Pesek Postat 6 juli 2010 Dela Postat 6 juli 2010 En sådan här är på väg till mig just nu 😆 Och en sån här, man kan aldrig få för många USB platser ^^ http://www.hiyatek.com/product/HB-81011.jpg Sry my bad 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 13 juli 2010 Dela Postat 13 juli 2010 Får i morrn, hoppas jag, en Presonus hörlursförstärkare; http://www.thomann.de/se/presonus_hp4.htm Ska använda den vid kommande inspelning, jag ska spela in en platta med egna svenska låtar framöver här. Ska bli intressant att höra om den låter bättre än de hörlursförstärkare jag redan har i digitalportan och Technics stereoförstärkaren vid mix. Beställde även en volymkontroll: http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_nano_patch.htm efter att ha fått goda råd här på forumet. Nu har jag fanemej precis alla inspelningsgrejer jag drömt om från mickar till mastring. :lol:😎😄 Nu blir det inspelning av enbart riktiga instrument, tex kontrabas. Får med mig två riktigt grymma musiker, Ove Lundström bas mm, och Lasse Vänngård trummor och slagverk. Att ensam spela allt funkar bra, men som när musiker spelar ihop kan det aldrig bli. Jag är riktigt nö-glad nu inför detta det här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 juli 2010 Dela Postat 13 juli 2010 En samsung lappis med en i3 i ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ardic Postat 14 juli 2010 Dela Postat 14 juli 2010 Nya monitorer: Sonodyne SM100AK (som kommer idag! ) Ny mic: MJE-K47H (som kommer i Aug från stora landet i väster) Nästa inköp: En micpreamp! // J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 14 juli 2010 Dela Postat 14 juli 2010 Nya monitorer: Sonodyne SM100AK (som kommer idag! ) Ny mic: MJE-K47H (som kommer i Aug från stora landet i väster) Nästa inköp: En micpreamp! // J Återkom gärna med feedback gällande micen. Har spanat på en sådan själv. Går bra med PM 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 Håpp! Det har blivit en hel del sen senast: Ny dator Dell laptop vostro med i5 processor, nytt usb-ljudkort för att kunna spela in "på fältet" M-Audio fasttrack pro, prenumeration på studio inkl mick sE X1 som just testats och är mkt nöjd 🙂 . Fattar inte de som klagar på upphängningsanordningen? 😳 . Några billiga elgitarrer. Bästa köpet är förmodligen en casiosynth modell mindre för 50 :-. den har midi och inbyggd trummaskin, kan knappast bli bättre... Flak pripps. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 Håpp! Det har blivit en hel del sen senast: Ny dator Dell laptop vostro med i5 processor, nytt usb-ljudkort för att kunna spela in "på fältet" M-Audio fasttrack pro, prenumeration på studio inkl mick sE X1 som just testats och är mkt nöjd 🙂 . Fattar inte de som klagar på upphängningsanordningen? 😳 . Några billiga elgitarrer. Bästa köpet är förmodligen en casiosynth modell mindre för 50 :-. den har midi och inbyggd trummaskin, kan knappast bli bättre... Flak pripps. Vad använder man en dator till i musikaliska sammanhang??? 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 Vad använder man en dator till i musikaliska sammanhang??? 😮 Ptjaa det vette fan 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ardic Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 Återkom gärna med feedback gällande micen. Har spanat på en sådan själv. Går bra med PM 😉 Will do! Inhandlade även en Golden Age Pre73 idag så nu kommer det väl låta bra hoppas jag när jag väl får micken. Monitorerna kan jag säga till er som undrar (alla såklart! 😛 ) att de låter sinnessjukt bra!! // J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Upptäckte att DV247 hade ett bra prajs på detta pack, 2000:- under thomann och 6000:- under 4Sound.. skulle inte ni slå till då? Det skulle jag tydligen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Upptäckte att DV247 hade ett bra prajs på detta pack, 2000:- under thomann och 6000:- under 4Sound.. skulle inte ni slå till då? Det skulle jag tydligen 🙂 mm... mmm 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dominoes Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Var trött på att styra monitorernas nivå genom firefacets mjukvara, så jag köpte mig en sådan här. SM Pro Audio Nano Patch + Funkar skitbra! Kommer garanterat göra att jag använder monitorerna mer. Samtidigt skaffade jag även balanserade kablar hela vägen från ljudkort till monitorer, vilket dödade allt ljud som tidigare strömmat ur högtalarna när de borde varit tysta. Behövde även en bas, så då blev det en sånhär. Squier P-bass special Mycket najs att spela på för en ickebasist som mig. Sedan behövde jag ett par nya lurar också. audio technica ATH-M50 De låter sjuuukt mycket bättre än mina gamla! Sedan blev det även lite mjukvara. Den har jag inte hunnit prova så mycket än, men verkar lovande. Köpte också ett par sådana för typ 2 veckor sedan. Jävligt bra, faktiskt! ^^ Grymt nöjd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dominoes Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Audiotechnica lurarna då alltså! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Audiotechnica rular! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 en akg c414 xls ett felköp egentligen, men ett lyckat sådant tror denna blir en suverän instrument/allround mick för mig! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Nya monitorer: Sonodyne SM100AK (som kommer idag! ) Ny mic: MJE-K47H (som kommer i Aug från stora landet i väster) Nästa inköp: En micpreamp! // J Vad tänker du använda för mic som värd till denna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MindTheSnare Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Två MAM:mor har joinat min synth-arsenal, MAM MB33 II (303-klon) samt ADX1 (analog trumsynth med 5 olika synth-delar), fick en bra deal på de båda och jag är mycket nöjd med affären hittills 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 juli 2010 Dela Postat 23 juli 2010 Två MAM:mor Mammor 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik71 Postat 23 juli 2010 Dela Postat 23 juli 2010 Köpte monitorer. Fick Adam A7 till rätt pris då det var sista paret i butiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johsey (oregistrerad) Postat 23 juli 2010 Dela Postat 23 juli 2010 (redigerat) Inhandlade en sådan från Thomann förra veckan. Hittills är jag mycket nöjd. Neutralt sound! Redigerat 23 juli 2010 av Johsey Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dominoes Postat 23 juli 2010 Dela Postat 23 juli 2010 Köpte monitorer. Fick Adam A7 till rätt pris då det var sista paret i butiken. Jag är så grymt avundsjuk. Låter dom lika bra som jag fått för mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hjorten Postat 25 juli 2010 Dela Postat 25 juli 2010 (redigerat) Wuhan 20" Med-Hvy Ride Zildjian Sweet Ride 21" Wuhan 20" S Series Med-Hvy Ride Zildjian Zxt Medium Ride 20" Lite sprickor hit och dit, men det passar mig utmärkt. Och jag gav bara 500 kronor för dom. Redigerat 25 juli 2010 av Hjorten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ardic Postat 25 juli 2010 Dela Postat 25 juli 2010 Vad tänker du använda för mic som värd till denna? Michael Joly säljer även ett paket med en PE-moddad Nady CM90 mic, så jag köper en hel mic så att säga! Får den om 1-2v så ska bli spännande att höra om den låter lika bra som utlovas! // J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henk2055 Postat 25 juli 2010 Dela Postat 25 juli 2010 En ny laddnin med: 🙂 Fan va det inte e lätt å hålla koll på plektrum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 31 juli 2010 Dela Postat 31 juli 2010 Denna älskling blev senaste tillskottet i studion. Kunde inte komma hem tomhänt efter en go resa till storstan 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 31 juli 2010 Dela Postat 31 juli 2010 Jao då blev det en sån ändå! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 31 juli 2010 Dela Postat 31 juli 2010 Jag är så grymt avundsjuk. Låter dom lika bra som jag fått för mig? Köp mina då, o ja de låter bra 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 31 juli 2010 Dela Postat 31 juli 2010 Jao då blev det en sån ändå! 😛 Fett me najs.. evilrocker jr nu då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 31 juli 2010 Dela Postat 31 juli 2010 haha jepp, nu är det bara rosettan kvar! och givetvis fylla upp lunchboxen! Fett me najs.. evilrocker jr nu då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DAC Postat 3 augusti 2010 Dela Postat 3 augusti 2010 En gammal akustikprocessor att leka med. Den arbetar i 2-3 stereokanaler för att simulera olika typer av lokaler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.