Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja, jag kan inte hitta nån som kan förklara det här.

Hur kan man lägga ut noter på "Piano roll" så att dom låter både långa o korta beroende på hur lång du gör dom där rektangulära grejer?

jag har försökt med o klippa ljud i Edison men det funkar ju inte heller.

Visa ljud är tillexempel lååånga så när jag sätter ut två olika toner eftervarandra i piano rollen så läggs den första tonen över den andra för att den e så lång. jag vill bara att den ska låta tills andra tonen börjar. =/

post-19339-1225025832_thumb.jpg

jäääääääääätteschysst om nån kunde hjälpa mig med det lilla problemet.

Annons
Postat

Det löser du ganska lätt faktiskt 😉

Om du nu syftar på att du har en sample som är tex en synth?

Om det är en VST plugg som krånglar sådär så har jag ingen aning om vad det kan vara.

Men iaf. Tryck upp din sample >> in på INS >> dra DEL, ATT, DEC, SUS, REL till noll. FÖRUTOM HOLD. Den ska till max.

Såhär!😄

post-14666-1225031559_thumb.jpg

Sådär. Nu klickar du bara på SMP igen och provar ifall det fungerar! 🙂

Om du inte fungerar så skriv igen!

Postat
Det löser du ganska lätt faktiskt 😲

Om du nu syftar på att du har en sample som är tex en synth?

Om det är en VST plugg som krånglar sådär så har jag ingen aning om vad det kan vara.

Men iaf. Tryck upp din sample >> in på INS >> dra DEL, ATT, DEC, SUS, REL till noll. FÖRUTOM HOLD. Den ska till max.

Såhär!😄

post-14666-1225031559_thumb.jpg

Sådär. Nu klickar du bara på SMP igen och provar ifall det fungerar! 🙂

Om du inte fungerar så skriv igen!

Jag skriver igen för att tacka så hemskt mycket! Det funkar finemang ju!=D tacktack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.