debatt Postat 25 oktober 2008 Postat 25 oktober 2008 (redigerat) Jag fick ett erbjudande om att få extra firewire-portar (vet ej hur många, men det var nog minst en till iaf hehe...) som ett tillägg, en tilläggsbeställning, lite custom, på min beställda dator. Ska jag anta det erbjudandet? Kostade 1300 kr plus arbete. I ursprung har datorn 1 fw och 8 usb... Mitt ljudkort är ett pcmcia (pc card typ II) som inte passar till dator, utan bara till vissa laptops. Så det går bort tyvärr - men jg ska försöka skaffa en laptop med plats för det också. Men datorn har ett inbyggt PCI-ljudkort som kan fungera. Jag har sedan förut en extern hdd, som är både firewire och usb. Om jag kopplar den till enda firewire-porten, så har jag ingen fw-port kvar, t.ex. om jag bestämmer mig för ett annat ljudkort senare. RME Fire verkar ju vara bra t.ex. Men väl 8 usb i datorn... och jag är ju också förtjust i E-mu 0404 usb. men hur funkar usb-ljudkort egentligen gentemot ett snabbt RME Firwire-ljudkort? Hade ni betalat uppemot 2 tusen för en extra fw-port? Jag kan ju tillägga att jag inte vet i dagsläget om det kommer att innebära att jag får två firewirekontroller med varsin port, eller om den extra porten kommer att läggas till samma firewirekontroll som redan ingår. Läggs den till samma fw-kontroller som redan finns kan det bli en hastighetsförsämring, väl? Tror det stod så i en annan tråd. 😄 //:debatt Redigerat 25 oktober 2008 av debatt
drloop (oregistrerad) Postat 25 oktober 2008 Postat 25 oktober 2008 (redigerat) Nej strunta i extra FW. Du verkar vilja köra internt och USB2 ljudkort så varför betala för nåt du inte skall använda? Köp FW senare i så fall. Angående USB ljudkort titta i denna tråd: https://www.studio.se/index.php?showtopic=57046&hl= Redigerat 25 oktober 2008 av drloop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.