Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Nu vet jag inte om det här är rätt forumdel men jag hitta ingen bättre så det fick bli här.

Kort fråga; Hur gör jag för att med lurarna inkopplade i Firepodens hörlursutgång lyssna på tex Winamp eller någon annan media player? När jag sitter med Cubase så hör jag allt vad jag gör där i hörlurarna (som då är inkopplade i firepoden). Men om jag tex snabbt bara vill lyssna på en referenslåt i winamp så kommer ljudet ut från datorns inbyggda högtalare och inte från hörlurarna?

Det finns säkert någon funktion för detta men jag vet inte om det har med Cubase eller ljudkortet att göra. Kan säga att jag har Cubase LE 4 (som följde med min FP10) och ett par K601 som är inkopplade i hörlursutgången på datorn.

Hade gött!

Mvh/Simon

Annons
Postat

du kan göra detta på två sätt.

om du vill ha firepoden som din standardljudutgång ska du ändra detta i ljudinställningarna i kontrollpanelen för windows.

du kan även välja firepodens drivrutin direkt i inställningarna i winamp om du vill det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.