JonesH Postat 10 april 2011 Dela Postat 10 april 2011 Två 2x2TB-diskar för arkivering samt en vanlig 2TB-disk att jobba mot. Ska ställa ena arkivdisken hos en kollegas server så har man spegelraidad offsitebackup också, utöver att ha projektet på jobbdisken och den spegelraidade arkivdisken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Radiobrutta Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 (redigerat) Använder du den bara vid inspelning? Nope. Aldrig vid inspelning. Jag ser alltid till att fasen blir rätt redan då. Jag använder Little Labs IBP Jr alltså inte som "fasproblemslösare" i första hand, utan bara på ett kreativt sätt när jag mixar. Mixar på mixerbordet, OTB, dvs en insert på varje kanal. Redigerat 11 april 2011 av Radiobrutta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jossman Postat 12 april 2011 Dela Postat 12 april 2011 Vill ju inte kalla det pryl men ett tillskott:) Hans namn är Ozzy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 12 april 2011 Dela Postat 12 april 2011 (redigerat) Vill ju inte kalla det pryl men ett tillskott:) Hans namn är Ozzy. Er nya trummis, eller! 😆 Ain´t nothing but a hound dog. Söt. Redigerat 12 april 2011 av Sleap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jossman Postat 12 april 2011 Dela Postat 12 april 2011 Er nya trummis, eller! 😆 Ain´t nothing but a hound dog. Söt. 🙂 får väl se vad han kan lära sig, Pink Floyd hade ju med en hund på en av sina skivor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 12 april 2011 Dela Postat 12 april 2011 Ny arbetsstation till studion 🙂 i5 Quad-core 16GB RAM Dubbla SSD-diskar Asus 6870 GFX (tyst och kraftfullt). + lite annat då. Känns bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 april 2011 Dela Postat 12 april 2011 En Monotron. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perrock Postat 12 april 2011 Dela Postat 12 april 2011 En Monotron. Är den bra ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 12 april 2011 Dela Postat 12 april 2011 Är den bra ? Japp! Använder den mest för filtrets skull, kör lite allt möjligt genom det. Skaffa en. Alltid bra att ha ett litet filter i närheten när man vill ratta. Fridens... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 13 april 2011 Dela Postat 13 april 2011 Jo, instämmer med DrivKraft. För de småpengarna är det ett riktigt kul litet filter. Och så har den ju LFO. Tror inte att den kommer att bli använd särskilt mycket som "synth" här heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 (redigerat) Fyndade en beggad ART TPS MkII. Mitt första outboardgear! Har provkört på sång och ackgura och är dundernöjd hittills. Dessutom håller jag på att bygga ut min hemmarigg med nya monitorer, studiomöbel, ny mik etc. Återkommer i tråden, eventuellt med bilder direkt från verkligheten. /CHAE Redigerat 29 april 2011 av CHAE 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 29 april 2011 Dela Postat 29 april 2011 (redigerat) Gillar min gamla Technics-stereos högtalare, och igår köpte jag en uppsättning till. De har blivit som mina personliga NS10:or och nu kan de bli lyssning i 4.0 😛 Redigerat 29 april 2011 av Linus 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 (redigerat) (edit) dubbelpost på det som kommer efter nästa post! 😛 Redigerat 30 april 2011 av Larsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linuz Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 Det blev en Machinedrum SPS-1 MK1 och Jag ÄLSKAR den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 30 april 2011 Dela Postat 30 april 2011 /edit) 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 köpte ett underbart stagepiano att ha hemma: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 3 maj 2011 Dela Postat 3 maj 2011 köpte ett underbart stagepiano att ha hemma: drömmer själv om det där roland pianot, eller fp-7:an som åxo har ivory-feel tangenterna 🙂 de bästa piano tangenterna jag testat faktiskt grattir! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 4 maj 2011 Dela Postat 4 maj 2011 drömmer själv om det där roland pianot, eller fp-7:an som åxo har ivory-feel tangenterna 🙂 de bästa piano tangenterna jag testat faktiskt grattir! 🙂 Tack!🙂 Jag har gått och velat mellan den och FP-7f.. upplever 700ans tangenter som lite trögare även om de borde vara typ samma. Ivory feel är underbart 🥰 sen gillar jag 700ans möjligheter att skapa ljudpatchar och pitch/mod-joystick är rätt kul om man vill köra den som masterklav. FP-7f är ju lite låst.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perrock Postat 4 maj 2011 Dela Postat 4 maj 2011 Spotify Premium Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 4 maj 2011 Dela Postat 4 maj 2011 (redigerat) Fick dom här prylarna idag. CME uf80 Bas LTD B206 Förra veckan fick jag denna basen har jag knappt hunnit prova ännu, men mycket nöjd med bägge så här långt. Vilken skilland att gå från Casio Keyboard till denna. sedan verkar den ta mindre dator kraft också. Redigerat 4 maj 2011 av hellfog 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mowgli Postat 4 maj 2011 Dela Postat 4 maj 2011 Är det schysta tangenter på CME:n? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 4 maj 2011 Dela Postat 4 maj 2011 Är det schysta tangenter på CME:n? Jag tycker dom är bra, har dock inte så mycket att jämföra dem med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SimonM (oregistrerad) Postat 4 maj 2011 Dela Postat 4 maj 2011 Köpte en DSI Mopho av Becker här på forumet. Schysst snubbe, schysst pris och en j*ligt schysst synt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 4 maj 2011 Dela Postat 4 maj 2011 (redigerat) Minimonitorer Krk 4 VXT Vengeance Philta XL Vengeance Multiband kompressor MOTU Midiexpress 128 Redigerat 4 maj 2011 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 (redigerat) 2 stycken BENQ G2220HD 22" WIDE TFT BLACK från Dustin landade i veckan. + en DVI-kabel. Har använt mig av 1x 19" (också Benq) innan men nu känns det konstigt att ha gjort det såpass länge 😉 Världen på två skärmar är helnajs! Återkommer i tråden med mer godis 🙂 /CHAE Redigerat 5 maj 2011 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 Skulle nog vara Hollywood Expansionen till Nexus 2 och en ESP/LTD H-207 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pxm Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 Jag köpte ett par Beyerdynamic DT250 i somras. Det var det senaste i musikväg 😆 Är det tillåtet att låna tråden till en fråga? Vill inte skapa en ny tråd till det. Någon som har erfarenhet av Alesis M1 Active Mk2? Hittade ett parbegagnade till ett väldigt bra pris. Att tillägga är att jag gör house/dance, och vill ha bra basåtergivning. Till sist. Mycket bra tråd Memphis! köp!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 Minimonitorer Krk 4 VXT Vengeance Philta XL Vengeance Multiband kompressor MOTU Midiexpress 128 Låter de bra, VXT-fyrorna? Vad håller du mest på med för musik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 maj 2011 Dela Postat 5 maj 2011 goaste grejen 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 6 maj 2011 Dela Postat 6 maj 2011 Kan bara meddela att jag inte är ett dugg imponerad av KRK-lurarna. (Ja, jag vet att man skall lyssna innan köp, hehe) Det var en "chansning" då en test i Studio uppenbarligen påvisade bra resultat med "sann återgivning". Om sann ljudåtergivning = plastigt, burkigt och lite för mycket bas, vill jag nog inte höra det "sanna" ljudet. I värsta fall kanske något är fel på lurarna....? Någon som äger/har testat KRK KNS-8400? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.