus ifrån musiken 🙂 Ser trevligt ut 🙂 Sålde min Honda Blackbird förra sommaren pga ryggproblem... 🙁 Inte motorcykelns fel men det var ju ingen mening att ha den ståendes i garaget, det får bli en ny hoj när jag fått ordning på ryggen igen. Och när vår 3-månaders bebis växt till sig lite. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Blackbiden är en väldigt trevlig hoj det lilla jag kört den (min far ägde en innan han köpte hayabusa). Så jag förstår hur det måste känts att sälja den. Oj, 3 månaders, det tror jag inte jag sagt grattis till i någon tråd så det säger jag här och nu 🙂 KUL!! MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Ser trevligt ut 🙂 Sålde min Honda Blackbird förra sommaren pga ryggproblem... 🙁 Inte motorcykelns fel men det var ju ingen mening att ha den ståendes i garaget, det får bli en ny hoj när jag fått ordning på ryggen igen. Och när vår 3-månaders bebis växt till sig lite. 🙂 Goldwing med sidovagn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Gott så 🙂 .. Det är lite olika svårighetsgrad på byggsatserna. Köp nåt på "rätt nivå". Lycka till! Usch vad sugen jag blev! Gör du dina kretskort själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Usch vad sugen jag blev! Gör du dina kretskort själv? Inte alltid, men svar ja, det gör jag. Den röda boxen (ett par poster upp) har jag gjort helt själv från scratch; CAD-at kretskortlayout, etsat, borrat osv. Svinkul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maxbasist Postat 19 augusti 2012 Dela Postat 19 augusti 2012 Jag är en nykomling här på forumet, jag har köpt ett Audiobox USB ljudkort i veckan som ersätter mitt gamla Line6 UX1 som jag tröttnat på, som har krånglat väldigt mycket på min Mac, senast idag köpte jag EZDrummer vilket jag håller på med lite nu, då jag är basist så är det skönt med lite grooves 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 23 augusti 2012 Dela Postat 23 augusti 2012 (redigerat) Tio set med D'Addarios (010:or)samt ett nytt set Dunlops strap-lås 🙂 Redigerat 23 augusti 2012 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 23 augusti 2012 Dela Postat 23 augusti 2012 Tio set med D'Addarios (010:or)samt ett nytt set Dunlops strap-lås 🙂 Det är inte lustigt att den här tråden är lång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 23 augusti 2012 Dela Postat 23 augusti 2012 (redigerat) Det är inte lustigt att den här tråden är lång. Ett set Elixir till elgura, 010. 🙂 Redigerat 23 augusti 2012 av Sleap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Izy Postat 23 augusti 2012 Dela Postat 23 augusti 2012 Har länge letat ett bra bibliotek för ett riktigt snyggt samplat piano. Köpte nu detta och är riktigt nöjd so far. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hjorten Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Hitade en cittra på Blocket för 100 kronor, den var i väldigt bra skick och bara en sträng saknades. http://i.imgur.com/wLUbI.jpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Slog till på MusicLabs RealGuitar-bundle. Svårt att motstå när dollarn är svag och de dessutom har sänkt priset på paketet med deras 3 olika gitarrer till 199 USD (normalt kostar denna bundle 549 USD). 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 (redigerat) Tänkte satsa på en Axe FX men lite för dyr och oacceptabel för lång väntetid och ingen av MK II på beggmarknaden så det blev en sån här istället och b-stock och sparade en tusing Redigerat 24 augusti 2012 av Die Hard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Tänkte satsa på en Axe FX men lite för dyr och oacceptabel för lång väntetid och ingen av MK II på beggmarknaden så det blev en sån här istället och b-stock och sparade en tusing Den är så snuskigt bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Tänkte satsa på en Axe FX men lite för dyr och oacceptabel för lång väntetid och ingen av MK II på beggmarknaden så det blev en sån här istället och b-stock och sparade en tusing Kul! Rock on 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Åh..ännu en hojåkare. Trevligt! Det är en fabriksny suzuki gsx 1250 FA. En 20120 som hade blivit över i affären så vi fick ett riktigt bra pris på den så det va ju bara att slå till 🙂 KTM:en såg ju ut att vara en riktigt rolig hoj att busa med när jag såg bilder på den 🙂 MVH Anders GSX bara? Då är det ju Touring!! :S Fan R1:an är det bra klös i, fan vad jag saknar att äga hoj! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Kul! Rock on 🙂 Jodå 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Studioesc Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 (redigerat) En M-audio Venom från 4sound i uppsala. Oerhört prisvärd synth. Redigerat 24 augusti 2012 av Studioesc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Här är Venom ännu mer prisvärd. http://www.thomann.de/se/m_audio_venom.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Cubase 6.5 Och ett gitarrställ för 5 gitarrer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Studioesc Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Här är Venom ännu mer prisvärd. http://www.thomann.d...audio_venom.htm Jag köpte den dock för 1600:- då det endast fanns fem ex kvar i sverige och att det därmed också blev ett skyltexemplar. Slapp thomanns svindyra frakt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Goldwing med sidovagn? Nej, vi har redan bil. 😉 Inte fått hem men beställde idag... Zoom H4n. Tänkt att använda för lite enklare inspelning i t ex replokalen o låtidéer när man inte orkar starta upp datorn. Dunlop Strap Lok. Inte mera av skruva dit nya fästen på guran och inte heller se gitarren lossna från axelbandet pga att man inte skruvade dit nya fästen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hjorten Postat 24 augusti 2012 Dela Postat 24 augusti 2012 Zoom H4n. Ett bra köp! Jag använder dock bara min för fältinspelningar, och då behövs ett puffskydd för mickarna är väldigt känsliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.