Waltzberger (oregistrerad) Postat 5 september 2011 Dela Postat 5 september 2011 Köpte Komplete 8 nu i Fredags och är riktigt kär! Har i princip användning för allt. Definitivt värt ett köp för att få en riktig vitamininjektion i studion. Enda minuset för stunden är att Guitar Rig 5 får hela PT9 att crasha så fort man försöker ladda den, men antar att dem håller på att fixa det. Tur man inte kör PT för en gångs skull då 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 5 september 2011 Dela Postat 5 september 2011 Tur man inte kör PT för en gångs skull då 🙂 Köpte ju samtidigt en PT9 Crossgrade samtidigt, lite jobbigt, men har alltid älskat PT så det var ju skönt ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Väntar på att få hem ett stycke leksak till studion nu i dagarna, Native Instruments Traktor Kontrol S4. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Senaste inköp blev en: Eller en: Ska hämta på posten ikväll. Någon som har en Eureka och kör den med en SM7b? Nöjda? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Blev en sån och en sån här Vad är det för mikrofon? Snygg... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Retromannen (oregistrerad) Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Ska köpa en ny d-sträng idag till min sexcylindriga Yamaha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 (redigerat) Det är en Pearlman TM-1. En rörmick i u47-stil. Handgjord och point to point wired. Har dock inte hunnit testa så mycket än, har fortfarande öppet köp 😄 Kompressorn lämnade jag tillbaka... för mycket stålars. Vad är det för mikrofon? Snygg... Redigerat 12 september 2011 av evilrocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri79 Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 I onsdags satte jag och min studiokollega oss i en hyrd skåpbil och körde från Växjö till Orsa över dagen för att hämta detta bord (DDA D-series). 130 mil senare står det äntligen i vår studio och väntar på att bli inkopplat. I köpet ingick även 4 st 96-håls bantampatchar och en väldig massa kablar. Det tog oss en och en halv timma att reda ut kabeltrasslet. Nu håller vi på att riva allt tidigare kablage och planera för inkopplingen. Samtidigt som vi så sakteliga ska börja med akustiken i kontrollrummet. http://i1218.photobucket.com/albums/dd420/Racetrack_Studio/DSCN2804.jpg[/img]"] http://i1218.photobucket.com/albums/dd420/Racetrack_Studio/DSCN2819.jpg[/img]"] http://i1218.photobucket.com/albums/dd420/Racetrack_Studio/DSCN2817.jpg[/img]"] ps. jag är inte ny här... kunde tyvärr inte längre logga in med min gamla användare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 16 september 2011 Dela Postat 16 september 2011 Jag brukar se till att låna en HM2a när jag spelar in döds och crust, men kände att det var dags att ha en egen. Alla rattar på max så låter det guld! Den funkar även finfint för att dista till lite för snälla tyska synthar, bara så du vet. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 16 september 2011 Dela Postat 16 september 2011 Den funkar även finfint för att dista till lite för snälla tyska synthar, bara så du vet. 😄 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
magnus83 Postat 19 september 2011 Dela Postat 19 september 2011 Fick äntligen köpt mig ett par bra lurar. Har suttit med mina gamla Sennheiser HD 280 pro och AKG 240 alldeles för länge nu. Så nu pryder ett par Sennheiser HD 650 mitt missformade huvud. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stratsvante Postat 19 september 2011 Dela Postat 19 september 2011 I onsdags satte jag och min studiokollega oss i en hyrd skåpbil och körde från Växjö till Orsa över dagen för att hämta detta bord (DDA D-series). 130 mil senare står det äntligen i vår studio och väntar på att bli inkopplat. I köpet ingick även 4 st 96-håls bantampatchar och en väldig massa kablar. Det tog oss en och en halv timma att reda ut kabeltrasslet. Nu håller vi på att riva allt tidigare kablage och planera för inkopplingen. Samtidigt som vi så sakteliga ska börja med akustiken i kontrollrummet. http://i1218.photobucket.com/albums/dd420/Racetrack_Studio/DSCN2804.jpg[/img]"] http://i1218.photobucket.com/albums/dd420/Racetrack_Studio/DSCN2819.jpg[/img]"] http://i1218.photobucket.com/albums/dd420/Racetrack_Studio/DSCN2817.jpg[/img]"] ps. jag är inte ny här... kunde tyvärr inte längre logga in med min gamla användare. Va köpte du den för? ska sälja en 16 kanalig version av den tror jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 22 september 2011 Dela Postat 22 september 2011 Idag har jag lagt handpenning på en sån här. Leverans om några veckor. Sen tänkte jag kolla hur den skulle se ut med en sån här: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 27 september 2011 Dela Postat 27 september 2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 27 september 2011 Dela Postat 27 september 2011 Idag har jag lagt handpenning på en sån här. Leverans om några veckor. Sen tänkte jag kolla hur den skulle se ut med en sån här: American Deluxe? Du kommer nog att bli väldigt nöjd, jag hade en för några år sedan (dock med lönnbräda). Riktigt bra gitarr! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 27 september 2011 Dela Postat 27 september 2011 American Deluxe? Du kommer nog att bli väldigt nöjd, jag hade en för några år sedan (dock med lönnbräda). Riktigt bra gitarr! Det låter bra. Jag har testat en massa olika Telecastermodeller, men det var bara Am Standard och Am Deluxe som jag gillade halsen på. När det sen inte var så himla stor prisskillnad mellan Standard och Deluxe (och den senare hade lite andra fördelar) så slog jag till. Nu ska jag bara bygga om gitarrväggen så att jag får plats med den här också ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
boygirlme Postat 27 september 2011 Dela Postat 27 september 2011 Roland Gaia SH01 <- helt fantastisk maskin! Fender Blacktop Jazzmaster fin att titta på, rent och fint ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 1 oktober 2011 Dela Postat 1 oktober 2011 update och en för 4 löks inklusive ett ADAT-interfejs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DannyDisorder Postat 1 oktober 2011 Dela Postat 1 oktober 2011 Köpte nyligen.. ESP Esi1010e MXL 990 AKG K-44 v2 (Känns jävligt plastiga, och ljudet är "burkigt", mycket sämre än mina Thomann-hörlurar, som är ca. 100 kr billigare..) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cmin Postat 1 oktober 2011 Dela Postat 1 oktober 2011 Detta tillät budgeten när studiohörlurar skulle införskaffas ☺️ http://www.clasohlson.se/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/34-3425.jpg http://www.clasohlson.se/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/38-3362.jpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cmin Postat 1 oktober 2011 Dela Postat 1 oktober 2011 Så gjorde man. Sorry för dubbelpost! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 1års prenumeration på DrumMagazine Tog en prenumeration på Fuzz (som ersätter 2 MC-tidningar eftersom jag slutat köra hoj). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Tröttnat på digitalt surr så nu är det tillbaks till rötterna: ...beställd i en svensk butik, support your local dealer liksom. Hoppas den kommer innan veckan är slut! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodilen Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 Ett par Audio-Technica ATH-M50 hörlurar. Sitter som bäst och lyssnar in mig och jämför mot tidigare lurar ex Sennheizer HD250.. K Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robbie Postat 5 oktober 2011 Dela Postat 5 oktober 2011 (redigerat) Senaste inköpen för våran del: Förutom allt som behövs för att total renovera en tom lokal på 70kvm till en studio (Byggtråd kommer inom kort) så köptes: 1st: MACKIE BIG KNOB 1st: THE T.BONE MICSCREEN 1st: 8HE Rack 1st: 15m 8par multikabel 1st: LEXICON MX200 1st: EMU SHORTboard - 49-key USB master keyboard/synthesizer Redigerat 5 oktober 2011 av robbie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 fick krypa till korset och tjacka dom här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 och Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Tja, när man har en ny stärkare så skall man ju kunna spela in den med, right? Klämde till med en SM57:a när jag hämtade Marshallen idag. 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pikzel Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 Till dess att Apple får fingrarna ur varandras rövar och erkänner och lagar felet med svart skärm på MacBook Pro 2010 (https://discussions.apple.com/thread/3191083?start=1575&tstart=0): Men jag tycker ju faktiskt om Windows, så jag klarar mig nog 😉 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 6 oktober 2011 Dela Postat 6 oktober 2011 gjorde en hyfsad impulsbeställning i slutet av förra veckan. idag fick jag hem den.. hoppas att jag inte gjort bort mig allt för mycket 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.