wellness music Postat 1 februari 2012 Dela Postat 1 februari 2012 Fan va coolt! Ska nog också satsa på den. Kommer sälja två ljudkort och en converter och ska ersättas med denna allt i ett 🙂 Rapportera sen när du fått den! Ja det känns jättespännande! Lovar att rapportera 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 2 februari 2012 Dela Postat 2 februari 2012 (redigerat) Den är bra mycket bättre den här billiga (förmodligen kina byggda) gibson guran. Men man åker på att testa ett gäng för rätt många av dom här billiga gurorna i melodymaker serien jag testade var ganska kassa. Den är minst sagt väldigt basic och det finns lite vassa kanter här och där speciellt banden på sidan av halsen vid liningen men sånt går ju att mecka till själv. Slutsats = en och annan av dom här är nog faktiskt ett ganska bra köp om man tittar till priset. Den låter oxå helt ok och stämmer till och med från fabrik, dvs jag har inte behövt göra nån intonering. Det bästa är att jag kan fräsa ut för en extra pickup om jag vill. http://www.4sound.se/itm_img/big_268767.jpg Redigerat 2 februari 2012 av BurninSven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 2 februari 2012 Dela Postat 2 februari 2012 Ja det känns jättespännande! Lovar att rapportera 🙂 Trevligt! 🙂 Hoppas att alla inputs går att köra samtidigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 Blev äntligen ett köp av en gitarr. Nu ska jag lära mig spela på allvar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 1 st beggad T-Rex Tremster (den äldre varianten) 1 st EHX Memory Toy 1 st T-Rex ToneTrunk 42 Nu är mitt reorganiserade pedalbord komplett igen 🙂 Vänligen, CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 Engl e530+ maxon OD 808 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 Engl e530+ maxon OD 808 🙂 Hur hade du tänkt använda den? Med impulse eller med låda? Vore kul att höra ditt gitarrljud sen eftersom jag har har en likadan. Sen har jag faktiskt hört att maxon OD ska låta sämra med e530 än utan, just för att de blir lite "to much".. Läst de på flera ställen. Men de ska bli kul att höra ditt! Låter de riktigt bra kanska man för köpa en OD 808 själv! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stegrarn Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 Sennheiser HD650. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 (redigerat) Hur hade du tänkt använda den? Med impulse eller med låda? Vore kul att höra ditt gitarrljud sen eftersom jag har har en likadan. Sen har jag faktiskt hört att maxon OD ska låta sämra med e530 än utan, just för att de blir lite "to much".. Läst de på flera ställen. Men de ska bli kul att höra ditt! Låter de riktigt bra kanska man för köpa en OD 808 själv! Jo blir med impulser men funderar på tjacka Torpedo PI. Ligger på runt 500:- och låter klart bättre än impulser och gratisdemon låter lovande. Håller inte med om att den låter sämre med overdrivepedal. De som säger det kör garanterat med aktiva mickar och då finns det ingen anledning med någon overdrive men eftersom jag kör med passiva.....Får slänga upp någon snutt med både och utan OD lite senare. Redigerat 4 februari 2012 av Die Hard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 Blev äntligen ett köp av en gitarr. Nu ska jag lära mig spela på allvar! Du kunde fått köpa min gamla skramlaha! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 5 februari 2012 Dela Postat 5 februari 2012 En JOEMEEK VC Studio Channel. [...] http://212.143.3.82/...17060972149.jpg Edit: Hur får jag in bilden på den vackra skapelsen så den syns utan att klicka på länken? Högerklick -> "kopiera bildadress" -> välj bildverktyget [bild] -> klistra in den kopierade URL:n = profit! En riktig fining hörru, Nilsson 🥰 Har förstått att du är kalasnöjd med den också. Grattis till ett bra köp! såg en SD-1 i ett tidigare. Riktigt mysig pedal. Har själv en och gillar den skarpt. [...] Byggde klart min nya jazzbas idag och tänkte få färdigt den akustiska för lack idag. När det är för dyrt med nya instrument bygger jag om de gamla eller helt sonika; bygger nya av gamla delar. Mmm SD-1:an är perfekt för mig 🥰 Inte för musklig och inte för lam. Lagom helt enkelt 😛 J-bas alltså? Är det omöjligt att slänga upp en liten bild eller så, tror du? Vänligen, CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skinner Postat 7 februari 2012 Dela Postat 7 februari 2012 Här har vi lite nya prylar till studion! Mac mini 2011, Förvånad över all kraft i den lille! Kör i5 processorn på 2,3 och 4 gb ram (Snart 8 gb) Kör ett fullmatat Logic 9 session med Massa tunga pluggar. Det enda som har liten svag tendens är H.D.D så blir väl en extern snabbare H.D.D Men och andra sidan gav vi 5595:- plus 420:- för 8Gb ramminne. Ett tips till er som vill köra MAC ! <3 Focusrite Saffire Pro 40! Underbart Ljudkort! Byta till mig detta från min gamla Digi 002. // Skinner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 7 februari 2012 Dela Postat 7 februari 2012 Här har vi lite nya prylar till studion! [...] Focusrite Saffire Pro 40! Underbart Ljudkort! Byta till mig detta från min gamla Digi 002. // Skinner Grattis till ett bra köp och välkommen över till den ljusa sidan 😉 Vänligen, CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Panzerfaust Postat 7 februari 2012 Dela Postat 7 februari 2012 (redigerat) Instrumentplug från Sampletekk (Rain Piano). Otroligt nöjd!! Samplat upright piano a la 20-tal. Låter som det var uppmickat nära hammarna. Gillar det där kluckande ljudet. Enda negativa är väl att det inte låter så bra ensamt. Men i mixen cuttar den igenom alldeles förträffligt!! Redigerat 7 februari 2012 av Panzerfaust Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skinner Postat 7 februari 2012 Dela Postat 7 februari 2012 Grattis till ett bra köp och välkommen över till den ljusa sidan 😉 Vänligen, CHAE TACK! Känns skönt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2012 (redigerat) Ja, väldigt vad ni galningar handlar på. 😛 Tar väl blygsamt och visar lite smågrejer från Mr Thomann det vart här. -Röde M3 En helt okej mik för pengarna. Ville ha en till mik för att kunna göra stereoinspelning av acke gura och få fylligare ljud. VIC Firth SIH 1 - Isolation headphones Klockrent när jag lirar trummor med bandet och behöver klick. Tätar och isolerar bra. Gött ljud. Bra kvalle. /Memphis Redigerat 9 februari 2012 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 Ja, väldigt vad ni galningar handlar på. 😛 Tar väl blygsamt och visar lite smågrejer från Mr Thomann det vart här. -Röde M3 En helt okej mik för pengarna. Ville ha en till mik för att kunna göra stereoinspelning av acke gura och få fylligare ljud. [...] /Memphis Nämen va f... herr TS i egen hög person skriver i sin egen tråd! 😮😛 +1 på det, Memphis! Jag har två av dedäringa M3:orna och upplever att de är väldigt bra. Kräver dock en hel del gain 😑 Dessutom är de kalasiga på virvel. Bara en sådan sak. Vänligen, CHAE 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2012 😄 Jo, okej sedär ja. Instämmer att de behöver en del gain men låter bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Blev nya högtalare till fyrtolvan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Fick dem för 69 kronor. Sitter illa på huvudet, mycket bas, fast rätt luddig. Får fungera som extra inspelningslurar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Efter någon veckas funderande så blev det nya konverterare istället för nya monitorer: Välkommen i klubben.. Vad kör du för kort i datorn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 (redigerat) Mycket trummer får man aldrig nog av.. Mest skönt smäll i virvlarna här men overall ett bra komplement till SD2, Addictive och Abbey road. Köpte en svit med CMC-controllers osså.. lite ICA-plastiga men bäst och framförallt snabb-jobbadest för pengarna i daxläget... ja, till Cubase 6 that is.. ( app, app, app.. ingen språkpolisiär verksamhet nu..) Redigerat 10 februari 2012 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stegrarn Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Har blivit lite nya prylar till vardagsrumshörnstudion på sistone: Midiklaviatur, Roland A-300PRO: Ljudkort, Propellerhead Balance: Mikrofon, Sennheiser MK4: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 16 februari 2012 Dela Postat 16 februari 2012 Twisted kit till Ezdrummer för 150 kr (oöppnad förpackning).. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 16 februari 2012 Dela Postat 16 februari 2012 Till mina JH Audio 13pro har jag köpt denna. Allt funkar kalas och jag längtar efter nästa gig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 16 februari 2012 Dela Postat 16 februari 2012 En UAD Apollo Quad blev det. Leverans i slutet av månaden. http://www.uaudio.co...ces/apollo.html Vacker! Får lite Prism Orpheus vibbar av den. Mums =P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 16 februari 2012 Dela Postat 16 februari 2012 Här har vi lite nya prylar till studion! Mac mini 2011, Förvånad över all kraft i den lille! Kör i5 processorn på 2,3 och 4 gb ram (Snart 8 gb) Kör ett fullmatat Logic 9 session med Massa tunga pluggar. Det enda som har liten svag tendens är H.D.D så blir väl en extern snabbare H.D.D Men och andra sidan gav vi 5595:- plus 420:- för 8Gb ramminne. Ett tips till er som vill köra MAC ! <3 Focusrite Saffire Pro 40! Underbart Ljudkort! Byta till mig detta från min gamla Digi 002. // Skinner Samma setup som jag! Förutom att jag har en Blackjack ATX Solo 6 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Electricwizard Postat 16 februari 2012 Dela Postat 16 februari 2012 En SM57 kommer om en vecka 🙂 och en DI box och massa annat roligt, längtar!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 18 februari 2012 Dela Postat 18 februari 2012 Det var någon månad sedan jag köpte stärkaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.