Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion

Memphis

Recommended Posts

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Den är bra mycket bättre den här billiga (förmodligen kina byggda) gibson guran. Men man åker på att testa ett gäng för rätt många av dom här billiga gurorna i melodymaker serien jag testade var ganska kassa.

Den är minst sagt väldigt basic och det finns lite vassa kanter här och där speciellt banden på sidan av halsen vid liningen men sånt går ju att mecka till själv.

Slutsats = en och annan av dom här är nog faktiskt ett ganska bra köp om man tittar till priset. Den låter oxå helt ok och stämmer till och med från fabrik, dvs jag har inte behövt göra nån intonering.

Det bästa är att jag kan fräsa ut för en extra pickup om jag vill.

http://www.4sound.se/itm_img/big_268767.jpg

Redigerat av BurninSven
Dela på andra sajter

Engl e530+ maxon OD 808 🙂

Hur hade du tänkt använda den? Med impulse eller med låda? Vore kul att höra ditt gitarrljud sen eftersom jag har har en likadan. Sen har jag faktiskt hört att maxon OD ska låta sämra med e530 än utan, just för att de blir lite "to much".. Läst de på flera ställen. Men de ska bli kul att höra ditt! Låter de riktigt bra kanska man för köpa en OD 808 själv!

Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hur hade du tänkt använda den? Med impulse eller med låda? Vore kul att höra ditt gitarrljud sen eftersom jag har har en likadan. Sen har jag faktiskt hört att maxon OD ska låta sämra med e530 än utan, just för att de blir lite "to much".. Läst de på flera ställen. Men de ska bli kul att höra ditt! Låter de riktigt bra kanska man för köpa en OD 808 själv!

Jo blir med impulser men funderar på tjacka Torpedo PI. Ligger på runt 500:- och låter klart bättre än impulser och gratisdemon låter lovande. Håller inte med om att den låter sämre med overdrivepedal. De som säger det kör garanterat med aktiva mickar och då finns det ingen anledning med någon overdrive men eftersom jag kör med passiva.....Får slänga upp någon snutt med både och utan OD lite senare.

Redigerat av Die Hard
Dela på andra sajter

En JOEMEEK VC Studio Channel. [...]

http://212.143.3.82/...17060972149.jpg

Edit: Hur får jag in bilden på den vackra skapelsen så den syns utan att klicka på länken?

Högerklick -> "kopiera bildadress" -> välj bildverktyget [bild] -> klistra in den kopierade URL:n = profit!

125350617060972149.jpg

En riktig fining hörru, Nilsson 🥰 Har förstått att du är kalasnöjd med den också. Grattis till ett bra köp!

såg en SD-1 i ett tidigare. Riktigt mysig pedal. Har själv en och gillar den skarpt.

[...]

Byggde klart min nya jazzbas idag och tänkte få färdigt den akustiska för lack idag. När det är för dyrt med nya instrument bygger jag om de gamla eller helt sonika; bygger nya av gamla delar.

Mmm SD-1:an är perfekt för mig 🥰 Inte för musklig och inte för lam. Lagom helt enkelt 😛

J-bas alltså? Är det omöjligt att slänga upp en liten bild eller så, tror du?

Vänligen,

CHAE

Dela på andra sajter

Här har vi lite nya prylar till studion!

apple-mac-mini-2011.jpg

Mac mini 2011, Förvånad över all kraft i den lille!

Kör i5 processorn på 2,3 och 4 gb ram (Snart 8 gb)

Kör ett fullmatat Logic 9 session med Massa tunga pluggar.

Det enda som har liten svag tendens är H.D.D så blir väl en extern snabbare H.D.D

Men och andra sidan gav vi 5595:- plus 420:- för 8Gb ramminne. Ett tips till er som vill köra MAC ! <3

Saffire_Pro40.png

Focusrite Saffire Pro 40!

Underbart Ljudkort! Byta till mig detta från min gamla Digi 002.

// Skinner

Dela på andra sajter

[...]

Saffire_Pro40.png

// Skinner

Grattis till ett bra köp och välkommen över till den ljusa sidan 😉

Vänligen,

CHAE

Dela på andra sajter

Instrumentplug från Sampletekk (Rain Piano). Otroligt nöjd!! Samplat upright piano a la 20-tal. Låter som det var uppmickat nära hammarna. Gillar det där kluckande ljudet. Enda negativa är väl att det inte låter så bra ensamt. Men i mixen cuttar den igenom alldeles förträffligt!!

Redigerat av Panzerfaust
Dela på andra sajter

Ja, väldigt vad ni galningar handlar på. 😛

Tar väl blygsamt och visar lite smågrejer från Mr Thomann det vart här.

-Röde M3

En helt okej mik för pengarna. Ville ha en till mik för att kunna göra stereoinspelning av acke gura och få fylligare ljud.

m3_classy1.jpg

VIC Firth SIH 1 - Isolation headphones

Klockrent när jag lirar trummor med bandet och behöver klick.

Tätar och isolerar bra. Gött ljud. Bra kvalle.

4639643_800.jpg

/Memphis

Redigerat av Memphis
Dela på andra sajter

Ja, väldigt vad ni galningar handlar på. 😛

Tar väl blygsamt och visar lite smågrejer från Mr Thomann det vart här.

-Röde M3

En helt okej mik för pengarna. Ville ha en till mik för att kunna göra stereoinspelning av acke gura och få fylligare ljud.

m3_classy1.jpg

[...]

/Memphis

Nämen va f... herr TS i egen hög person skriver i sin egen tråd! 😮😛 +1 på det, Memphis!

Jag har två av dedäringa M3:orna och upplever att de är väldigt bra. Kräver dock en hel del gain 😑 Dessutom är de kalasiga på virvel. Bara en sådan sak.

Vänligen,

CHAE

• Gilla 1
Dela på andra sajter

Mycket trummer får man aldrig nog av.. Mest skönt smäll i virvlarna här men overall ett bra komplement till SD2, Addictive och Abbey road.

Slate_trummer.gif

Köpte en svit med CMC-controllers osså.. lite ICA-plastiga men bäst och framförallt snabb-jobbadest för pengarna i daxläget... ja, till Cubase 6 that is.. ( app, app, app.. ingen språkpolisiär verksamhet nu..)

CMC_montage.gif

Redigerat av Lundin
Dela på andra sajter

apple-mac-mini-2011.jpg

Mac mini 2011, Förvånad över all kraft i den lille!

Kör i5 processorn på 2,3 och 4 gb ram (Snart 8 gb)

Kör ett fullmatat Logic 9 session med Massa tunga pluggar.

Det enda som har liten svag tendens är H.D.D så blir väl en extern snabbare H.D.D

Men och andra sidan gav vi 5595:- plus 420:- för 8Gb ramminne. Ett tips till er som vill köra MAC ! <3

Saffire_Pro40.png

// Skinner

Samma setup som jag! Förutom att jag har en Blackjack ATX Solo 6 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.