Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion

Memphis

Recommended Posts

Annons

Månadens inköp: först 4gb extra ram till min macpro

20-crucial-in.jpg

Sen var det dags för en liten preamp:

Golden-Age-Pre-73-3qtr-771673.jpg

Vi har haft en vattenskada som förstört min gamla CME midiklaviatur (samt mindre skador på golv, skrivbord och akustiktak) så istället för att köpa bara en midiklav så blev det en med inbyggd syntmotor:

Riktigt kul är den..

blofeld_kb_big.jpg

Redigerat av iGnu
Dela på andra sajter

Köpte nyligen FRONTIER TRANZPORT

Kan vara bra och ha ,så man slipper springa benen av sig:)

http://www.frontierdesign.com/Products/TranzPort/Demo

Jag har kört med Frontier AlphaTrack i ett par år vid det här laget - och den är verkligen kanonbra, så det är säkert Tranzport också. 🙂

Dela på andra sajter

Införskaffade en "Blue Baby Bottle" till min stuido och måste säga att jag är nöjd med den. Rätt puffskydd framför och man kan få toppklassigt ljud!

849934_800.jpg

Sen var det en sådan här leksak "MOTU ULTRALITE MKIII HYBRID". De två tillsammans och lite mixning så har man ett underbart ljud som man kan vara mycket nöjd med för att vara hemmaproducerat! Jag tycker dock att den har så mycket effekter att man ibland drunknar i det. Jag har dock valt att bara ha den som en input till datorn och mixa allt i dator(jag är inte en sådan person som sätter mig ner och läser igenom men manual på flera hundra sidor om jag verkligen inte måste). Men jag är nöjd med denna med inget snack om saken!

2076860_800.jpg

den senaste saken jag beställde va denna Midi synthen som e av fabrikatet Behringer ("BEHRINGER U-CONTROL UMX 610"). Jag är nöjd med den, funkar bra. Kör den direkt via usb-port in i fl studo, reason och allt möjligt funkar utmärkt. Det jag dock blev lite iriterad på va att jag inte fick någon nätkabel med så jag får köra på batterier(går såklart att köpa själv i affärer som kjell och c.o eller liknande).

3043358_800.jpg

Alla sakerna köpte jag från www.thomann.de och det gick hur bra som helst. Beställde synthen via online kreditkortsköp på deras hemsida en söndagkväll och tre dagar senare som utlovat stod där ett packet hemma i hallen. Jag va bara tvungen att nämna det och ge dom en store tumme upp!

MVH

Johan

Redigerat av MouszE
Dela på andra sajter

Jaja 😏

Fick iaf grejer från Thomann idag. En korg pitchblack och en HarleyBenton fueltank så nu ska jag börja köra pedalbord igen. Samt lite småprylar.

HB's version av fueltanken fungerar skitbra tkr jag. Pitchblacken har jag dock bytt ut mot en polytune. sjukt smidigt!

Dela på andra sajter

HB's version av fueltanken fungerar skitbra tkr jag. Pitchblacken har jag dock bytt ut mot en polytune. sjukt smidigt!

Aha ja jag blev för snål och fattar inte att det ens går i teorin att få ton på alla strängar samtidigt till en sketen manick?! 😕 Kostade iofs inte så mycket mer men.

Ang fueltanken så funkar den klockrent! Höll dock på att bränna hål på min sansamp för att jag gav henne för mkt ström å hon började ryka pga felmatning:( men fan verkar funka ändå! 😄 Testat de pedaler jag har och samtliga verkar känna sig fullmatade med soft ström.

Ät en tallkotte om sockerbehovet blir för stort neosus! 😛

Dela på andra sajter

Nu fick jag äntligen ändan ur o köpte ett nytt ljudkort. Ett som funkar i vilken dator som helst i princip.

products_fireface_uc_2b.jpg

Det slank även med en liten minisynth.

monotoron_TOP_MAIN_634049404600190000.png

Utöver den jag redan skaffade för nån vecka sedan.

Elektron-Monomachine_SFX-6_backtilt_midres_14-Oct-2003.jpg

Och ett fristående MIDI-interface.

Edirol-UM3-G_1.jpg

Dessutom har jag båda Stylophonerna på väg från Thomann.

2764664_800.jpg

2764604_800.jpg

Dela på andra sajter

Mitt senaste inköp:

En Mac Pro 12-core 2.93Ghz + 12GB ram och Ati Radeon HD 5870 och tre st 1TB-diskar

applemacpro.jpg

Väntar på 27-tummaren.

Och Logic Studio 9

logic%20studio%209.jpeg

Nästa på listan är:

Spectrasonics - Omnisphere och Trilian

Synthogy Ivory - Upright och Italian bundle

Toontrack - Rubbet med SDX

Native instruments abbey road 70 & 80, (60 har jag redan)

Senare i höst, Eleven rack och en ESP Eclipse efter att jag lyckats slå ner några till gamla damer :rolleyes:

Sen får det fan i mig vara nog. Måste lära mig att ta ett E dur på gitarren oxå ☺️

Redigerat av KillwithSkill
Dela på andra sajter

Mitt senaste inköp:

En Mac Pro 12-core 2.93Ghz + 12GB ram och Ati Radeon HD 5870 och tre st 1TB-diskar

applemacpro.jpg

Väntar på 27-tummaren.

Och Logic Studio 9

logic%20studio%209.jpeg

Nästa på listan är:

Spectrasonics - Omnisphere och Trilian

Synthogy Ivory - Upright och Italian bundle

Toontrack - Rubbet med SDX

Native instruments abbey road 70 & 80, (60 har jag redan)

Senare i höst, Eleven rack och en ESP Eclipse efter att jag lyckats slå ner några till gamla damer :rolleyes:

Sen får det fan i mig vara nog. Måste lära mig att ta ett E dur på gitarren oxå ☺️

Köpte du spender-byxorna förra månaden? 😛

Kul med nya grejer men det där var i särklass...hahaha

Dela på andra sajter

Köpte du spender-byxorna förra månaden? 😛

Kul med nya grejer men det där var i särklass...hahaha

Hehehe ja!

Lika bra att slå på stort när man är igång!

Och det lär dröja innan man köper en ny Mac Pro.

Proppkraften lär räcka länge. Har dessutom en UAD-2 QUAD liggandes ☺️

Dela på andra sajter

Hehehe ja!

Lika bra att slå på stort när man är igång!

Och det lär dröja innan man köper en ny Mac Pro.

Proppkraften lär räcka länge. Har dessutom en UAD-2 QUAD liggandes ☺️

Mac Pro och en Quad...har du vunnit pengar?

Då lär du inte behöva frysa några spår på ett tag då... :rolleyes:

Dela på andra sajter

Har en Neuman 103:a och ett TC Electronics Desktop 6 ljudkort.

Någon som har ett förslag om vad för pre-amp man ska köpa, funderar på att köpa en Avalon 737 eller en TLA 5051/5150, kommer inte ihåg vad den heter:P men Mellony säger att TLA:n är bättre men grabbarna på 4sound i sthlm säger Avalonen.

Vad tycker ni? =)

(Har en budjet på ca. 15k)

Dela på andra sajter

Är på väg...

213425.jpg

217869.jpg

215995.jpg

215717.jpg

215782.jpg

Spectrasonics-Omnisphere-2.jpg

Och förutom macen som redan är beställd så får det bli 27tummaren oxå!

macpro27.JPG

Om ni råkar läsa i kvälssblaskorna om en rånare i luva som pucklar på gamla tanter och snor deras väskor, så kan ni väl hålla tyst om det? :rolleyes:

jisses!! låna ut maskinen du har i källaren som trycker pengar. jag skulle behöva lite jag med 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.